FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Bizzy
Titel Intresserad
Registrerad 2007-04-03
Inlägg 56

Så det är ute?

Hemligaste MMORPG releasen någonsin. (pun intended :D)

Ronzem
Titel Frågvis
Registrerad 2007-10-30
Inlägg 27

Har spelat det en cirka 25 timmar nu, och det är helt underbart, det är sån grym stämning, allt är så detaljerat, och questen är underbara och svåra.

Ghostknight
Titel Stammis
Registrerad 2009-05-01
Inlägg 561

Jag var sugen på det här tills jag provade betan. Miljöerna såg tråkiga ut, grafiken kändes minst tio år gammal och förmågorna saknade känsla, tyvärr. Provade bara en timme eller så, men det sa inte "klick".

izayoi
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-19
Inlägg 135

Ghostknight skrev:
Jag var sugen på det här tills jag provade betan. Miljöerna såg tråkiga ut, grafiken kändes minst tio år gammal och förmågorna saknade känsla, tyvärr. Provade bara en timme eller så, men det sa inte "klick".

Exakt samma sak för mig. Skönt att man kom in i betan i a f, så slapp man köpa spelet.

Ahris
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-10
Inlägg 298

Ghostknight skrev:

Om du bara spelade en timme så kom du knappt igenom introt och har varken sett nåt av spelet eller testat mer än startförmågorna.
Grafiken ser ut precis som i den här filmen som består av klipp tagna direkt ur spelet. :) Jag spelade flera betor och köpte spelet förra veckan, klart ett av de bästa och mest unika MMO's jag har spelat. TSW gör mig lycklig.

Mikaelh
Titel Storröjare
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 3 888

Oj, det var en stämningsfull trailer. Måste testa det nån gång. :)

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 283

Hade det inte varit för Guild Wars 2 så hade jag fortsatt min karriär som tempelriddare ;)

När kommer recensionen, Fz? Jag är nyfiken på hur stabilt spelet är så här vid launch, betan gav mig intrycket av att Funcom skulle göra en till Conan och släppa spelet lite för tidigt.

Betorna krånglade lite tekniskt, men det blev klart bättre för varje beta

condor299
Titel Frågvis
Registrerad 2009-08-02
Inlägg 29

Tycker att det är årets spel.

Preed
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-02
Inlägg 1 400

Jag har jävligt roligt i spelet. 8/10.

Preed
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-02
Inlägg 1 400

Bizzy skrev:
Så det är ute?

Hemligaste MMORPG releasen någonsin. (pun intended :D)

Har ju haft banner på FZ i en vecka :P

aakerlind
Titel Frågvis
Registrerad 2006-07-30
Inlägg 46

Ghostknight skrev:

Sluta trolla. Nu har jag satt ned grafiken lite - kör på High istället för Ultra - men skicka gärna exempel på spel med följande grafik för 10 år sen:
http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/7/18411413687-orig.png
http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/7/18411434114-orig.png

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 283

aakerlind skrev:
Ghostknight skrev:

Sluta trolla. Nu har jag satt ned grafiken lite - kör på High istället för Ultra - men skicka gärna exempel på spel med följande grafik för 10 år sen:
http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/7/18411413687-orig.png
http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/7/18411434114-orig.png

Dawg dawg, den där ljusblåa tröjan på bild 2 går verkligen inte ihop med byxorna xD

Jag håller med dig om grafiken, absolut inget fel på den.

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 866

Senast jag lirade betan så kändes striderna väldigt stela och tråkiga. ingen känsla i skillsen.

Avstår och väntar på GW2.

kangas1000
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 261

Gillade helt klart spelet i sig... och det kändes stabilare än Conan.. grafiskt är det helt ok tycker jag och det ser riktigt schysst ut på sina håll.

Fast jag håller på Guild Wars 2 jag med.. det har väl inte med spelet i sig att göra egentligen. Men med småbarn och knapp speltid så är det väldans skönt att vara utan månadsavgift.

eine_petule
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-31
Inlägg 278

Ahris skrev:
Ghostknight skrev:

Om du bara spelade en timme så kom du knappt igenom introt och har varken sett nåt av spelet eller testat mer än startförmågorna.
Grafiken ser ut precis som i den här filmen som består av klipp tagna direkt ur spelet. :) Jag spelade flera betor och köpte spelet förra veckan, klart ett av de bästa och mest unika MMO's jag har spelat. TSW gör mig lycklig.

Så du gillar combaten? Tyckte den var stel och saknade verkligen känsla, speciellt då man pressa iväg en shotgun svärm så kändes det knappt som någon impact då den träffade fienderna och spelaren såg oberörd ut.

Tror inte på TSW kombaten i PVP eller PVE form, kändes som man spelade ett mmo från 2005, klick skjut fiendera bara jagade en runt i ringar och var typ alltid snabbare än en själv så man peppra så gottman kunde och fortsatt sen vidare.

LittleFriend
Titel Frågvis
Registrerad 2009-05-30
Inlägg 36

bästa mmorpg't hittills!

Ghostknight
Titel Stammis
Registrerad 2009-05-01
Inlägg 561

Tja... jag ändrade inga inställningar för grafik alls, så det kan väl kanske ha haft med saken att göra. Vanligen ställer ju spelet in sig efter vilken dator man har, så jag antog att det jag såg var så bra det skulle bli. Huvudproblemet är dock inte grafik, utan känslan. Det stör mig också att alla förmågor kommer från samma allt-i-allokälla, det känns som om man gör det för enkelt för sig.

