Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Titel Proffs
Registrerad 2008-04-15
Inlägg 1 452

Epic släpper väl bara nya UT titlar varje gång de släpper sin nya grafikmotor? Och med tanke på att Unreal Engine 3s potential inte alls är maximerad i dagsläget så kan det dröja ett tag. :)

Titel Proffs
Registrerad 2006-10-30
Inlägg 1 333

BeeJac skrev:
Epic släpper väl bara nya UT titlar varje gång de släpper sin nya grafikmotor? Och med tanke på att Unreal Engine 3s potential inte alls är maximerad i dagsläget så kan det dröja ett tag. :)

Unreal Tournament 2004 är väl baserat på Unreal Engine 2.5?

mullins
Titel Forumadmin
Registrerad 2002-06-16
Inlägg 6 151

Hm, ja UT3 blev väl inte den succé de hade väntat sig..

Titel Veteran
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 695

Ingen som kör det spelet online. Ganska värdelöst spel förutom multiplayern...

Nosnos
Titel Skribent
Registrerad 2001-12-31
Inlägg 7 371

mullins skrev:

Känns faktiskt inte som om de är spelets fel i sig... det är genren som inte längre tilltalar den stora massan vilket är synd då jag tycker de här spelen ger betydligt mer tillbaka i det långa loppet jämfört med lättare MP-FPS... och de som spelar såna här spel fortfarande är ju de mest bakåtsträvande personerna man kan tänka sig som vägrar ge något nytt en riktig chans... så spelet hamnar ju i ett ingemansland... dock så tror jag nog att det sålde helt okej ändå jämfört med många andra spel, men inte jämfört med tidigare UT...

Lär ju komma ett med nästa grafikmotor som ju kommer först när nästa Xbox och Playstation kommer.

Titel Stammis
Registrerad 2005-06-25
Inlägg 562

Lika bra det kanske. Det enda bra enligt mig är det första. UT spelen innehåller många kartor men väldigt få är faktiskt något att ha.

modusoperandi
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-23
Inlägg 1 305

ut3 är trist för att det inte är nån fart i det.

imho.

Titel Stammis
Registrerad 2007-10-06
Inlägg 325

Communityn för UT2004 är fortfarnde mycket stor, och större än UT3, så ser ändå ingen idé med att släppa ett nytt UT ifall ingen kommer att spela det ifall det slutar som UT3.

btw, inget tipstack? :(

Titel Veteran
Registrerad 2008-06-19
Inlägg 1 184

Anser UT skulle börjat med likanden cod och bf system: ranking och challenges.
Har själv lirat UT på hög nivå, men då man blivit lite äldre blir det bara public, och då behövs ranks, upplåsningar o.d för överleva.

Titel Frågvis
Registrerad 2007-03-02
Inlägg 23

Tråkigt med samma gamla uttjatade vapen som varit med sen unreal 1.

mullins
Titel Forumadmin
Registrerad 2002-06-16
Inlägg 6 151

Nosnos skrev:
mullins skrev:

Känns faktiskt inte som om de är spelets fel i sig... det är genren som inte längre tilltalar den stora massan vilket är synd då jag tycker de här spelen ger betydligt mer tillbaka i det långa loppet jämfört med lättare MP-FPS... och de som spelar såna här spel fortfarande är ju de mest bakåtsträvande personerna man kan tänka sig som vägrar ge något nytt en riktig chans... så spelet hamnar ju i ett ingemansland... dock så tror jag nog att det sålde helt okej ändå jämfört med många andra spel, men inte jämfört med tidigare UT...

Lär ju komma ett med nästa grafikmotor som ju kommer först när nästa Xbox och Playstation kommer.

Jo, jag gillade spelet i sig. Gameplayet kände snabbare och fräschare, men samtidigt kändes det som jag försökte navigera ett 360-spel på datorn när jag ramlade runt i menyerna osv. Ingen vettig serverbrowsern gör ju sig.. Visserligen är de flesta sakerna säkert fixade nu, men suget är borta :(

inK
inK
Titel Veteran
Registrerad 2006-11-15
Inlägg 955

KrejzY skrev:

Jag spelar det online. Och tro mig...

..det spelas.

Nosnos
Titel Skribent
Registrerad 2001-12-31
Inlägg 7 371

mullins skrev:
Jo, jag gillade spelet i sig. Gameplayet kände snabbare och fräschare, men samtidigt kändes det som jag försökte navigera ett 360-spel på datorn när jag ramlade runt i menyerna osv. Ingen vettig serverbrowsern gör ju sig.. Visserligen är de flesta sakerna säkert fixade nu, men suget är borta :(

Själv så har jag helt enkelt inte tiden som krävs för att det ska vara roligt... har man en gång varit bra så tar det emot att börja lira litegranna och vara kass (relativt sett då förstås) och för att vara bra i UT och Quake så måste man verkligen nöta nöta nöta nöta... är ju det som är så bra i cod, bf, etc där kan man bara spela lite matcher ibland och det är kul ändå, mycket tack vare att man kan satsa på annat än att vinna med ranking, medaljer, etc etc...

Tror det skulle fått en starkare community om de hade skippat tiden de la ner på SP, etc och istället la ner den på att anpassa spelet till målgruppen som verkligen gillar såna här spel och gör att de lever dvs tävlingsinriktat... men men :)

Titel Proffs
Registrerad 2006-08-31
Inlägg 1 632

Tyckte först det verkade skräp också när det kom, kändes segt... Men efter mycket fixande med settings så blev det riktigt bra.

