Tillbehöret alla lär köpa till NES Classic Mini

Robot
Tillbehöret alla lär köpa till NES Classic Mini

#Sladdgate får sin räddning.


Medlem
Tillbehöret alla lär köpa till NES Classic Mini

Varför gjorde dom inte trådlösa kontroller?

Medlem
Skrivet av Incal:

Varför gjorde dom inte trådlösa kontroller?

Han hädar! Trådlösa kontroller till en NES. Pfft!

KoP
Medlem

75 cm korta kablar. Hur tänkte dom? :S

Medlem
Skrivet av KoP:

75 cm korta kablar. Hur tänkt dom? :S

Det är ju Mini. Du ska vara glad att de inte gjorde kontrollen en fjärdedel så stor

Medlem
Skrivet av KoP:

75 cm korta kablar. Hur tänkt dom? :S

Bussiness. Släpp en produkt med metvetna briser och sälj sedan tillbehören som skall fixa dem dyrt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av KoP:

75 cm korta kablar. Hur tänkt dom? :S

Bussiness. Släpp en produkt med metvetna briser och sälj sedan tillbehören som skall fixa dem dyrt.

Men Nintendo säljer ju inte förlägningskablar..?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av conthox:
Skrivet av KoP:

75 cm korta kablar. Hur tänkt dom? :S

Bussiness. Släpp en produkt med metvetna briser och sälj sedan tillbehören som skall fixa dem dyrt.

Men Nintendo säljer ju inte förlägningskablar..?

Får dom inte royalties? Annars hade jag fel, finns ju andra som gör detta så jag trodde det var likadant här.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av Incal:

Varför gjorde dom inte trådlösa kontroller?

Han hädar! Trådlösa kontroller till en NES. Pfft!

Jag hade faktist trådlös IR-kontroller till min Nes för ~30 år sedan.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av musse1:
Skrivet av Incal:

Varför gjorde dom inte trådlösa kontroller?

Han hädar! Trådlösa kontroller till en NES. Pfft!

Jag hade faktist trådlös IR-kontroller till min Nes för ~30 år sedan.

Jag har en sådan från Acclaim, drivs av 4xAAA och kör mot en liten IR-mottagare som kopplas in i uttaget. En mycket trevlig kontroll som inte ger några nämnvärda nackdelar så länge sikten är fri!

Medlem

Fan heller. En riktig gamer spelar NES så här.

Medlem

Fick mail från Inet, kommer troligtvis inte få mina två konsoler och extra kontrollers innan jul, så den julklappen sprack ju.

Medlem

Jag köpte en HDMI-adapter till min telefon så att jag kan koppla den till TV:n. Pang! Alla spel som någonsin gjorts till dryga dussinet konsoler via emulatorer, direkt upp på storbildsskärmen. Otroligt värt 150:-.

Som handkontroll har jag en trådlös NES30-kontroll som kopplas till telefonen via Bluetooth.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av Incal:

Varför gjorde dom inte trådlösa kontroller?

Han hädar! Trådlösa kontroller till en NES. Pfft!

Jag hade en trådlös kontroll till min NES!! Nåt som Akklaim snickrat ihop. Fungerade sådär vill jag minnas.

KoP
Medlem
Skrivet av dalle:
Skrivet av KoP:

75 cm korta kablar. Hur tänkt dom? :S

Det är ju Mini. Du ska vara glad att de inte gjorde kontrollen en fjärdedel så stor

Fast kabeln behöver ju inte vara av minimal längd bara för det.

Snålt.

Medlem

De hade kunnat ge möjlighet till en kort respektive lång kabel så blir alla nöjda. Samma korkade sak som att man måste köpa laddaren separat till 3dsen.

Det är som att sälja en tv och så står det på boxen (no remote control included!). Så, måste man köpa kontrollen för 150kr...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Sån onödig grej överhuvudtaget NES classic mini, roligare med de riktiga grejerna.

Medlem

Tur man inte köpte. Märks ju att de bara vill mjölka en på pengar.

Medlem

Är det ens någon som fått bekräftelse på att deras förbokade Nintendo Mini kommer levereras?

Netonnet och Webhallen sa i princip "tyvärr" på mina 2 månader gamla förhandsbokningar.

Och prata med mediamarkt och de sa att de inte ens skulle få den till release, utan tidigast 2017...

Avstängd

Retropie med Nes30, sfc30 eller varför inte Nes30 Pro.

Eller varför inte Nes med Retro receiver.

Hyperkin borde gjort en adapter till vanliga nes då nya kontroller är svindyra och svåra att få tag på.

8bitdo.com

Medlem

Inet har lagt upp förläningskabel nu: https://www.inet.se/produkt/6609280/nes-classic-edition-forla...

(Full disclaimer: jobbar på Inet men tänkte det kunde vara intressant att tipsa om)

1
Skriv svar