SciiBione skrev:
Silverfish skrev:
Men vad håller de på med? Vad vill de uppnå?! Piraterna kommer ju ändå bara ta sig runt det så de som laddar ner det olagligt kan spela utan att behöva vara uppkopplade (de kommer därmed ha en fördel gentemot de som köper det). Min mamma diggar den här typen av spel och hon har ingen Internetuppkoppling.
Shit de kan ju ingenting på Ubi verkligen!
Som jag skrev skyll inte Ubi skyll på dom som laddar ner...
Hade inte så många gjort det, så hade aldrig det här behövs heller.
Såklart företag försöker göra så dom får pengar för sina spel, tro mig du hade väl inte släppt ett spel som massa pengar hade laggts ner på utan något piratskydd alls?

Suck
Antingen lägger man till ett skydd som kommer orsaka förtret för kunderna eller så gör du inte det.
Valet är relativt enkelt om du inser att oavsett vilket jäkla skydd du lägger på det dära spelet så kommer piraterna inte bry sig. För dom kommer inte att behöva ha med det där skyddet att göra ö.h.t.
Vilket ironiskt nog gör så piratkopian blir MER attraktiv än att köpa spelet. Skjuta sig själv i foten någon...?
Hade jag utvecklat spel så hade jag defenetivt skippat kopieringsskyddet. Det är så himla meningslöst i dagens läge och gör absolut inget för att skydda utan snarare så uppmuntrar dom till att man ska pirata det istället.
Nej utvecklare/distributörer måste sluta skjuta sig själva i foten. Skulle dom börja ge mervärde för produkterna via updates, gratis DLC, något vettigt online läge, etc så skulle det dära med "pirater" lösa sig självt. (FÖRUTSATT att det är ett bra spel då.)
Men det är klart. Det är väldigt enkelt att i dagens läge skylla dalande försäljningskurvor på pirater. För att sedan lägga in något "super skydd" sedan som snarare uppmuntrar dom där fallande kurvorna att falla ÄNNU MERA än att göra något som faktiskt löser problemet.