Valpnos skrev:
Snart kommer Grumbledock med sitt obligatoriska whine på en tjänst som ingen tvingar honom att använda.
Ingen tvingar mig att använda, det var då nyheter. Å högt upplysta Valpnos (lol), förklara för mig hur jag ska kunna spela Half Life 2, Tf2 eller liknande på PC utan Steam?
För nog ska jag väl ha rätten att komma åt mina hederligt köpta spel..?
Snart kommer väl valfri Pc fanboy med ytterligare en idiotisk kommentar som helt saknar mening i denna nyhet (ojdå, för sent). Nå, Steam lyckas iaf bra med att få kunder som varken behöver tänka eller ifrågasätta, pappa Valve vet ju alltid bäst. Det blir nog bra det pojkar, låt andra tänka åt er...
OnT:
Låter faktiskt bra, tycker Steam kan starta sitt eget Linux OS, en Steam dist, och ta sina desperata/hjärntvättade fanboys med sig. De är ju värre än Apples fanatiker, löjligt...
Sen att ett DRM system skulel gå emot allt vad Linux och frihet står för, det fattar ni väl ändå inte. Det är ju tack vare sådana som DRM på Pc numera är regel, och rättigheter är något som spelare där inte heller ska ha. Men vad gör det, Steam erbjuder ju en digital kopia av spelet vilket är mer värt än rätten att bruka spelet.
Tänk när steam börjar erbjuda sig att rösta åt dig också, deklarera och varför allt annat i vardagen?
Bara följa det snälla företagets exempel så blir allt bra för de vill ju alla vårt bästa. Mässa det 3ggr innan du går till sängs så får du nog en Steam rea till jul om du är snäll XD