Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Inkompetent
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-15
Inlägg 1 432

Usch och fy. Nog för att vi i Sverige är ganska uppkopplade, men det känns fortfarande som ett brutalt övertramp.

Ska bli intressant att se försäljningssiffrorna om folk verkligen får upp ögonen för det här. Luktar bojkott lång väg.

Jozo
Titel Storröjare
Registrerad 2006-06-11
Inlägg 4 732

Vilket skräp!

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 4 367

vem bryr sig, kommer ändå inte köpa något skräp av dem.

MFC
MFC
Titel Kändis
Registrerad 2002-09-28
Inlägg 6 117

Korporatism

Ännu ett företag vars produkter man undviker.

Elmoth
Titel Stammis
Registrerad 2008-10-18
Inlägg 418

Inget vidare system inte!

Preath
Titel Veteran
Registrerad 2009-08-02
Inlägg 853

Usch, hatar sådant här... de enda spelen som bör få ha konstant uppkoppling är väl MMO spel men de övriga spelen passar det inte till. Näh, bort med skräpet.

Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2009-05-01
Inlägg 662

Inte för att jag planerat att skaffa något av de där spelen till PC, men det är likväl fortsättningen på en irriterande trend. Visst, piratkopiering är ett stort problem, men var slutar det? I framtiden riskerar man väl att datorn brinner upp om man råkar slå in fel siffra när man fyller i CD-key:n. * skakar besvärat på huvudet *

Titel Stammis
Registrerad 2004-03-28
Inlägg 573

Dags att investera i fler spel till PS3 tror jag...

Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 4 195

Fast o andra sidan förstår man dem och vad är det som skiljer detta mot tex elen , när som helst kan elen gå i ditt hus och då kan du inte använda 90% av alla dina grejor...

Att internet kommer krävas för framtida spel är bara att acceptera.

EmBra
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-10-04
Inlägg 150

Snacka om att skjuta sig själva i foten.

Fairfax
Titel Storröjare
Registrerad 2006-07-03
Inlägg 4 223

Har sagt det förr och säger det igen. Det är utgivarna/utvecklarna, inte piraterna, som tar död på datorn som spelplattform. Hårdare och alltmer sanslösa restriktioner införs i deras "kamp mot snyltarna". Problemet är bara att de ärliga, betalande kunderna blir collateral damage medan de tänkta målen glatt kan fortsätta njuta av spelen på obehindrat sätt.

Det behövs ett nytänk om PC-spelen ska kunna räddas. Att stånga pannan mot väggen om och om och om igen när det bevisligen inte löser problemet gör ingen av oss nytta. Erbjud de hederliga spelarna mervärde istället för hinder så är jag säker på att trenden kan vändas och datorn återfå sin ställning som en spelplattform av högsta klass.

Titel Intresserad
Registrerad 2007-09-12
Inlägg 62

roligt för folk med 56k.. :)

seppuko
Titel Stammis
Registrerad 2003-10-11
Inlägg 436

zauii89 skrev:
Fast o andra sidan förstår man dem och vad är det som skiljer detta mot tex elen , när som helst kan elen gå i ditt hus och då kan du inte använda 90% av alla dina grejor...

Du har så rätt så rätt. Dock 3-5 år för tidigt. Men å andra sidan så blir det ju alltid storm över minsta lilla sak som inte är som det var i förra spelet. Är det inte dedikerade servrar så är det konstant online-läge.

Titel Hemmavan
Registrerad 2008-07-28
Inlägg 233

Alltid gillat Ubisoft faktiskt, men nu vetefan om jag köper mer av deras produkter på PC.

Titel Intresserad
Registrerad 2005-11-22
Inlägg 76

Jag köper oftast spel jag gillar. Men det finns ju gränser.

De skapar ju själva anledningar till att man ska tanka piratkopior med knäckta kopieringsskydd. Smidigare, lättare och utan strul som man drabbas av att faktiskt köpa spelen.

Titel Veteran
Registrerad 2001-11-30
Inlägg 1 053

De gör helt rätt. Deras spel, deras regler. Varför vill man spela ett spel offline? Det dog väl ut för en sisådär 10-15 år sen?

SWEBarb
Titel Kändis
Registrerad 2001-12-19
Inlägg 5 842

Fail, har inte köpt ett ubisoft spel sen chaos theory floppen, verkar inte som dom vill att nån ska ens köpa pc spel idag..

EmBra
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-10-04
Inlägg 150

zauii89 skrev:

Hehe, detta är en så dålig jämförelse så jag vet inte ens om jag hört nån värre någon gång.

I ett spel är det utvecklarna som väljer att göra spelet otillgängligt utan uppkoppling.

En spis, ugn, äggvisp, TV, stationär dator kan man inte gärna köra på batteri, det skulle bli så mycket omständligare, för att inta tala om dyrare och dåligt för miljön.

För ubisoft kostar det knappast några större summor att göra spelet tillgängligt offline, snarare tvärt om, kostar dem förmodligen mer att göra det otillgängligt då de måste investera mer i servrar och mjukvara, samt att de kommer sälja färre spel, allt för att minska en imaginär försäljningsminskning till följd av piratkopiering.

De som piratkopierar kommer förmodligen inte att köpa spelet i vilket fall som hellst, så effekten blir det att utav de som faktiskt hade köpt spelet kommer nu färre att köpa det pga. de införda begränsningarna, samt att det för de som köper det innebär mer klydd och en sämre produkt helt enkelt.

