Ztreek skrev:
oDIRTDIVERo skrev:
Generellt är det ju som Ztreek säger... En sak är ju jävligt biff iaf, Ubisoft har inte fått fler PC-kunder på sin taktik. Dom har gjort en jävla massa hederliga människor förbannade och många, bland annat jag, kommer aldrig köpa deras skit igen. Det är ingen annan utvecklare som lyckats med det...
Det du säger är Blizzard rätt skyldiga till också med Starcraft 2 och Diablo 3.
LAN existerar inte, man måste vara uppkopplad, usch. jättedåligt DRM, Steam har bättre DRM än Blizzard och Steam är ändå inte allt för bra det heller.
Blizzards DRM tillför ju faktiskt något till spelarna, vilket inte många andra DRM gör.
Visst är det surt att alltid behöva vara uppkopplad när man ska spela, men för min del föredrar jag det än att alltid vara offline. Dom flesta är ju ändå alltid uppkopplade när dom sitter vid datorn, så varför inte utnyttja den möjligheten? Det är ju inte SÅ ofta det krånglar, och vid launch får man alltid räkna med lite strul helt enkelt.
Tycker det är mysigt att kunna chatta med kompisarna medan jag spelar (dessutom från olika spel), eller till och med spela tillsammans med dem på ett enkelt sätt utan att behöva fiffla med IP-adresser och annat.
Hade dom kunnat lösa det på ett bättre sätt? Ja, självklart, men jämfört med Ubisoft tycker jag inte alls att det finns något att klaga på.