FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Tybalt
Titel Kändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 7 162

Intressant. Jag gillar Payday och L4D. Å andra sidan tyckte jag Payday är som L4D men med poliser så jag undrar vad de har i kikaren egentligen? :o

jojje93
Titel Noob
Registrerad 2008-06-03
Inlägg 10

Tybalt skrev:
Intressant. Jag gillar Payday och L4D. Å andra sidan tyckte jag Payday är som L4D men med poliser så jag undrar vad de har i kikaren egentligen? :o

Aina som blastar thugs i ghettot?

hidayat
Titel Frågvis
Registrerad 2009-03-01
Inlägg 24

jag älskar l4d men tyckte payday var riktigt dåligt, kul ide men dåligt spel, tror t.o.m jag hade kunnat skrivit bättre AI än vad dom gjorde på poliserna

pippen1001
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-11-07
Inlägg 280

payday är ju exakt som left for dead, det har ju till och meed "boomers" nä om dom hade gjort payday lite mindre nuka ut så många snutar du kan utan att dö, så hade det varit roligare.

KatOne
Titel Veteran
Registrerad 2008-05-10
Inlägg 1 161

Solen i O'et för Overkill är väl Starbreeze-loggan? (Uppsalastudion som bl.a. gjort Riddick och nya Syndicate)

Vad menas isåfall?

EDIT: Starbreeze har visst köpt upp Overkill. Old news, jag vet. (Källa)

EDIT 2: Intressant citat ur pressmeddelandet: "T.ex. kommer spelet PAYDAY The Heist att ha access till funktioner i Left 4 Dead och vice versa." säger Ulf Andersson Game Director på OVERKILL Software." (Källa)

Caedmon
Titel Proffs
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 1 244

dom ska göra ett spel som främst riktar sig till japanska medelålders män

gorman
Titel Stammis
Registrerad 2004-03-26
Inlägg 331

zombies o vapen e alltid lika kul :9

showerguy
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 457

Något som kommer kosta eller?

Turbodog
Titel Frågvis
Registrerad 2009-10-26
Inlägg 40

Fan va intressant. L4D versus fast med poliser/rånare har jag alltid föreställt mig bra.

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 300

Left 4 Dead slår aldrig fel =)
Payday tyckte jag var rätt nice jag prövade det under en gratis helg, men tyvärr så var communityt lite väl efterblivet så det gick inte att klara uppdrag för ingen ville sammarbeta...

Jimpa_31
Titel Stammis
Registrerad 2006-11-26
Inlägg 533

Kul för dem : ) . kan nog bli intressant

Fenix
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 273

Ok.. så nu blir det zombies som rånar banker? :)

Fletchett
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-13
Inlägg 955

Payday var väl som spel helt okej, men miljön drog verkligen ner det för mig. Våg efter våg av zombies är en sak... men när poliserna har clownbilar där det kommer ut 100-tals poliser ur börjar det bara kännas löjligt i min mening.

Typhor
Titel Veteran
Registrerad 2011-03-12
Inlägg 881

zombietjuvar?

Manqs
Titel Stammis
Registrerad 2010-02-08
Inlägg 508

Fenix skrev:

Precis vad jag är rädd för. Mest zombiebiten då. Moderna zombier är verkligen dumt och tråkigt...

yoyisy
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-12-03
Inlägg 285

Zombiesar som rånar banker?
Seriöst...... de kan ju bara bli otroligt bra!

Fenix
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 273

Zombies rånar blodbanken ;)

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 944

Tyckte redan att payday var precis som L4D xD

Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 135

Manqs skrev:
Fenix skrev:

Precis vad jag är rädd för. Mest zombiebiten då. Moderna zombier är verkligen dumt och tråkigt...

Nah - det går bra med både "moderna zombies" (dvs zombies som tweetrar och snackar 1337) och de gamla zombies som går i tophat och har käpp ;)

Men allvarligt talat så gillar jag faktiskt både snabba och slöa zombies. Fortfarande är det inget som slår Zombi 2. Såg den när den släppts 79 :P

chopper
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-13
Inlägg 1 244

Javas skrev:
Left 4 Dead slår aldrig fel =)
Payday tyckte jag var rätt nice jag prövade det under en gratis helg, men tyvärr så var communityt lite väl efterblivet så det gick inte att klara uppdrag för ingen ville sammarbeta...

Samarbeta online i dag är verkligen en brist vara tyvärr!
Så mitt spelande går åt SP mer och mer.
Det är väl så att mycket av "spel släpp" i dag är återanvändning av gammal kod för o öka vinst/kostnader.
TEX 1943 är ju ett spel på hoprafsat helt av gammal kod.
OK inget fel att åter använda kod men det blir ju tyvärr mycket same same i ny släpp.
Men ska kolla in vad det blir när det kommer.

Kiriakis
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-20
Inlägg 348

Tycker dedär "Police Warfare" projektet låter coolare

Famest
Titel Proffs
Registrerad 2004-11-12
Inlägg 2 311

Kiriakis skrev:

Det som gick upp som en kickstarter ? Har för mig att det lades ner :(

Manqs
Titel Stammis
Registrerad 2010-02-08
Inlägg 508

Ankh skrev:
Manqs skrev:
Fenix skrev:

Nah - det går bra med både "moderna zombies" (dvs zombies som tweetrar och snackar 1337) och de gamla zombies som går i tophat och har käpp ;)

Men allvarligt talat så gillar jag faktiskt både snabba och slöa zombies. Fortfarande är det inget som slår Zombi 2. Såg den när den släppts 79 :P

Jag är en sån där som inte gillar förändring. Jag ogillar när vampyrer får 100 huggtänder istället för två eller glittrar i solen. Jag ogillar när zombier inte är vanliga hjärndöda odöda som styrs av någon eller något. Jag ogillar när varulvar kan byta skepnad när de vill och är som små knähundar i temperament. Jag ogillar när de ändrar historien när en bok blir film. Osv osv...
En surgubbe helt enkelt. Så zombier med bättre än mänskliga förmågor är inte okej. :)

Kiriakis
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-20
Inlägg 348

Famest skrev:
Kiriakis skrev:

Det som gick upp som en kickstarter ? Har för mig att det lades ner :(

Nej. Kickstartern togs ner men de sa att projektet lever vidare så 99% att de fick en utgivare :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 411 medlemmar online. 14 foruminlägg har postats idag.

FZ