Som jag sa tidigare, snacka om att skjuta sig själva i foten.

Som någon annan sa, så måste det vara ett bättre tillvägagångssätt att använda en morot istället för en piska. Locka folk att köpa spelet med nerladdningsbara vapen, kläder, röster etc., saker som det inte kan fås tillgång till om man inte har en giltig nyckel.

RobbazSweC
Titel Veteran
Registrerad 2007-07-12
Inlägg 826

Det är lungt piraterna slipper detta.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Det är bra detta för PC'ns överlevnad, nästa steg är att ha rimliga priser och demo till alla spel.

Och så internet/infrastruktur som är stabilt, aldrig haft ett adsl som inte kejkat ofta.

Jokkocze
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-18
Inlägg 1 181

"Piratkopieringen dödar PC'n som en spelplattform!"

Skulle mer säga att det är kopieringsskydden. Piraterna sitter och njuter av väl fungerande spel och vi stackare som köper våra spel lider och kan inte spela när uppkopplingen går ner..

Titel Proffs
Registrerad 2006-10-23
Inlägg 1 236

Piratkopiering verkar vara som HIV. Går inte stoppa men går att slöa ner.

Punchbag Polly
Titel Veteran
Registrerad 2007-04-17
Inlägg 953

Haha oj oj... Ja, inget Ubisoft-spel för min del då. Jag har inget emot kopieringsskydd men att mitt spel kräver en helt annan tjänst för att fungera..nej tack. Säg att Comhem har problem en dag, ska jag då inte kunna spela mitt single player-spel? Sånt jävla skämt och det bevisar bara hur dessa företag är frånkopplade från verkligheten.

Titel Fladderbäver
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 16 807

Låter som en bra lösning tycker jag. Det är Ubisofts uppgift att skydda sin egendom, ni som tycker att spel ska vara en rättighet man inte behöver betala för kan dra åt helvete.

Stephan
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 309

zauii89 skrev:

En bättre jämförelse vore om du skulle köpa en bok, och den var tvungen att vara inpluggad i elnätet för att du ska kunna läsa den. Går elen stängs boken och kan inte öppnas förrän strömmen kommer tillbaka.

"Men," säger du. "Vad har elektricitet med böcker att göra?"

"Bra fråga," säger jag. "Absolut ingenting. Precis som att Internetuppkoppling inte har nåt att göra med singleplayerspel."

Därefter nickar vi båda i samförstånd och går varsin väg, nöjda över att ha kommit överens, men ändå besvikna på Ubisoft.

~Fin~

fuchevchelios
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-12
Inlägg 482

brb ska ladda ner gta iv

Titel Stammis
Registrerad 2002-09-10
Inlägg 357

PingviN skrev:
Låter som en bra lösning tycker jag. Det är Ubisofts uppgift att skydda sin egendom, ni som tycker att spel ska vara en rättighet man inte behöver betala för kan dra åt helvete.
Likväl så är det piraterna som skrattar sist som det alltid har varit. Detta är ju något som kommer att ge bra med beröm till första "crew" att knäcka skyddet. Det kommer att ske också, allt i sinom tid.

Titel Proffs
Registrerad 2006-08-31
Inlägg 1 632

Piraterna kommer spela dom här spelen offline hur mycket dom vill... Vi som köper spelen kommer tvingas vara konstant uppkopplade.

Punchbag Polly
Titel Veteran
Registrerad 2007-04-17
Inlägg 953

PingviN skrev:

Hur är det en bra lösning? Inser du inte problemen folk kommer få då deras internetuppkoppling lägger av?
Du verkar mer prata om pirater generellt, inte om självaste lösningen.

Titel Stammis
Registrerad 2007-10-09
Inlägg 517

ja ställer mig på utvecklarnas sida. förstår dom 100% varför dom gör så o de för att nästa alla som har en dator i äga laddar ner spel osv. visst spelen blir sämre o folk vill inte köpa, jo då laddar alla ner. o den som tror att spelutvecklarna kommer lägga mer tid på spel för de så får ni tänka om.

är de lagligt o sno från en affär? nej
är de lagligt o sno fån en spelutvecklare? nej skulle inte tro de va. ju mer man laddar ner ju sämre blir produkten i mina ögon, då man tappar intresset för o utveckla ifall ingen betalar.

att bojkotta dom för att man måste va uppkopplad vilket ni som klagar tydligen är tycker jag är barnsligt. dom kan ju inte tillfredsställa alla.

första steget är väll att hindra alla småbarn som sitter o laddar ner spelet istället för att köpa de o stödja uvecklarna. sen en fråga, hur ofta dör erat internet bara sådär längrestunder?

om de är rätt sätt att gå tillväga vet jag inte men dom kan ju inte få svar förens dom testar eller hur?
de tar tid o hitta nån lösning om de inte funkar lär dom ta bort de och om dom inte gör de så kan man börja gnälla.
men bara för att de finns nolifers som aldrig sett solljus sen dom var 10 år så ser datorvärlden ut som den gör idag och åtgärder behövs för att rädda pc spelen. detta är ett försök. funkar de så kommer fler göra så för folk kommer köpa ändå.

se bara på MW2 som var så dåligt o bla bla o alla skrev på listor att inte spela de men hur många pc exemplar såldes inte ändå?

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 441 medlemmar online. 12 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter