Titel Proffs
Registrerad 2007-12-24
Inlägg 1 490
Sett en hel del skumma saker och ting men det gör mig inget. Eventuellt löser det sig. Hittills är jag nöjd med Greenlight i alla fall! 
Glöm inte kolla in Project Zomboid om ni inte redan känner till det!
Kommer det till Steam blir det utan tvekan ett dag-ett köp.
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-03-24
Inlägg 118
Wow... Snoic Generations x). Varför inte lägga tiden på att göra något eget? Vissa människor! :/
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 134
Tycker det är tradigt att se hur otrevliga kommentarer folk gör om vissa spel. Kritik är en sak, men varför vara så löjligt otrevliga? (i steam greenlight då)
Titel Veteran
Registrerad 2006-06-05
Inlägg 601
Haha, första bra Sonic-spelet sen Sonic and Knuckles.
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-07-22
Inlägg 164
Njo, hittade några spel som såg intressanta ut, men att bläddra runt var lite hopplöst, för när man backar tillbaka i listan verkar det som saker man redan tittat på dyker upp igen, eller så kanske de helt enkelt var med i listan flera gånger.
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-21
Inlägg 1 623
Project Giana (som blev klar med sin Kickstarter för några dagar sen) finns med på Greenlight och är helt klart värt att röstas igenom!
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=92852223&searchtext=
Sen undrar man ju lite hur vissa tänker. Project Unknown (Project Unknown) är ett lysande exempel på spel som inte borde finnas på Greenlight, åtminstone inte ännu.
Citat:
Note: This is currently in a pre-alpha state and is mainly the games engine at work. Please consider that before rating!
Om det är sådana spel de vill ha så kan jag lika gärna lägga upp min Pong-klon jag byggde i programmeringsklasserna på gymnasiet.
Medans jag skrev detta så kom Battlefield 3 med en rysk beskrivning, känns som att de måste förhandsgranska vad som läggs upp om inte d etta ska spåra ur helt..
/ LordDaimos
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 999
Greenlight är lite trasigt nu - säker på att de kommer göra om mycket den närmaste framtiden.
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-11-20
Inlägg 298
Heroes and Generals gav jag en tumme upp
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 884
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 517
Cool grej steam har där! har varit kolla runt lite har röstat på Secrets of Grindea, ser mysing ut 
Vad kan jag säga jag är svag för old school spel!
Titel Proffs
Registrerad 2006-05-16
Inlägg 1 206
WildThing skrev:
Såg ju tyvärr inte så intressant ut :/
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-09-01
Inlägg 149
Titel Nykomling
Registrerad 2009-03-14
Inlägg 9
Rösta gärna på Euro Truck Simulator 2. Ett spel med utvecklare som jag tycker är värda att finnas på Steam!
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=93066271&searchtext=
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-13
Inlägg 1 237
Om regeln var bara färdiga släppta spel och inga betor så vore det lättare.
Titel Stammis
Registrerad 2007-07-19
Inlägg 410
Tycker det verkar rätt svårt att få ett spel igenom Greenlight. Jag har tittat på en del väldigt lovande spel som absolut borde släppas men de går inte upp i rating utan står mer eller mindre still. Ibland går de uppåt och ibland går de neråt men håller sig alltid kring 10% eller mindre.
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 134
chopper skrev:
Om regeln var bara färdiga släppta spel och inga betor så vore det lättare.
Helt klart - men det blir väl lite kickstarter över det hela. Det pushar folk till att lägga ner tid på sina skapelser (och faktiskt stärka det ekonomiskt också - kanske de pengarna de får in gör att de kan programmera mer och jobba mindre med annat)
Titel Intresserad
Registrerad 2011-04-01
Inlägg 93
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-11
Inlägg 594
Riwl skrev:
No more room in hell!
Det är ju som Zombie panic, fast lite sämre
Titel Veteran
Registrerad 2007-03-04
Inlägg 604
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-08-29
Inlägg 127
In med er o rösta upp Slender: source
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 071
Känns som om vissa saker i Greenlight inte skulle fått grönt ljus.
(Varför har ingen skrivit det tidigare?)
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-03
Inlägg 682
Problemet ligger väl i att majoriteten av gamers inte har koll på annat än AAA spel. Ser på t.ex. Towns, ett bra spel som jag testat demot av och det är ett typ av town management.
Tittar man på kommentarerna så ser man direkt att folk inte har någon som helst aning om vad det är för spel. Folk skriver Minecraft-clone i flera inlägg. Är det så svårt att använda google/youtube och kolla upp närmare innan man röstar?
Jag har röstat på en del spel, men bara för att jag sedan innan kollat upp eller vet vad det är. Spel jag inte undersökt närmare får inga röster alls. För hur skall jag veta med den knappa beskrivningen som GL har om det kanske är ett bra spel?
Sedan skall vi inte nämna sorteringen på GL, jag får när jag bläddrar sidor upp flera resultat som jag sett sedan innan. Ungefär som att man får en reset på sökningen om man byter sida. Detta gör att det är helt omöjligt att hålla någorlunda koll på vad man sett och inte.
Tror GL kan vara bra. Men som flera påpekar så är systemet som det är byggt idag väldigt snedbalanserat. De behöver fixa till en hel del innan det fungerar som tänkt.
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 124
Fr0gg0. skrev:
Haha, första bra Sonic-spelet sen Sonic and Knuckles.
Jokes aside så var Generations faktiskt väldigt bra, nog bästa spelet sedan Sonic n Knuckels.
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-02
Inlägg 349
Angående otrevliga kommentarer så la en vän upp sitt prisbelönta pusselspel på greenlight och typ den minst otrevliga kommentaren jag sett är 'GTFO puzzlegame! This is not android market! CoD FTW! Downvoted'.
Ibland blir man trött på mänskligheten.
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-25
Inlägg 0
Folket borde rösta på delver, riktigt underbart dungeon crawler lir.
Titel Intresserad
Registrerad 2012-06-12
Inlägg 83
http://www.blackmesasource.com/
12 dagar tills Black mesa släpps
Titel Veteran
Registrerad 2003-04-02
Inlägg 749
Jösses vad många ofärdiga spel i listan, pre-alpha, etc. Blir för mycket att söka igenom. De får ta och lägga in ett filter så man kan sålla bort sånt om man vill.
Titel Veteran
Registrerad 2005-06-22
Inlägg 747
Hahaha Snoic Generatons är nog det mest komiska jag sett här på länge.
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-20
Inlägg 348