Super Mario Run slår rekord i App Store

Robot
Medlem
Super Mario Run slår rekord i App Store

När släpps detta till Android? Går inte att hitta de där än..


signatur
Avstängd

Jag brukar vara Mario Hypad. Men att se på en icke Nintendo relaterad enhet, fångar inte min lust.

Medlem
Skrivet av Davwve:

När släpps detta till Android? Går inte att hitta de där än..

Nån gång under 2017 vad jag läste. Har inget exakt datum personligen.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Jag brukar vara Mario Hypad. Men att se på en icke Nintendo relaterad enhet, fångar inte min lust.

Som Nintendo fanboy själv så måste jag säga att jag blev förvånad när jag startade spelet. Grymt bra optimerat, och roligare än vad jag trodde! Men prislappen är en annan femma..

Medlem
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av SebastianV:

Jag brukar vara Mario Hypad. Men att se på en icke Nintendo relaterad enhet, fångar inte min lust.

Som Nintendo fanboy själv så måste jag säga att jag blev förvånad när jag startade spelet. Grymt bra optimerat, och roligare än vad jag trodde! Men prislappen är en annan femma..

Priset må vara lite saftigt, men jag ser hellre bra spel för 100 kronor än alla dessa free to play-spel som pryder topplistorna idag. Om folk visar att dom är villiga att betala för bra produkter så kan det leda till en vettigare framtid.

Medlem
Skrivet av Påskmust:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av SebastianV:

Jag brukar vara Mario Hypad. Men att se på en icke Nintendo relaterad enhet, fångar inte min lust.

Som Nintendo fanboy själv så måste jag säga att jag blev förvånad när jag startade spelet. Grymt bra optimerat, och roligare än vad jag trodde! Men prislappen är en annan femma..

Priset må vara lite saftigt, men jag ser hellre bra spel för 100 kronor än alla dessa free to play-spel som pryder topplistorna idag. Om folk visar att dom är villiga att betala för bra produkter så kan det leda till en vettigare framtid.

Så sant som det är sagt!

Medlem

Blir det inte väldigt hjärndött när man inte kan styra själv utan bara hoppar när det behövs? Att han voltar över föremål själv kändes också som att det bidrog till att det bara kommer kännas löjligt enkelt?

Eller är det bättre än så?

Gen
Medlem
Skrivet av Påskmust:
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av SebastianV:

Jag brukar vara Mario Hypad. Men att se på en icke Nintendo relaterad enhet, fångar inte min lust.

Som Nintendo fanboy själv så måste jag säga att jag blev förvånad när jag startade spelet. Grymt bra optimerat, och roligare än vad jag trodde! Men prislappen är en annan femma..

Priset må vara lite saftigt, men jag ser hellre bra spel för 100 kronor än alla dessa free to play-spel som pryder topplistorna idag. Om folk visar att dom är villiga att betala för bra produkter så kan det leda till en vettigare framtid.

Död åt mikrotransaktioner och reklam i appar! Som du säger är det bättre att betala sin slant och få allt på ett bräde samt slippa reklambanners som poppar upp var 5e minut eller "köp liv för 200kr för att fortsätta annars får du spela om hela spelet".

Medlem

En kommentar till artikeln: endast 8% av de som laddade ner spelet betalade och Nintendos aktie föll.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

En kommentar till artikeln: endast 8% av de som laddade ner spelet betalade och Nintendos aktie föll.

3,2 miljoner (antagligen många fler nu) köp är inte så illa när det kostar 109kr. Det borde inte ha kostat så mycket att utveckla heller.

Gen
Medlem
Skrivet av Påskmust:
Skrivet av viktorelius:

En kommentar till artikeln: endast 8% av de som laddade ner spelet betalade och Nintendos aktie föll.

3,2 miljoner (antagligen många fler nu) köp är inte så illa när det kostar 109kr. Det borde inte ha kostat så mycket att utveckla heller.

Nej precis. Känns som att de slängt över assets från de senaste mariospelen i en editor och knåpat ihop några banor. Skulle förvåna mig om de gjort någon ny grafik/ljud.

Medlem
Skrivet av Morti:

Blir det inte väldigt hjärndött när man inte kan styra själv utan bara hoppar när det behövs? Att han voltar över föremål själv kändes också som att det bidrog till att det bara kommer kännas löjligt enkelt?

Eller är det bättre än så?

Det är bättre än så. Särskilt om man man bryr sig om mer än att bara springa igenom banorna. Det gäller att tänka på när man hoppar, annars landar man så man dör.

Ska du ta alla mynt krävs walljumps (med dem kan du komma lite bakåt i banan), timing och att lära sig banan.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Vore ju inte förvånande om Switch blir Nintendos sista konsol, om den här trenden fortsätter...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Jag brukar vara Mario Hypad. Men att se på en icke Nintendo relaterad enhet, fångar inte min lust.

Är ju bara bra ju, vore ännu bättre om vi fick Mario till Ps4 också

1
Skriv svar