KrejzY skrev:

Jag spelar det online.

miffot
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-14
Inlägg 1 131

jag vil lse ett UT spel med riktig singelplayer, asa typ som far cry2 eller liknande fast med ut desig känslan så! är ju ett grymt kul spel i multiplayer men singenplayern lika tråkig hela tiden: (

Titel Proffs
Registrerad 2008-04-15
Inlägg 1 452

Mooe skrev:
Communityn för UT2004 är fortfarnde mycket stor, och större än UT3, så ser ändå ingen idé med att släppa ett nytt UT ifall ingen kommer att spela det ifall det slutar som UT3.

btw, inget tipstack? :(

Anledningen till att UT2k4 e större e för att MPn e sååååå mycket bättre och sååååå mycket roligare! Men som någon sa, det e bara att nöta spelet för att bli bra då allt går så hisskelles fort, och det är bra! Kommer ihåg klan-matcherna man hade :)

Neatherblade
Titel Rikskändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 9 788

Dom kan väl göra Unreal 3 i alla fall.

Titel Spelar på easy
Registrerad 2007-02-26
Inlägg 192

Neatherblade: Håller med.

UT kan jag gott klara mig utan men get mig ett Unreal 3!
2:an var ju skoj.

bapelsin
Titel Proffs
Registrerad 2006-05-05
Inlägg 1 471

Neatherblade skrev:

+1

Remus
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2004-04-12
Inlägg 4 498

Vänta lite här nu! Har jag missat något??! Var UT3 ett fiasko?? Fick det dåliga recensioner och folk håller sig borta från det eller??

Titel Veteran
Registrerad 2004-09-09
Inlägg 897

UT3 spelas fortfarande och är riktigt kul. Speciellt med tanke på alla custom kartor som existerar, och moddar som är på gång.

inK
inK
Titel Veteran
Registrerad 2006-11-15
Inlägg 955

miffot skrev:
jag vil lse ett UT spel med riktig singelplayer, asa typ som far cry2 eller liknande fast med ut desig känslan så! är ju ett grymt kul spel i multiplayer men singenplayern lika tråkig hela tiden: (

Då är det nog inte ett nytt UT du söker, utan ett nytt Unreal. Som nämns här nedan; Ett Unreal 3.

inK
inK
Titel Veteran
Registrerad 2006-11-15
Inlägg 955

bapelsin skrev:
Neatherblade skrev:

+1

+2

Titel Veteran
Registrerad 2002-10-22
Inlägg 833

Dom hajpade ju singelplayerdelen till UT3 men när jag spelade den var det ju precis samma som i alla tidigare UT-spel eller Quake 3 för den delen. Så ska dom satsa på singeldel får dom nog ta in bättre folk. Sen så var spelet inte dåligt men allt skit i menyerna, buggarna osv. gjorde att folk inte tyckte om det helt enkelt och det dog trots att mycket fixades.
Min käpphäst här är att det tog 2-3 patchar innan man ens kunde copy-paste från irc. Man körde ett litet extraprogram som en spelare gjort. Avsaknaden av UTV och riktig demorecording var ju också en pinsam avsaknad i ett modernt spel.
Som man bäddar får man ligga helt enkelt. Ska Epic sälja nya spel till PC får man helt enkelt bevisa sig på nytt.

Javas
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 9 551

Skönt att höra, nu kan dom vila några år och komma på flera nya idéer så nästa UT titel känns väldigt fräsch och efterlängtad.

Nu hoppas man bara på att dom släpper ett Unreal 3 medans UT vilar

Titel Stammis
Registrerad 2008-08-03
Inlägg 313

Någpn mer än jag som fullkomligt älskade Unreal 2?

Inte så innovativt kanske, men själva spelet är otroligt välgjort. Vapnen är balanserade, banorna roliga (Hell :D) grafiken bra :)

Speciellt själva känslan hade de fått rätt - speciellt på alla vapnen. Shotgunen kändes otroligt härlig att använda, osv.

Kanske bara jag... ;)

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

UT3 är skoj... jag nötte iofs det första UT mest av alla, nu är det mer casual.

Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-04-25
Inlägg 2 298

Tyckte UT3 var skitkul i början... Men sen när jag upptäckte att de tagit bort ASSAULT, gick jag i taket. (Assault för tusan!)
UT3 var klart roligast i Gameplay, enligt min åsikt. Men fy skäms att dom tog bort Assault...

SWEBarb
Titel Kändis
Registrerad 2001-12-19
Inlägg 5 842

tycker serien har gjort sitt, ganska överskattat spel..

Titel Proffs
Registrerad 2009-02-19
Inlägg 1 730

Senast jag försökte på mig det spelet var pinsamt, alldeles för snabbt för mig, och så fann jag det urfånigt att fordon som pansarvagnar sköts ner av prickskytts vapen.

Nu är det säkert som folk säger att det gäller att nöta för att bli bra och först då ha kul med det, men jag vet inte hur många spel jag har fått höra det om, att det blir kul senare vill säga.

Personligen föredrar jag att vara lite sämre, men kunna och ha tid att lira lite av varje.

På sätt å vis låter det som starcraft, som folk hatar lika starkt för att dom inte hänger med. Jag antar bara att skillnaden är att man kan ha kul med SC iaf.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 441 medlemmar online. 12 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter