Titel Proffs
Registrerad 2004-11-02
Inlägg 2 139
Sådär ja!
Titel Proffs
Registrerad 2003-04-05
Inlägg 1 316
Som det brukar påpekas så är väl Steam en sorts DRM? Typo: "hävdar dem" borde vara "hävdar de"
Titel Kändis
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 5 311
DRM? Vad är det för nymodigheter?
Titel Storröjare
Registrerad 2003-09-06
Inlägg 2 884
"Andra Steamworks-uppdateringar är bland annat stöd för nedladdningsbart material in-game, samt bättre matchmaking."
Att ladda ner material in-game funkar väl redan? (Maps, ljud os)
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-27
Inlägg 133
Nuförtiden verkar det mest vara så att folk menar skadliga koperings skydd med DRM. steam får nog klassas som ett av dom snällaste.
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-23
Inlägg 1 305
steam e riktigt nice.. det enda som finns att klaga på är dom sjukt dyra priserna i deras shop..
hur dom motiverar det högre priset för en digital kopia är en gåta.
Titel Redaktör
Registrerad 2001-11-06
Inlägg 6 588
FZ skrev:
Valve: Vi gör DRM överflödigt
Ordet överflödigt kan ju faktiskt betraktas som överflödigt i den rubriken.
Titel Proffs
Registrerad 2005-12-06
Inlägg 1 865
med nedladdningsbart material menar dem kanske typ booster packs, addons, DLC content till spel, typ nanting mer an bara nagon ny map
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-07-13
Inlägg 288
Kalla mig en pessimist, men jag tror inte att detta kommer att fungera.
Titel Veteran
Registrerad 2007-11-07
Inlägg 635
Är väl inte så höga priser eller? fri automatisk uppdatering tjänst och support, community, VOIP, Demos+Trailers osv.
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-21
Inlägg 1 092
Tompa skrev:
FZ skrev:
Valve: Vi gör DRM överflödigt
Ordet överflödigt kan ju faktiskt betraktas som överflödigt i den rubriken.
Hehe, håller fullständigt med.
Titel Storröjare
Registrerad 2006-07-03
Inlägg 4 223
Låter fortfarande som DRM i mina öron men kanske detta fungerar bättre än andra varianter. Frågan är om det kommer kräva Steam för att installera och främst av allt spela. Gör det så ser jag inte vitsen med detta.
Titel Intresserad
Registrerad 2006-09-25
Inlägg 92
Vad är det som hindrar mig att låta alla i hela världen installera min unika kopia? Om de inte kollar det med online-autentisering eller något sådant så förstår jag inte vad det är som hindrar detta.
Titel Kändis
Registrerad 2003-07-25
Inlägg 7 400
Valve ftw
.
Titel Veteran
Registrerad 2004-07-21
Inlägg 1 052
Andra företag lägger på DRM - ramaskri och bojkotter!
Valve lägger till mer DRM - hyllas!
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-21
Inlägg 1 092
Margy skrev:
Andra företag lägger på DRM - ramaskri och bojkotter!
Valve lägger till mer DRM - hyllas!

Det är bara för att dom inte kallar det DRM...
folk är så dumma >.<
Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
Steam är den bästa uppfinningen till PC på mycket länge
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 4 195
Folk gråter tamefan jämt, detta slår ju iaf DRM anyday , se det positiva istället o sluta gnälla 24/7.
Titel Proffs
Registrerad 2008-11-15
Inlägg 1 408
impact skrev:
Steam är den bästa uppfinningen till PC på mycket länge
Nja, jag skulle nog vilja kalla Bittorrent-tekniken för den bästa uppfinningen. Smidigare/snabbare nedladdning av spel finns ju inte i dagsläget.
STEAM är väl "ganska" ok... men då det fortfarande är billigare att köpa spelen i butik och DESSUTOM då få en fin förpackning... speciellt ifall man köper en Special Edition, eller Collectors Edition, så är ju det givetvis att föredra.
Och så slipper man ju problemen med överbelastade servrar som STEAM verkar ha varit drabbade av relativt mycket på sistone.
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 303
Steam ÄR en DRM-lösning ffs.
Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
Digital Rights Management, mer drm kan det inte bli.
Nu är det bara priserna som behöver justeras nedåt, Gabe sa ju själv ett spel drar in 1k% mer fast det är rea så man kan ju undra varför priserna fortfarande är så höga.
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-07
Inlägg 782
Steam är redan en överflödig installation i min värld
Särskillt om dom nu även ser det som ett kopierings-skydd, som garanterat kommer knäckas lika snabbt som alla andra, så det i slutändan bara blir en onödig utgift för utvecklarna och belastning för spelarna.
Deja vu någon?
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-09-07
Inlägg 139
MrStalker skrev:
Steam ÄR en DRM-lösning ffs.
Det är väll både och.
Visst det funkar som DRM, men det erbjuder också fördelar, och skapar en slags community, vilket andra DRM skydd inte gör
Har ett spel securom så får du inte automatiska uppdateringar, du kan inte spela utan skiva, du kan inte logga in hos en kompis, dra hem spelet och spela det därifrån lagligt m.m
Steam må vara DRM, men det erbjuder mer-värde.
Dem behöver dock justera priserna då det iaf inte ska vara dyrare än att köpa i affären
Titel Veteran
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 062
Tycker det här är en bra lösning. Tack Valve! <3
Titel Storröjare
Registrerad 2007-07-21
Inlägg 2 617
Gud vad jag älskar Valve, de skulle kunna säkert kunna styra hela världen på rätt sätt...
Titel Kändis
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 5 311
Jag tor nog de flesta är medvetna om att Steam är ett DRM-skydd. Anledningen till att de inte gnäller är ju (som NoCc säger) att Steam ger mervärde. Det är inte bara en DRM-lösning, det är en community, en speldatabas, en digital affär osv.
Titel Proffs
Registrerad 2002-07-02
Inlägg 2 021
zauii89 skrev:
Folk gråter tamefan jämt, detta slår ju iaf DRM anyday , se det positiva istället o sluta gnälla 24/7.
Att du gnäller om folk som gnäller på samma sätt är ganska komiskt.
Titel Proffs
Registrerad 2006-08-31
Inlägg 1 632
Det här är väl också faktiskt en form av DRM? Om så en väldigt snäll trevlig form.
Titel Intresserad
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 96
så nu kommer det bli än svårare att sälja spel som man är färdigspelad med? för spelet är knutet till mig, på något sätt, och då kan jag knappast sälja det vidare?
känns inte som nån vidare utveckling.