FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-23
Inlägg 0

Varför gör utvecklare så här?

Tänker på Persona 4 Arena som fick en jävla massa kritik för det är det "första" regionslåsta PS3 spelet.

bullen
Titel Frågvis
Registrerad 2012-09-15
Inlägg 40

Detta är ett beslut av Nintendo och inte utvecklarna, själva konsolen har en regionslåsning. Får iaf hoppas Sony fortsätter med regionsfritt även med PS4..

eddie_m
Titel Frågvis
Registrerad 2012-09-04
Inlägg 41

Lol Nintendo...Wii U känns verkligen "last gen" på alla tänkbara vis :S

Dark_Ganon
Titel Frågvis
Registrerad 2007-04-10
Inlägg 21

Varför hindrar man import av spel som inte säljs på sin egna marknad? De säljer mer spel på det kan man tycka.

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 478

Citerar jag detta rätt när jag säger "the internet does not have oceans"
?
Främst är det till digitala spel. men i detta fall går det nog också att säga detta, varför får inte sven svensson köpa sina spel I japan om han vill? vi lever alla på samma planet. varför försöker folk inte nå ut till varandra istället, vi är alla människor och vi har alla samma hem.

sen så var ju Wii i sig hur lätt som helst att låsa upp, tror inte det är några proble med Wii u heller.

aT1C
Titel Spelar på easy
Registrerad 2009-05-31
Inlägg 182

Jag har aldrig fattar varför man region låsa konsoler eller spel för den del.. idioti !

Bojkott
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 489

Fan vad tråkigt det är när sånt här skit ska sätta käppen i hjulet för oss konsumenter. Nu importerar jag spel väldigt sällan, sist var väl kanske för 2 år sedan, men jag vill ändå ha möjligheten!

bavver
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-01-11
Inlägg 148

Hur mycket förlorar nintendo ifall man köper tex wii i japan och inte i sverige?

Arizato
Titel Stammis
Registrerad 2009-01-13
Inlägg 316

Kharif skrev:
Varför gör utvecklare så här?

Tänker på Persona 4 Arena som fick en jävla massa kritik för det är det "första" regionslåsta PS3 spelet.

Håller med... Jesus christ. Amerikanerna har snart haft det i två månader, medan EU-utgåvan inte ens är inskickad för godkännande än...

uberpwnage2.0
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 122

Om man ser den här länken från fz.se så står det först "blir regionslåst" sedan "inte regionslåst".

FIX!

cm0s
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-10-23
Inlägg 249

Aja, då får man väl vänta med att köpa en Wii U tills den har blivit rootad och jailbreakad.

darkthunder
Titel Stammis
Registrerad 2004-10-23
Inlägg 533

Dark_Ganon skrev:
Varför hindrar man import av spel som inte säljs på sin egna marknad? De säljer mer spel på det kan man tycka.

Mjo man tycker det. Trodde dessutom vi levde i en tid med internationell marknad. Att sätta regions-lås på konsollen, betyder att alla spelen kommer ha särskilda regioner också (precis som DVD filmerna). Det är ren idioti tycker jag. Sen kanske man har en samling spel, och väljer att flytta utomlands (till en annan region). Då blir ju allt man köpt tidigare, i praktiken värdelöst.

Raklödder
Titel Veteran
Registrerad 2012-08-21
Inlägg 654

eddie_m skrev:

Får faktiskt hålla med, men då har Nintendo å andra sidan aldrig varit kända för sin grafik utan istället sjukt underhållande spel! :lol:

Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 992

RzrTrek skrev:
eddie_m skrev:

Får faktiskt hålla med, men då har Nintendo å andra sidan aldrig varit kända för sin grafik utan istället sjukt underhållande spel! :lol:

De har de visst varit - fast det var innan många här var födda.

Raklödder
Titel Veteran
Registrerad 2012-08-21
Inlägg 654

Hipshot skrev:
RzrTrek skrev:
eddie_m skrev:

De har de visst varit - fast det var innan många här var födda.

Tack och lov för det! :lol:

Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 992
Fairfax
Titel Storröjare
Registrerad 2006-07-03
Inlägg 2 795

Dumheter. Regionslåsning var en korkad idé från första början och än mer så idag. Världen är för liten för att delas in i regioner nuförtiden.

dafuq
Titel Intresserad
Registrerad 2012-05-24
Inlägg 87

Vad spelar det för roll? Jag köper ändå bara konsol spel i svenska spel affärer :S

Securion
Titel Stammis
Registrerad 2009-04-08
Inlägg 441

aT1C skrev:
Jag har aldrig fattar varför man region låsa konsoler eller spel för den del.. idioti !

Därför att det finns kommunistiska och islamistiska regimer som vill stoppa västerländska "influenser". Och för att inte helt riskera ett totalförbud av sin maskin i dom länderna så inför man frivillig regionslåsning, så att man kan stoppa valfria spel från att komma ut på dom marknaderna.

När man sen skapar regioner inom västvärlden så är det mest för att se till så inte tyska spel innehåller nazistflaggor tex, osv...

I princip alla länder blir mer och mer orwellianska.

HogisGuy
Titel Stammis
Registrerad 2008-10-18
Inlägg 335

That's stupid

4Life
Titel Veteran
Registrerad 2010-11-29
Inlägg 1 077

Censur och regionslås = fler pirater. Simple math.

Apministern
Titel Proffs
Registrerad 2009-01-19
Inlägg 1 431

Nu inväntar man bara nyheten om att översättningen var fel ;)

LariosoDog
Titel Veteran
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 621

Ja, regionslåsning var ju väldigt framgångsrikt på DVD?

Du köper ju regionsfria dvdspelare original idag från t.ex Sony.

Nötter.

Struggle
Titel Proffs
Registrerad 2004-11-05
Inlägg 1 890
PsyX
Titel Stammis
Registrerad 2006-08-19
Inlägg 504

PC har ingen region lås vad jag vet.

Sebastian Lind
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 696

Hm, med tanke på hur usel PAL-Wii var jämfört med NTSC-Wii så satsar jag förmodligen på en amerikansk Wii U redan från start den här gången. Har man möjligheten att importera finns egentligen ingen anledning att inte göra det, eftersom det bl a oftast är billigare och utbudet bättre.

tka
tka
Titel Intresserad
Registrerad 2008-02-01
Inlägg 61

Välkommen Nintendo, till 1900-talet.

flyawaynille
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-08-20
Inlägg 218

Sebastian Lind skrev:
Hm, med tanke på hur usel PAL-Wii var jämfört med NTSC-Wii så satsar jag förmodligen på en amerikansk Wii U redan från start den här gången. Har man möjligheten att importera finns egentligen ingen anledning att inte göra det, eftersom det bl a oftast är billigare och utbudet bättre.

Vad gjorde en NTSC Wii bättre?

Struggle
Titel Proffs
Registrerad 2004-11-05
Inlägg 1 890

flyawaynille skrev:
Sebastian Lind skrev:

Vad gjorde en NTSC Wii bättre?

Scanlines!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 519 medlemmar online. 48 foruminlägg har postats idag.

FZ