zauii89 skrev:
Fast o andra sidan förstår man dem och vad är det som skiljer detta mot tex elen , när som helst kan elen gå i ditt hus och då kan du inte använda 90% av alla dina grejor...
Hehe, detta är en så dålig jämförelse så jag vet inte ens om jag hört nån värre någon gång.
I ett spel är det utvecklarna som väljer att göra spelet otillgängligt utan uppkoppling.
En spis, ugn, äggvisp, TV, stationär dator kan man inte gärna köra på batteri, det skulle bli så mycket omständligare, för att inta tala om dyrare och dåligt för miljön.
För ubisoft kostar det knappast några större summor att göra spelet tillgängligt offline, snarare tvärt om, kostar dem förmodligen mer att göra det otillgängligt då de måste investera mer i servrar och mjukvara, samt att de kommer sälja färre spel, allt för att minska en imaginär försäljningsminskning till följd av piratkopiering.
De som piratkopierar kommer förmodligen inte att köpa spelet i vilket fall som hellst, så effekten blir det att utav de som faktiskt hade köpt spelet kommer nu färre att köpa det pga. de införda begränsningarna, samt att det för de som köper det innebär mer klydd och en sämre produkt helt enkelt.
Som jag sa tidigare, snacka om att skjuta sig själva i foten.
Som någon annan sa, så måste det vara ett bättre tillvägagångssätt att använda en morot istället för en piska. Locka folk att köpa spelet med nerladdningsbara vapen, kläder, röster etc., saker som det inte kan fås tillgång till om man inte har en giltig nyckel.