Morganrone93 skrev:
PeTTs0n skrev:
TIPP_X skrev:
Ja spelar bara sc2 för single player kampanjen ^^ nån rpg eller liknande kartor har man väl provat men annars är det mest singleplayer som gäller
Äntligen någon mer som säger detsamma - skulle aldrig i helvete kasta mig in i SC2 MP-världen, eftersom allt hänger på så små marginaler och alldeles för exakta kalkyleringar. Och att hastigheten måste ut i kontrollerna lika fort (eller snarare ännu snabbare, rent löjligt egentligen) som man tänker dem, blir bara stressande. Hellre spel som Dawn of War eller Company of Heroes, där du även måste kompensera för miljövariabler såsom chans att träffa, penetreringsförmåga etc. etc. (Utan att för den skull tumma på tankeförmågan, krävs en hel del både strategi och taktik för att spela bra.) Och där du mer kan anpassa dig alltefter matchens gång. SC2 är mycket mer oförlåtande, på gott och ont.
Mer coop och PvE i den fortsatta SC2-sagan hade glatt mig (och uppenbarligen flera) enormt, men det är kanske att hoppas för mycket. :/
Tror du är alltför influerad av den tävlingsinriktade delen av SC2, på lägre ligor så är det väldigt förlåtande och inga problem som helst att spela SC2 MP på ett casual och avkopplande vis.
Ju mer jag spelar så klättrar jag automatiskt i ligorna, ligger just nu på platinum, vilket jag aldrig trodde att jag skulle nå för ett par månader sen.
Men smaken är som baken, man kan inte gilla allt

Det är sant, har en nära bekant som ligger på platinum-nivå (och är väldigt både intresserad och insatt i SC2 i esportsammanhang) - och jag blir garanterat partiskt inställd efter vad han säger. Dock är mekaniken lite för utstuderad för min smak, jag vill ha lite mer okända variabler som man behöver kompensera för. Men det är mer en smaksak än någonting annat antar jag.
Sen blev jag jävulskt besviken på SC2s mapbrowser när spelet släpptes (fram till Arcade, som är en hyfsad uppdatering, om än långtifrån perfekt), tyvärr. Kampanjen är bra, men inte mer. Mer längd och riktiga val (inte bara 5-6 research options där man fick välja 1 av 2, och 2 missions med 2 olika outcomes) hade varit underbart. Återigen, smaksaker, det är inget dåligt spel för det.
Men RTSer som CoH, DoW - eller det i mina ögon bästa RTSet vi har fått avnjuta; Homeworld, slår an så mycket mer. ^^