Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 4 091

Bra bra Valve, ös på.

Corp!
Titel Proffs
Registrerad 2004-11-02
Inlägg 2 139

Steam är bra, men nu får dem ta och uppdatera designen lite, har sett likadant ut i 10 år.

Titel Frågvis
Registrerad 2007-08-10
Inlägg 31

Allt är bra förutom priserna.

IronCouncil
Titel Proffs
Registrerad 2004-09-10
Inlägg 1 853

Har just börjat använda Steam iom inköpet av ny dator. Jag missade precis julruschen vilket är surt. Men jag gillar verkligen tjänsten. Köpte Psychonauts för €2, vilket är kanon.

Titel Veteran
Registrerad 2002-02-05
Inlägg 847

Protip för er som inte gillar priserna: Om ni känner någon som ni litar på i England eller USA, skicka pengar till dem över Paypal eller liknande tjänst och få dem att köpa spelet till dig. Jag har gjort så med en rätt stor mängd spel och så vitt jag vet så är det inte mot Steams användaravtal (vilket i princip säger: man får inte sälja spel till andra, men man får gifta).

Pjotor
Titel Veteran
Registrerad 2009-02-04
Inlägg 915

c0rp skrev:
Steam är bra, men nu får dem ta och uppdatera designen lite, har sett likadant ut i 10 år.

Varför ändra på något som inte är trasigt?
Byt färgtema då och då, istället.
;)

Greve_Peter
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-14
Inlägg 254

Vast skrev:
Allt är bra förutom priserna.

word.

Titel Hemmavan
Registrerad 2008-07-28
Inlägg 233

Använt Steam sen det lanserades, jag är supernöjd.

WaXsMoKe
Titel Stammis
Registrerad 2009-08-08
Inlägg 391

Deras billiga deals gör upp för deras höga priser enligt mig, köpt in en massa spel väldigt billigt tack vare dessa deals

Titel Skaldjur
Registrerad 2002-08-28
Inlägg 10 333

Ja, jag diggar starkt deras deals och det har blivit en hel del impulsköp för att bra spel bara har kostat i stil med 50 - 70 kr. Jag är väldigt nöjd med Steam även fast jag är lite orolig över att de inte har någon direkt konkurrens.

"Livet är en sexuellt överförd sjukdom med 100% dödlighet." - R.D. Laing
Titel Veteran
Registrerad 2007-03-31
Inlägg 1 189

c0rp skrev:

10 år? Knappt, intial release September 12, 2003.

Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 376

Dom kan gärna fixa ett bättre Steam Community för det första laggar det och det borde få bättre sammankoppling med spelen.

Dessutom kör Steam Community över Internet Explorer så när inte det fungerar så fungerar inget.

Titel Frågvis
Registrerad 2009-11-18
Inlägg 44

Dom borde helt klart skapa en klient för Mac, och då förstås även sälja mac versioner av de spelen som har de.

Titel Kändis
Registrerad 2003-07-25
Inlägg 6 912

Som vissa sagt, steam är skitbra. Priserna är lite höga bara. Är nästan billigare retail (i affär) i många fall.

"Den som inte intresserar sig för politik, riskerar själv att bli styrd av dårar"
73mpl4R
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 8 366

Det är ju miljövänligt i alla fall! Nej men Steam har funkat skitbra ända från start. Har Impulse-klienten också, och den är fin den med.

http://friskyttarna.eu
Ditt ljus i MMO mörkret.
miffot
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-14
Inlägg 1 114

steam är ett grymt program! men krävs en hel del förbättringar nu när det kommer mera spel til ldet och så, men kommer väl med tiden! great valve(thumbs up)!

Titel Proffs
Registrerad 2005-12-06
Inlägg 1 865

Steam är nice och alla features man vill ha finns där :)
Enda är väll att man kanske skulle kunna välja mellan olika skins som i en del andra lik. program.
Priserna är lite dyrare än i butik men dem är ju mer mobila då man kan ladda ner på vilken dator som helst som har nät.
Ibland strular browsern :P dem borde byta ut browsern till nåt bättre som firefox eller chrome.

Titel Veteran
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 624

Varför konverterar de priserna rakt av från dollar till euro? finns det något vettigt svar på den frågan?

