Pojii skrev:
Undrar hur länge dem kan mjölka FF serien???
Nej det är knappast att möjlka, FF är bara ett namn. 95% av spelen har ingenting med varandra att göra.
Lite skillnad på serier som de verkligen mjölkar så som Mario och Star Wars.
burkmopp skrev:
Drunken_monkey_boxer skrev:
Så du hade ingen som helst grund för ditt påstående då? Smart att öppna käften då på ett diskussions forum om du inte ska diskutera.
Antar att du knappast lirat Crystal chronicles om du tycker dessa är mjölkning.
Jag la väll just fram 2 grunder? Jag kommenterad en annan kommentar som jag endast motsatte mig själv. Jag har ingen som helst plan om att diskutera det, om det inte är tillräckligt för dig så är det ditt problem.
Har lirat CC ca 3 dagar (ingame) med en polare, med GBA som kontroller då det är enda sättet om man ville köra fler, vilket både var klumpigt och saknade bra grunder. Kan fan inte säga att vi inte försökte ge det en chans.
Om du vill ha flera grunder så vore väll dom ständigt återkommande monstrena, summons, karaktär å vapen design, magier en bra start. Världen tenderar att ha någon slags själ (till och med i den fristående filmen) och industrier eller krig tenderar att ha skadat denne.
Den enda som inte har grunder till sina påstående här är du, med ditt framlagda antagande.
Vänta, Magier, Summons, karaktär och vapen design? WOW du förklarade just varenda JRPG som finns.
Nu ska vi se, världen tenderar att ha en själ? TADDA! Ännu en Final Fantasy 7 person som inte har en jävla koll på storyn i andra spel. De försöker rädda världen i spelen ja, men vilket jävla spel gör man inte det i?
Storyn väldigt kortfattat.
1. Förhindra de onda att samla alla kristaller och förstöra världen.
2. Ond typ, världsherravälde, stoppa honom etc.
3. Som ettan, onda samla kristaller och förstöra världen.
4.Samma sak som ettan i stort sett, stoppa de onda att samla kristaller och förstöra världen.
5. Kristaller igen, men här för att förstöra dem och frigöra en ond magiker.
6. Imperium som försöker skapa herravälde igen.
7. Stoppa den onde att förstöra världen, men han försöker ändå att rädda den genom att hjälpa modernatur på sitt egna sätt.
8. Ond häxa reser i tiden för att bli mäktig och förstöra världen.
9. I princip bara ond person som försöker återigen förstöra världen.
10. Hörhindra att Sin återkommer till världen efter 10år och förstör den igen.
Ojsan, hade bara ett av spelen med planetens själ att göra. Hoppsan. Däremot så är det ett jävla tjat om kristaller hit och dit.
Som de skriver på Wikipedia.
"The central conflict in many Final Fantasy games focuses on a group of characters battling an evil, and sometimes ancient, antagonist that dominates the game's world. Stories frequently involve a sovereign state in rebellion, with the protagonists taking part in the rebellion. The heroes are often destined to defeat the evil, and occasionally gather as a direct result of the antagonist's malicious actions"
Kan inte förklara det bättre själv.
Men det är samma sak i Secret of Mana, Lufia, Romancing Saga, Chrono Trigger, Wild Arms och även WRPG:n som Oblivion, Risen m.fl.
Så nej, mjölkas FF? Nej, verkligen inte, jag tycker däremot att spelen kunde ha haft individuella namn ist för siffror. Det hade varit bättre.