Bli medlem på FZ:s forum!
L32
L32
Titel Frågvis
Registrerad 2010-12-14
Inlägg 28

Med tanke på att vi idag kan simulera avancerade kemiska processer som vi inte kunde för tio år sedan, vilket beror på de avancerade processorer och grafikkort som har utvecklats på grund av spelbranschen, så tvivlar jag inte en sekund på detta.

Kane
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-16
Inlägg 933

Kanske lite väl bajsnödigt uttryckt. Å andra sidan har väl alltid siare om framtiden gärna tryckt på med stora ord för just sin egen bransch.

Att vara "en del av", visst.

MEG
MEG
Titel Proffs
Registrerad 2012-02-29
Inlägg 1 337

Undra om han är släkt med Sweeney Todd :)

deathtoyou
Titel Frågvis
Registrerad 2011-10-03
Inlägg 47

Vart är Terminators?

magiul
Titel Stammis
Registrerad 2006-10-02
Inlägg 542

deathtoyou skrev:
Vart är Terminators?

Läste du inte artikeln? Terminators finns inte, utan det är Arnold själv som kör motion capture i från framtiden!

Dreijer
Titel Veteran
Registrerad 2014-08-22
Inlägg 727

MEG skrev:
Undra om han är släkt med Sweeney Todd :)

Det är omöjligt, i och med att Sweeney Todd är en fiktiv person som härstammar från serien The String of Pearls.

ZkilfinG
Titel Stammis
Registrerad 2008-07-27
Inlägg 324

Bildtelefon uppfanns på 50-talet. Visst finns det användningsområden för en bildtelefon i 3D, men jag tror inte att det kommer bli något revolutionerande. Finns annat som tex AR som jag ser större potential i.

nils45
Titel Proffs
Registrerad 2008-09-07
Inlägg 2 226

Laserskanning av miljöer + VR + detta Sweeney pratar om. Tänk er att besöka vilken plats som helst på Jorden, i VR, med kompisar som har motion capturing, där man kan trycka och lyssna/läsa på vilka djur som finns i området, osv.

lastlegion
Titel Intresserad
Registrerad 2010-11-01
Inlägg 57

L32 skrev:
Med tanke på att vi idag kan simulera avancerade kemiska processer som vi inte kunde för tio år sedan, vilket beror på de avancerade processorer och grafikkort som har utvecklats på grund av spelbranschen, så tvivlar jag inte en sekund på detta.

Detta lät intressant. Har du någon artikel, eller exempel på detta?

L32
L32
Titel Frågvis
Registrerad 2010-12-14
Inlägg 28

lastlegion skrev:
L32 skrev:

Detta lät intressant. Har du någon artikel, eller exempel på detta?

Fick själv höra det av en professor i organisk kemi, men jag kan försöka leta reda på något till imorgon. =)

broken-arrow
Titel Hemmavan
Registrerad 2016-02-27
Inlägg 154

Tja ar kanske, om tidigare nämnt går att bygga betydligt mindre klumpig. Men sen ska ju batterier utvecklas och chip måste man ju lyckas få bort värmen för dem ens ska komma upp i laptop prestanda.

Pinnen
Titel Frågvis
Registrerad 2016-10-31
Inlägg 29

Profetia om största användningsområdet: P0rn.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 741 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

FZ