Redigerat 2010-02-02 14:47 av HataMoto_
Titel Proffs
Registrerad 2002-11-04
Inlägg 1 721

Kör oftast med D2D -- kanske inte riktigt lika bekvämt, men oftast mycket bättre priser på nya titlar, och de erbjuder samma nedladdningsgaranti. Steam känns också lite överdrived med Windows Live-spel, då man helt plötsligt får TVÅ extra GUI ovanpå originalspelet.

Aj, dina ögon!

Redigerat 2010-02-02 15:09 av noaxark
Redigerat 2010-02-02 15:08 av noaxark
Buio
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-30
Inlägg 2 227

HataMoto_ skrev:
Varför konverterar de priserna rakt av från dollar till euro? finns det något vettigt svar på den frågan?

Det är inte Steam som sätter priserna utom för sina egna spel, det är speldistributörerna själva som sätter dem. Så om EA säljer ett spel där får du fråga EA varför de inte använder riktkurser för valuta när de sätter priserna.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-02-13
Inlägg 0

HataMoto_ skrev:

När de fortfarande körde med dollar fick man betala moms och grejer på det, nu med euro slipper du momsen. På det stora hela blir det ungefär samma pris.

Redigerat 2010-02-02 15:15 av Fireflash__
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-09-28
Inlägg 142

Såg nån/några som tycker layouten i steam börjar bli gammal. Men det är ju bara till att "skinna" om det som sagt. Finns massor av fan-skapade layouts till steam. Själv kör jag L4D skin. Ett tips till alla :)

Titel Frågvis
Registrerad 2007-07-11
Inlägg 15

Fixa priserna och det kommer mer användare!

RazorShard
Titel Proffs
Registrerad 2005-04-19
Inlägg 1 323

ace84 skrev:
Steam är nice och alla features man vill ha finns där :)
Enda är väll att man kanske skulle kunna välja mellan olika skins som i en del andra lik. program.

Starta Steam, välj File -> Settings -> Interface och välj ett annat skin. Och som någon sade, det finns fler att ladda ned på teh interweb.

;)

Titel Proffs
Registrerad 2008-11-15
Inlägg 1 316

25 miljoner konton men bara en tiondel av dessa aktiva samtidigt? Lite fjuttigt.

Frågan är hur många användare det finns egentligen. Vissa har ju fler än ett konto. Själv har jag fem t.ex. Vissa har bara ett och några har väl en hel hög.

Phobos
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-06-04
Inlägg 254

http://store.steampowered.com/?cc=us

Notera: cc=us

Köp spelet via webben och via denna flagga så betalar ni priset i dollar istället. Vilket gör att ni får bankens växelkurs, som är mycket bättre än den Steam erbjuder.

Så, nu kan ni spara ytterligare slantar. :-)

Titel Skaldjur
Registrerad 2002-08-28
Inlägg 10 333

Exxo skrev:
25 miljoner konton men bara en tiondel av dessa aktiva samtidigt? Lite fjuttigt.

Frågan är hur många användare det finns egentligen. Vissa har ju fler än ett konto. Själv har jag fem t.ex. Vissa har bara ett och några har väl en hel hög.

Med tanke på att vissa bara är online 1 timme i månaden och andra dygnet runt så är det en ganska bra siffra. Jag menar, under 5 minuter så kan (teoretiskt) 2,5 miljoner logga ut och 2,5 nya miljoner logga in så det är inte så illa pinkat egentligen.

Sen så lever ju folk över hela jorden i olika tidzoner som också förklarar en del ;)

"Livet är en sexuellt överförd sjukdom med 100% dödlighet." - R.D. Laing

Redigerat 2010-02-02 18:21 av best_jeppe
Titel Veteran
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 624

Phobos skrev:
http://store.steampowered.com/?cc=us

Notera: cc=us

Köp spelet via webben och via denna flagga så betalar ni priset i dollar istället. Vilket gör att ni får bankens växelkurs, som är mycket bättre än den Steam erbjuder.

Så, nu kan ni spara ytterligare slantar. :-)

men om jag loggar in på mitt steam account via den där sidan så känner den ändå av att jag inte bor i USA ? eller hur blir det ?

Red_warning
Titel Veteran
Registrerad 2009-01-02
Inlägg 1 000

We are legion

Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 376

" Valve meddelar att det nu är 25 miljoner människor som innehar ett Steam-konto. "

Hur många konton finns det som är VAC-bannade och helt inaktiva tro? Har flera kompisar som har blivit VAC-bannade flera gånger och gjort flera konton.

Men det är bra i alla fall.

Fixa VAC så blir jag nöjd!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 272 medlemmar online. 12 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter