Test – Ducky Shine DK9008S

Robot
Test – Ducky Shine DK9008S

Räkna inte inte med några överraskningar hos Ducky Shine DK9008S. Räkna däremot med ett strålande mekaniskt tangentbord.


Test – Ducky Shine DK9008S

Har precis beställt qpads MK-85 som skall vara ganska lik. Hoppas jag inte gjorde bort mig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har precis beställt qpads MK-85 som skall vara ganska lik. Hoppas jag inte gjorde bort mig

Lik vet jag inte om jag vill kalla det

Ducky är i samma klass som Filco, och det är väldigt långt ifrån Qpads värld.

MK-serien har rätt kassa stabilisatorer samt att dom är överprisade. Med det sagt så betyder det inte att det är ett dåligt tangentbord på något sätt, utan någon form av medelklass av mekaniska tangentbord.

Lik = samma brytare, bakgrundsbelyst, inga multimedia knappar, samma prisklass (för ett tag sen), N-key rollover eller va det heter... så nja


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Lik = samma brytare, bakgrundsbelyst, inga multimedia knappar, samma prisklass (för ett tag sen), N-key rollover eller va det heter... så nja

Samma pris innebär inte samma kvalité.

Sa jag inte heller, men man jämför ju med hjälp av prisklass...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

1500 spänn låter väldigt dyrt... Jag har något gammalt Windows developed by razer, kostade 600 spänn på den gamla goda tiden och det fungerar utmärkt.

Medlem

Tycker att priset borde stå med på minussidan då 1500 kr är rätt mycket pengar för ett tangent bord.

Medlem

Bra recension! Bara några punkter:

På bilden ser det ut att vara US-layout, men jag antar att det finns svensk layout (med stor enter-tangent) också?

Hur mycket kan man ändra med ljusschemat för övrigt? Kan man bara cykla mellan AV/WASD/PÅ eller kan man med programvara ändra individuella knappars färger? Skulle kunna vara coolt att göra t.ex. i flygsims för att se vilka knappar som är bundna till olika funktioner.

Håller även med om att 1500kr för ett tangentbord är ett minus.

Medlem

Givetvis har det svensk layout med stor Enter-tangent.

Ljusschemat är av/WASD/på (exkl numeriska tangentbordet)/på (inkl numeriska tangentbordet) samt Pulse (där ljuset pulserar). Eftersom dioderna har sina specifika färger kan dessa inte justeras ens om det hade funnits någon programvara.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Ser ut som ett riktigt tangentbord. Sitter på ett Steelseries 6G v2 själv, vars enda nackdel är att det är en steelseries-knapp istället för min älskade vänstra windows-knapp (och kräver lite tid att vänja sig vid den "upp-o-ner-vända enter-knappen). .


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ser trevligt ut.

Sund att det ser ut att sakna sina egna tilldelade media knappar.

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Ser trevligt ut.

Sund att det ser ut att sakna sina egna tilldelade media knappar.

Tangenterna F1 - F7 extraknäcker som mediatangenter medelst "Fn-tangent + Fx-tangent".


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Sa jag inte heller, men man jämför ju med hjälp av prisklass...

Precis, därav att Ducky är bättre

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tycker att priset borde stå med på minussidan då 1500 kr är rätt mycket pengar för ett tangent bord.

Nja de flesta gaming tangentbord jag köpt har legat mellan 1000 - 1500kr. Dyrt ja absolut men är inte så förvånad över priset!


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv

Skulle behöva ett nytt tangentbord och detta ser ut att vara värt att lägga pengar på

Medlem

Varför bryr sig folk så mycket om switchar?
Dom blir knappast bättre på att spela med bra switchar ^^

Medlem

har precis införskaffat mig en Ducky med bruna switchar, och kvalitén är slående. Jag satt innan på en qpad mk 80 och skillnaden är stor (och inte bara för att jag har bytt switchar).

För de som är intresserade så har nu webbhallen tagit in Ducky i sortimentet till en summa av 1449 kr.

Medlem

Asså vadå minus på priset det är ju ett grymt kebord och kostar 1500 det är det värt för en ducky!

Medlem

Asså vadå minus på priset det är ju ett grymt kebord och kostar 1500 det är det värt för en ducky!

1
Skriv svar