Styr Sverige i Civilization V-expansionen

Medlem

Fina spelcialenheter! Då kommer ens fordon att ha görbra grepp!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Civ5 är ju gjort för barn och konsolspelare, men lägger de till alla features som fanns i Civ4 kan vi börja tala.

Konsolspelare?

Medlem

Trevligt, men vad är en hakkapellitta? Låter mer som finska för mig

Inaktiv
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Floffe:

Civ5 är ju gjort för barn och konsolspelare, men lägger de till alla features som fanns i Civ4 kan vi börja tala.

Konsolspelare?

Den sortens människor.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Fan vad kasst att de tar enheter från samma tidsepok... De borde ge sverige en bättre PV-kanon enhet eller Strv 103... Vi var ledande inom PV teknologi efter kriget där vi förfinade PV pjäsen längre än någon annan och Strv 103 var en utmärkt vagn för sakna roterande torn och var låg som bara sjutton just för att verka mot andra stridsvagnar genom bakhåll

Medlem
Skrivet av Gautr:

Fina spelcialenheter! Då kommer ens fordon att ha görbra grepp!

Hahaha!

Medlem
Skrivet av NsMs:

Trevligt, men vad är en hakkapellitta? Låter mer som finska för mig

Finland var en del av Sverige fram till 1809.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av TrashIt:

Fan vad kasst att de tar enheter från samma tidsepok... De borde ge sverige en bättre PV-kanon enhet eller Strv 103... Vi var ledande inom PV teknologi efter kriget där vi förfinade PV pjäsen längre än någon annan och Strv 103 var en utmärkt vagn för sakna roterande torn och var låg som bara sjutton just för att verka mot andra stridsvagnar genom bakhåll

Dom lär ju ta enheter från en epok då vi faktiskt gjorde något också. Hakkapellita och Karoliner är ju våra största kända historiska enheter så om det ska vara två så har dom valt helt rätt.

Sverige har ju bara en stor epok, stormaktstiden. Och enheterna separeras med 100år.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Härligt att de har med Gustav! Det värmer i Hjärtat som historienörd att se de gamla kungarna i spel! Finns en massa intressant i Sveriges historia! Speciellt under 1600-1700talet!

Inaktiv

fett niiiiiiiiiiiiiiiice

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av NsMs:

Trevligt, men vad är en hakkapellitta? Låter mer som finska för mig

Finland var en del av Sverige fram till 1809.

Varvid ni istället gjorde Norge till en del av Sverige och stred mot Nepoleon på kontinenten. Så än är det inte uppe i 200 år fred... but soon... och då smäller det från östra sidan av plaskdammen =D

Medlem

WOOOOOOOOOOOOhh!! EXCITEMENT!

Medlem

Får mig att tänka på svenskarna i Empire: total war. Så jävla vidriga röster:

"AJ AJ KAPTEN!"

"DET GÅR INTE KAPTEN!"


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Håll käften! Och ta mina pengar!

Medlem

För er som tycker Civ V i nuvarande form är knas;

http://civmodding.wordpress.com/


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem

Kul som attan att se.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tjoho! Ur vägen moskoviter! Lysande tillägg.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Roligare att styra Sverige i Europa Universalis imo, men gött att vi kommer till i fler spel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jippie! Äntligen!

Medlem
Skrivet av Floffe:
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Floffe:

Civ5 är ju gjort för barn och konsolspelare, men lägger de till alla features som fanns i Civ4 kan vi börja tala.

Konsolspelare?

Den sortens människor.

Som gillar att sitta i soffan och spela framför tvn?

Medlem
Skrivet av Fredrix:
Skrivet av Floffe:
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Floffe:

Civ5 är ju gjort för barn och konsolspelare, men lägger de till alla features som fanns i Civ4 kan vi börja tala.

Konsolspelare?

Den sortens människor.

Som gillar att sitta i soffan och spela framför tvn?

Civ4 verkar locka en del troll.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Att handla en konsol är redan det ett filter. Nästa steg är att spelen är begränsade, dels på grund av input och dels på grund av spelarna själva. Intelligenta spel säljer inte till målgruppen, och går alltså inte ens att genomföra pga begränsad hårdvara. Civ5 lider av samma strömlinjeformning för att maximera försäljningen,.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Hakkapeliitta based on a Finnish war cry hakkaa päälle (English: Hack on them; Swedish: hacka på) från wikipedia....

Känns ganska galet war cry hacka på??!?! lol...

Medlem
Skrivet av Floffe:

Att handla en konsol är redan det ett filter. Nästa steg är att spelen är begränsade, dels på grund av input och dels på grund av spelarna själva. Intelligenta spel säljer inte till målgruppen, och går alltså inte ens att genomföra pga begränsad hårdvara. Civ5 lider av samma strömlinjeformning för att maximera försäljningen,.

att skriva ett så patetiskt inlägg som du just gjorde är en uppenbar varningsklocka, oavsett om du är troll, har mer fördomar än SD eller bara tillhör målgruppen inte köper "inelligenta spel", lämnar jag dock osagt.
Tycker de borde införa en 12 års åldersgräns på FZ så man slipper se liknande smörja i trådar där folk vill föra en vettig debatt om spel, väx upp

Medlem
Skrivet av daemonhorde:

Hakkapeliitta based on a Finnish war cry hakkaa päälle (English: Hack on them; Swedish: hacka på) från wikipedia....

Känns ganska galet war cry hacka på??!?! lol...

Tror att en bättre direktöversöttning är: "Hugg in". Men det är hårklyverier.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av daemonhorde:

Hakkapeliitta based on a Finnish war cry hakkaa päälle (English: Hack on them; Swedish: hacka på) från wikipedia....

Känns ganska galet war cry hacka på??!?! lol...

Tror att en bättre direktöversöttning är: "Hugg in". Men det är hårklyverier.

Hakkapeliitta är ju ett lånord av den svenska frasen "hack på", så det är den korrekta översättningen.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

personligen tycker jag det är sjukt awesome med en karoliner i spelet!! dock så avskyr jag detta spel för dess patetiska diplomati, begränsade valmäjligheter, och för dess ständiga nedstängningar. ser dock fram emot denna expansion mycket glad att dom inte tog Karl XII som våran ledare. men vad är våran unika byggnad?

Medlem

förresten är han på bilden inte Gustav II Adolf utan Erik XIV

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av daemonhorde:

Hakkapeliitta based on a Finnish war cry hakkaa päälle (English: Hack on them; Swedish: hacka på) från wikipedia....

Känns ganska galet war cry hacka på??!?! lol...

Tror att en bättre direktöversöttning är: "Hugg in". Men det är hårklyverier.

Hakkapeliitta är ju ett lånord av den svenska frasen "hack på", så det är den korrekta översättningen.

Det visste jag inte. Jag tackar och bockar och böjer på huvudet för sakkunskapen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

123
Skriv svar