Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
Hoppas dom kan få ut mer titlar genom det här.
Titel Proffs
Registrerad 2007-02-06
Inlägg 1 724
mmm för talang har dom!
Titel Kändis
Registrerad 2002-09-28
Inlägg 6 117
I havet bor en liten fisk AUM! AUM!
Titel Storröjare
Registrerad 2007-02-26
Inlägg 3 427
Bra. Hoppas de får ut expansionen nu.
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 417
Hoppas det blir bättre nu då, vilket man tror iom att det knappast kan vara fördelaktigt att ha en ägare som vill göra av med företaget...
Titel Storröjare
Registrerad 2007-05-27
Inlägg 3 664
TACK UBISOFT!
Titel Hemmavan
Registrerad 2002-06-22
Inlägg 208
Riktigt bra att de får lite backning så de kan fortsätta, men ubisoft har varit rätt heta på att infektera spel med DRM om jag inte minns helt fel?
Kan iof bara pirata spelen om man vill slippa det, men jag föredrar att köpa spel som är värda att spelas.
Titel Kändis
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 6 093
Tack och lov.
De blev räddade. Och inte av några mindre än självaste Ubisoft.
Vad trevligt.
Titel Kändis
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 5 311
Hmm, bättre än inget antar jag. Problemet med Ubisoft är att de inte bryr sig om PC-plattformen över huvud taget längre. Hoppas inte att Massive får lida för det då de är rätt utmärkta på just PC.
Gogge skrev:
Riktigt bra att de får lite backning så de kan fortsätta, men ubisoft har varit rätt heta på att infektera spel med DRM om jag inte minns helt fel?
Kan iof bara pirata spelen om man vill slippa det, men jag föredrar att köpa spel som är värda att spelas.
Tyvärr visade sig att även World in Conflict har DRM. Blev lite smått paff och irriterad när jag fick reda på det.
Titel Rikskändis
Registrerad 2006-12-15
Inlägg 10 252
Bra bra
Titel Storröjare
Registrerad 2008-03-24
Inlägg 2 919
Woho, Ubisoft gör ett bra val
Titel Kändis
Registrerad 2003-08-21
Inlägg 6 408
Gogge skrev:
tanka hem crack, köp spelet. Då blir alla glada.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 4 367
Bara dom inte förstör WiC på nå sätt....vi alla vet ju hur dåliga spel ubisoft gör ^^
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-13
Inlägg 188
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-10-25
Inlägg 199
Skulle hellre sett EA köpa Massive... Ja jag vet, EA har haft ett rykte om skit spel, men jag anser personligen att de rykt upp sig. Givetvis finns undantagen som bekräftar regeln.
Titel Proffs
Registrerad 2007-04-14
Inlägg 1 758
Ubisoft blev precis giftiga! Tack för att de räddade utvecklarna.
Titel Storröjare
Registrerad 2004-02-25
Inlägg 3 411
redmac skrev:
Gogge skrev:
tanka hem crack, köp spelet. Då blir alla glada.

Eller så öppnar uvecklarna ögonen och skippar allt DRM-skit, så vi konsumenter slipper sitta och göra en massa extra arbete bara för att kunna spela spelen som vi vill.
Titel Storröjare
Registrerad 2007-01-07
Inlägg 3 497
Ja! Älska<3
Hoppas bara vi får se Soviet Assault innan årsskiftet ... och att det förblir gratis för PC.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-05-24
Inlägg 203
Woho! WIC Expansion, HERE I COME!! (Hopefully)
Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
jag tror detta är goda nyheter, men sen har inte jag nån koll iof.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-03-04
Inlägg 228
Grattis Massive, hoppas ni får fortsätta göra spel för all framtid.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-01-15
Inlägg 257
asså när va senaste gången ubisoft släppte ett riktigt bra spel.
efter fc2 känns det som ubi har en nedåtgående tränd just nu.
kanske massive kan få stil på den gamla skorven igen.
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 303
Puh, blev lite orolig ett tag att de skulle falla offer för EA's lie.
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 303
bionicman skrev:
asså när va senaste gången ubisoft släppte ett riktigt bra spel.
efter fc2 känns det som ubi har en nedåtgående tränd just nu.
kanske massive kan få stil på den gamla skorven igen.
2003, Beyond Good & Evil.
Titel Veteran
Registrerad 2006-08-29
Inlägg 711
Nja, jag ser inget ljust me detta. Litar fan inte alls på Ubisoft.
Titel Veteran
Registrerad 2006-08-03
Inlägg 994
Ubisoft brukade vara de som producerade kvalitetsspel, på något sätt tycker jag fortfarande så även om Ghost Recon för PC och Vegas 2 inte var några höjdare....
Såg förresten WIC på Game(stop) idag för 99kr, hade inte väntat mig att det skulle sjunka så snabbt...
Titel Intresserad
Registrerad 2008-08-30
Inlägg 55
Bra att de blir uppköpta så att de får den backup som behövs för att få ut wic:sa.
Problemet är att det är Ubisoft, bolaget som gått från att vara bland de vettigare aktörerna till att peta ner EA från skam-tronen. Deras nya marknadstrategi att helt ignorera sina konsumenter har hittills inte straffat sig ordentligt men om de inte skärper till sig snart ser det inte lovande ut. (Ta en titt i Ubisofts forum så förstår ni vad jag menar)
Hoppas att Massive fortsätter att sköta saker och ting på sitt sätt med så lite inblandning som möjligt från Ubisoft. Det tror jag att både företagen och spelarna tjänar på i längden. Den typen av samarbete fungerade ju fint med Sierra.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-09-25
Inlägg 120
Men deras Soviet Assault kommer ju till konsol och PC så... Men d e nice att Massive får forstätta! WIC är ett bra spel!
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-25
Inlägg 561
Vet inte riktigt om detta är för det bättre men jag skulle tro(och hoppas) det. Vill ju se mer World in Conflict helt klart
Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
argh, dem enda utgivarna jag gillade för tillfället var ju activision, take2 och vivendi.
Nu blir det ubi igen!! jaja, nu blir det väll köret konsoll först pc efter 0,5 år... och jag som gillar massive så mycket. (ground control ftw)