uberpwnage2.0 skrev:
PcGamer skrev:
Tummen skrev:
Preed skrev:
Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.
Det blir nog ingen långvarig glädje för Nintendo, för vad man läst så kommer Xbox 720 september 2013, och ps4 lär väl komma 2013 också, har inte hört nåt datum om den än.
Tror du har väldigt fel i det antagandet, de flesta som köper en Nintendo konsol är mest ute efter deras egna titlar och det räcker att de släpper ett nytt Zelda eller Mario så kan jag garantera att de kommer sälja som smör i solsken. Hade de släppt ett nytt Metroid som var i samma klass som deras Super Metroid hade jag själv nog blivit rejält sugen och kanske skaffat mig en dag ett.
Nintendo, till skillnad från Microsoft och Sony, lever helt och hållet på sina spel och tillbehör. De kan inte ta risker på samma sätt som deras konkurrenter kan.
Nog tar dom risker alltid med sina nya spel. T ex grafiken i nya Zelda spelet då den mer seriösa i Twilight princess blev väldigt omtyckt.
Wii Motion Plus som total failade när zelda skaparen visade upp den samt Skywars Sword.
Det tar risker, folk som du som bara hatar på nintendo och antar det inte gör något annat än mario och zelda spel ser bara inget mer. Tragiskt.
Hatar? Jag är för tusan uppväxt med Nintendo, min första Nintendo var en Game & Watch och sedan vart det en NES och SNES. Hade jag haft råd så hade jag även köpt en N64 och Gamecube.
Ja de har tagit chansningar och om det är någon som är duktiga på att göra detta så är det Nintendo. Med Wii tog de dock den största chansning den kanske tagit någonsin, personligen räknade jag med att de skulle leverera en produkt som skulle sälja väldigt bra, så även om jag vart överraskad över hur bra den sålde så var jag inte överraskad att den blev en succé.
Jag tror absolut att de även denna gång kommer släppa en produkt som säljer väldigt bra.
Jag är fullt medveten om att Nintendo gör andra spel än Zelda och Mario, dock är dessa titlar de mest kända. Och med risker menar jag inte deras spel, jag menar deras hårdvara

.