Grumbledock
Titel Storröjare
Registrerad 2009-05-23
Inlägg 2 748

Blir nog att testa rejält när det är f2p :)
Blir väl inom 1,5-2 år högst, men å andra sidan finns mer content och mindre buggar som kompensation ^^

roftg
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-06
Inlägg 247

izayoi skrev:
Ghostknight skrev:

Exakt samma sak för mig. Skönt att man kom in i betan i a f, så slapp man köpa spelet.

ni har fel, the secret world är ett väldigt bra spel,,

jag tycker det är synd att man väljer bort ett spel bara för att betan inte såg bra ut..

miljöerna i the secret world är sjukt snygga och stämningsfulla ut, grafiken i detta mmo sätter en ny standard,det är helt klart det som ser bäst ut just nu... och det ser inte bara bra ut, det är väldigt roligt att spela med..

jag provade betan lite grand, och det går inte jämföra betan med det färdiga spelet, det är stor skillnad

roftg
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-06
Inlägg 247

eine_petule skrev:
Ahris skrev:
Ghostknight skrev:

Så du gillar combaten? Tyckte den var stel och saknade verkligen känsla, speciellt då man pressa iväg en shotgun svärm så kändes det knappt som någon impact då den träffade fienderna och spelaren såg oberörd ut.

Tror inte på TSW kombaten i PVP eller PVE form, kändes som man spelade ett mmo från 2005, klick skjut fiendera bara jagade en runt i ringar och var typ alltid snabbare än en själv så man peppra så gottman kunde och fortsatt sen vidare.

lägg ner,, du har knappt spelat betan ens. så att du uttalar dig om det färdiga spelet är bara konstigt,, särskillt när det är såpass stor skillnad på betorna och det färdiga spelet..

det finns inget som får en att tänka på wow när man spelar detta..

som ngn annan skrev till dig i en annan tråd,, du är ute och cyklar så långt så du har passerat riksgränsen för länge sedan och plumsat ner i havet..

roftg
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-06
Inlägg 247

Javas skrev:
Hade det inte varit för Guild Wars 2 så hade jag fortsatt min karriär som tempelriddare ;)

När kommer recensionen, Fz? Jag är nyfiken på hur stabilt spelet är så här vid launch, betan gav mig intrycket av att Funcom skulle göra en till Conan och släppa spelet lite för tidigt.

Betorna krånglade lite tekniskt, men det blev klart bättre för varje beta

spelet har varit stabilt för mig, så denna launch får hittills högsta betyg

eine_petule
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-31
Inlägg 278

roftg skrev:
eine_petule skrev:
Ahris skrev:
Ghostknight skrev:

lägg ner,, du har knappt spelat betan ens. så att du uttalar dig om det färdiga spelet är bara konstigt,, särskillt när det är såpass stor skillnad på betorna och det färdiga spelet..

det finns inget som får en att tänka på wow när man spelar detta..

som ngn annan skrev till dig i en annan tråd,, du är ute och cyklar så långt så du har passerat riksgränsen för länge sedan och plumsat ner i havet..

Ja kul att du gillar spelet men jag håller hårt fast vid att det kommer bli ett fiasko, fightingen är ett skämt :)

xenitaj
Titel Frågvis
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 47

Vill inte trampa på några tår men deras fighting system har inte utvecklats något sedan Anarchy Online. Körde betan för några helger sedan och det var katastrof. Spelet är en kul idé och så, men det är alldeles för pingberoende trots att det är locktarget action med range vapen och redan stelt på lagom ping och fruktansvärt på högre.

Mobs AI är även dom tillbaka på Anarchy Online och med samma stela fightingstil. Den enda skillnaden är rullningen som blir väldigt skum med tanke på att mobsen är extremt ensinniga, jaga och slå om det är close combat. Om dom är range så rör dom sig inte en millimeter om du är i range utan bara följer dig med en död blick och kastar sina spells, stenar eller pinnar. Det finns ingen tanke bakom de olika mobsen, dom är inte direkt unika.

Modelsen är väldigt kompakta, nästan fyrkantiga och de ändringar du gör på modeln i customization märks knappt av överhuvudtaget. Miljön är inte direkt bättre heller, men det är inte många spel med stadsmiljöer som det funkar bra på eller är snygga.

Questsystemet är ok fast med mycket pill. En bra sak är väl att det har mycket content dock och det kan ju vara kul om man gillar att slököra quests.

En sak jag gillade var travellingsystemet, det var hyffsat originellt och rätt snyggt gjort. Det märktes direkt att deras grafikmotor passande hundra gånger bättre med en fantasy värld än med städer i modern tid.

I det stora hela påminde det extremt mycket om APB (All Points Bulletin), fast en zombie version med en större värld och inklusive factions.

xenitaj
Titel Frågvis
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 47

eine_petule skrev:
Ahris skrev:
Ghostknight skrev:

Håller med, shotgun var horribel men det var inte många vapen som var okej tbh.. Combatsystemet påminner extremt mycket om Anarchy Online och All Points Bulletin. Noll känsla av impact och att det faktiskt gör någonting förutom siffror över huvudet på mobsen.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 574 medlemmar online. 73 foruminlägg har postats idag.

FZ