IceDusT skrev:
Cliffie skrev:
IceDusT skrev:
Nog har man jävligt låg standard om man kan anse sig ha roligt i warzones med det lag och ability delay som finns. Det handlar ju inte det minsta om skicklighet. Det är så pinsamt dåligt så man bara vill gråta.
PvE ... tjaa, ska inte säga allt för mycket om det, har mest gjort heroic mode.
Jag har aldrig haft så kul att levla som i SWTOR, men jag har aldrig, aldrig, ALDRIG haft så tråkigt som max level som i SWTOR heller
Inte skill i PvP? Nej, så är det. Men helt jävla ärligt talat, att spela hotkey MMOs har aldrig någonsin varit en fråga om skill. Det handlar om att veta vilka knappar som gör vad och sen trycka på dem. Du behöver inte sikta, du har crit/dodge/parry som du inte kan påverka alls osv. Vill man ha ett spel som liknar MMO PvP som faktiskt kräver skill så bör man gå och spela något annat så som t.ex. svenskutvecklade Bloodline Champions. Personligen har jag inte haft något lagg i PvP, men jag är valor rank 32 eller något i den stilen så jag har inte PvPat sådär FRUKTANSVÄRT mycket och kan ha haft lite tur på den fronten.
Det krävs inte skill för att trycka på en knapp. Det krävs däremot skills för att veta exakt när och exakt vilken knapp du ska trycka på. Det är därför en del tävlar om hundratusentals kronor i arena pvp på Blizzcon medans de andra får titta på streams. Det är också därför en del clearar HC content månader före andra.
Det var så otroligt korkat påstående av dig så jag är rädd över vart mänskligheten är på väg -.-
Hah! Nej, det är klart det krävs LITE skill. Men försök inte för allt i världen inbilla varken mig eller någon annan att taket för hur bra du kan bli på ett MMO är ens nära något som Bloodline Champions, StarCraft 2 eller Street Fighter. Det GÅR INTE att tävla i ett MMO med crit, dodge och block. Det handlar om tur. Tur har ingenting med skill att göra alls. Halva striden är vunnen innan den ens börjat, saker så som vilket spec du har och vilken gear du har på dig avgör mer än själva klickandet av knappar. MMOs handlar, speciellt i PvE, mer om research och att förstå mekanikerna bakom sin klass (dvs matten) mer än något annat. klart det finns saker i PvP som kräver att du tar smarta beslut så som t.ex. när du ska använda din CC break eller när du använder vilken skill. Men det är fortfarande inte nog för att det ska gå att tävla i.
Sure,som du säger gör de det på Blizzcon, men det är ett sätt att promota World of Warcraft för Blizzard och inget annat. Det finns en anledning att MLG (Major League Gaming) har slutat ha med World of Warcraft som en av spelen de stödjer.
Så för att summera, att säga att det inte kräver någon skill är att överdriva. Men det kräver väldigt lite av spelaren i jämförelse med spel som faktiskt kräver något. Är det något fel med det? Absolut inte, det är hjärndött och roligt jag är en av dem som pratar för SWTOR, jag tycker det är ett fantastiskt bra spel. Men jag är inte dum nog att inbilla mig att bara för att jag har ett fullt set med PvP epics så är jag på något sätt något specielt.