Titel Frågvis
Registrerad 2007-12-26
Inlägg 19
Tror inte jag bryr mig mer om deras titlar just nu. De får tid på sig att visa att de inte har något mer idiotskydd på ingång.
Titel Intresserad
Registrerad 2010-10-27
Inlägg 59
Meh, bättre sent än aldrig antar jag.
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 2 426
Skönt
, även om jag personligen bara haft problem en gång med deras skydd. Kanske en gång för mycket då man faktiskt har betalat ^^
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 738
Idag kommer grisar flyga om detta realiseras. Det var på tiden.
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 419
Ser man på, bärgningsbåtarna börjar lyfta upp Ubi Soft från havsbottnen
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 398
Om detta nu är en sanning och de menar allvar så är det ett steg i rätt riktning.
Nu fattas bara att de slutar snacka skit om oss PC spelare och lägger ner lite mer jobb på PC portningarna.
Kanske tom man skaffar FarCry 3 och framtiden för Watchdogs ser ju klart ljusare ut.
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 890
Gäller det bara framtida titlar eller gäller det retroaktivt också tro? Började spela Revelations igår nämligen, trots skyddet.
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-06
Inlägg 407
Jag kommer aldrig mer betala för en Ubisoft titel. De har betett sig för fel, för länge. Det enda sättet jag kan protestera är med plånboken, så det gör jag.
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-13
Inlägg 1 384
Harakiri skrev:
Om detta nu är en sanning och de menar allvar så är det ett steg i rätt riktning.
Nu fattas bara att de slutar snacka skit om oss PC spelare och lägger ner lite mer jobb på PC portningarna.
Kanske tom man skaffar FarCry 3 och framtiden för Watchdogs ser ju klart ljusare ut.
Kan absolut hålla med om dina rader.
Nu ljusnar det för oss PC spelare att köpa deras spel.
Fast man undrar varför det tog så lång tid att fatta vad PC spelarna ville ha.
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 552
Detta DRM är vettigt.. väldigt vettigt, one time online skiten
Som det ser ut nu så kommer ubisoft ha ett av de bästa DRM på marknaden, Steam och battle.net suger.
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-21
Inlägg 1 628
WildThing skrev:
Gäller det bara framtida titlar eller gäller det retroaktivt också tro? Började spela Revelations igår nämligen, trots skyddet.
En väldigt intressant fråga. Spelar mycket av både Anno 2070 och Settlers 7 och även om det fungerat bra med kopieringsskyddet för min del så vore det skönt att slippa fundera på det och även kunna spela på laptopen när man är iväg.
/ LordDaimos
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 505
Rent PR-trick för Assassin's Creed III tror jag!
Men bra att det äntligen försvinner!
Titel Nykomling
Registrerad 2007-08-11
Inlägg 7
Med den matematiken Ubisoft visar på kan man ju förstå att den Franska Ekonomin är kass....
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-28
Inlägg 1 119
De hittar säkert på något nytt hyss. Glöm inte att de gjorde likadant med StarForce för ett antal år sen...
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-23
Inlägg 938
sådär ja ett up för ubisoft för denna gång, bara 20 to go
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 552
Tror nog Ubisoft kan förvänta sig lite mer sålda PC spel framöver.
Titel Stammis
Registrerad 2010-11-20
Inlägg 300
Just kring AC3 sa bestams mitt kop av hur de behandlar sjalva kriget.
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-13
Inlägg 1 384
WildThing skrev:
Det stod i texten att från juni månad så gäller det. Tolkar det som att köp i juni och framåt så gäller de nya reglerna.
Titel Intresserad
Registrerad 2012-06-12
Inlägg 83
fan va synd, Ubisoft som har världens skönaste DRM (ironi)
Titel Stammis
Registrerad 2007-11-07
Inlägg 581
Inte så överraskande att dom ändrat sig... Något dom flesta företag gör då dom inser hur viktig konsumenten trots allt är och att det inte fungerar att straffa de konsumenter som faktiskt betalar för sig.
Titel Veteran
Registrerad 2012-08-21
Inlägg 686
Jag väljer ändå att stå över Ubisofts titlar, mjölk, mjölk, mer mjölk!
Titel Stammis
Registrerad 2005-10-04
Inlägg 524
Då kan man alltså förboka både AC3 och FC3.
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 398
Titel Intresserad
Registrerad 2009-08-26
Inlägg 83
Lite för sent för mig.
Andra kanske kommer ha mer nytta till det men jag rör ej ett Ubisoft spel igen.
Titel Frågvis
Registrerad 2011-02-19
Inlägg 49
Holy crap, någon där har säkert vunnit på lotto.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-26
Inlägg 2 640
Har aldrig haft problem med deras skydd. AssCreed är min favorit spelserie 
Ubisoft levererar alltid, spelmässigt iaf... Uplay är väldigt onödigt
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-08-08
Inlägg 190
Det var ju jättebra! Att kunna erkänna att man har fel och sedan åtgärda felet är stort tycker jag. Man får väl kalla det PR-trick om man så vill, men det gör ju inte initiativet sämre för det.
Titel Frågvis
Registrerad 2010-09-10
Inlägg 40
Awesome! Finally! Fan vad jobbiga ni är, de lyssnar på folk och tar bort det, ge dem credit för fan.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-10-14
Inlägg 3 153
Ubisoft har sagt tidigare att de går ifrån ett visst DRM skydd för att senare ersätta det med ett ännu mer kränkande sådant. Tar dessa uppgifter med en nypa salt, ni har mycket kvar att bevisa innan jag någonsin ska lita på er igen Ubisoft.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-10-14
Inlägg 3 153
Dergo218 skrev:
Awesome! Finally! Fan vad jobbiga ni är, de lyssnar på folk och tar bort det, ge dem credit för fan.
Som de gjorde när folk riktade skarp kritik mot Starforce, Ubisoft verkar aldrig lära sig, de kommer nog komma med ett ännu värre skydd när de som bojkottat företaget återgått till att börja köpa deras spel. Så här lär de nog hålla på, kränkande skydd, massiv kritik, nytt spel mindre kränkande skydd osv. Folk glömmer så lätt, något Ubisoft utnyttjar till fullo.