FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Remus
Titel Pelletsbud
Registrerad 2004-04-12
Inlägg 3 924

Meh... Kommer köra Windows 7 Home Premium ett bra tag. Om jag ens kommer byta till Windows 8. Inte blivit imponerad alls.

Brasetvik
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-06-04
Inlägg 238

Bild

dmn
dmn
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-23
Inlägg 359

Windows 8 är ett bra spel. Ska köpa det.

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 149

Jag hade nog inte uppgraderat, inte än på ett tag iaf, om det inte var så att prislappen var så låg. Windows har ju kostat hutlöst mycket tidigare, men nu är det ju riktigt billigt.

Zelzahim
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-08-31
Inlägg 153

Hoppas verkligen man kan köra med annat gränssnitt, detdär är värdelöst.

KlosterKatten
Titel Storröjare
Registrerad 2005-05-27
Inlägg 3 872

Nöjer mig gott och väl med windows 7 som det är just nu. Det är trots allt bara 3 år sen dess release. Det glider på fint i några år till skulle jag gissa :)

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 875

Håller mig till 7an åtminstone några år till, fungerar fint.

dzl
dzl
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-03-14
Inlägg 130

Zelzahim skrev:
Hoppas verkligen man kan köra med annat gränssnitt, detdär är värdelöst.

Jag förutsätter att du har kört Release Preview?

Kaleid
Titel Veteran
Registrerad 2003-07-24
Inlägg 1 074

Usla UI:t gör att jag håller mig undan trots att det kan finnas lite förbättringar här o där.

Redstar
Titel Veteran
Registrerad 2007-03-01
Inlägg 691

Sitter på vista, känner att det kanske är lite sent att byta till w7 samtidigt som jag är väldigt osäker på w8. Jag är lite av en bakåtsträvare och tyckte att w7's coola gränssnitt var drygt. Nånting säger mig att w8 blir ännu värre på den fronten.

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 555

hmh...
Skulle inte Games for Windows live vara förinstallerat på Windows 8?

Om detta är saken, plus att jag måste köra någon hurpadurpa pekskärm version så håller jag mig nog till Windows 7 tills Windows 9 kommer

Tybalt
Titel Kändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 7 169

Jag ser ingen anledning till att gå från Win7 till Win8 i dagsläget.

rewoX
Titel Stammis
Registrerad 2010-01-19
Inlägg 432

Som bilden "siZe" la upp.. bevisar på att varannat windows är bra, vilket innebär att jag skippar Windows 8 (har redan testat en version av det, mer anpassat för touchskärmar) .. kör med Windows 7 tills Windows 9 kommer :)

Sebastian Lind
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 696

Jag ser ingen anledning att gå från XP till något annat i dagsläget.

Nomz
Titel Stammis
Registrerad 2010-04-28
Inlägg 391

Det ser så fruktansvärt ointuitivt ut så det är fan inte sant. Vad är det som är fel med det gränssnitt som alltid används egentligen? Varför ska dom röra runt och ändra på något som funkar perfekt?

Oneone
Titel Proffs
Registrerad 2006-09-07
Inlägg 1 435

Sebastian Lind skrev:

då har du missat många nyheter min vän :)

MrPeters
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-09
Inlägg 1 665

Sebastian Lind skrev:

Tror faktiskt detta är den första crew kommentaren som har hamnat på minus i tummen upp/ner :P
Trevligt och se att det blir lite variation och att alla användare inte är slavar :D

mackemong
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-03-07
Inlägg 110

Redstar skrev:
Sitter på vista, känner att det kanske är lite sent att byta till w7 samtidigt som jag är väldigt osäker på w8. Jag är lite av en bakåtsträvare och tyckte att w7's coola gränssnitt var drygt. Nånting säger mig att w8 blir ännu värre på den fronten.

Spelar du på vista?

StrongBad
Titel Veteran
Registrerad 2005-11-24
Inlägg 1 191

Det finns vissa detaljer i gränssnittet som är tveksamma, men jag ser fram emot det här. Jag gillar utveckling och att prova nya tekniker så det här ska bli intressant.

Tompa
Titel Redaktör
Registrerad 2001-11-06
Inlägg 4 402

MrPeters skrev:
Sebastian Lind skrev:

Tror faktiskt detta är den första crew kommentaren som har hamnat på minus i tummen upp/ner :P
Trevligt och se att det blir lite variation och att alla användare inte är slavar :D

Det är det vi har Sebbe till!

Tompa
Titel Redaktör
Registrerad 2001-11-06
Inlägg 4 402

Redstar skrev:

Du skulle ha uppgraderat förr, nu kanske det börjar bli sent. Vi hade två exakt likadant bestyckade datorer här på jobbet, den ena med Win 7 och den andra med Vista. Det blev smärtsamt uppenbart hur segt Vista var, saker som att öppna program, flytta filer och bläddra i Utforskaren tog hela tiden ett par sekunder längre.

Cyban
Titel Frågvis
Registrerad 2009-12-29
Inlägg 24

Vad är det här för skit har man inget skrivbord i Win8 eller?

Blackwolfe
Titel Veteran
Registrerad 2007-10-02
Inlägg 856

Cyban skrev:

Det finns, men jag skulle ändå inte ta i Windows 8 ens med en tång..

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 748

Cyban skrev:

Du kan få den klassiska "menyn" om du vill med ett par musklick. Microsoft försöker implementera sina "metro"-menyer överallt. Jag tycker det är bra och dags för lite utveckling.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 748

För drygt 350:- + 100 (+ porto), kan man få W8 för väldigt lågt pris. Jag tänker köpa dag 1, men vänta med att installera ett tag.

dotque
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-31
Inlägg 2 414

"integrering av Xbox Live"
Det här blir nog roligt i början, nej jag håller mig nog borta så länge som möjligt!
I övrigt finns en fin tråd på sweclockers, dock lite halv-trattig men mycket intressant för den som är fundersam!

http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-som-ar-battre-med-windows-8-over-windows-7-a/

Paiden
Titel Hemmavan
Registrerad 2004-08-30
Inlägg 127

S#%t, har det redan gått 3 år...

Va skeptisk till W7 när det kom, hade redan kastat Vista i XP's Papperskorgen, men det gick fort över när jag testade det. Väldigt nöjd med det nu faktiskt.

Tror det kommer dröja, om nånsin, innan jag går över till W8.
Om jag förstår saken rätt så är det speciella gränssnittet "optional" och man kan växla fritt med ett kommando eller liknande mellan det och ett mer klassiskt gränssnitt. Vill minnas att det va så i betan iaf.
Rätta mig gärna om jag har fel.

toern
Titel Proffs
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 1 303

Är verkligen pekskärm/ej mus den dominerande styrningsformen allmänt? Undrar bara lite över designvalet.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-06-19
Inlägg 0

dmn skrev:
Windows 8 är ett bra spel. Ska köpa det.

Du är väl medveten om att FZ.se inte är bara till för spel uta även för operativ m.m, det som handlar om progra och datorer, sluta vara en sådan bitter människa för du måste läsa om sådant, ge fan i att va på denna sida då. Pc gamer brukar göra liknande grejer med

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 149

Bara funderar på om det inte är så att det gränssnittet är bättre för pekskärnar och inte (lika) bra för sådana som använder mus?

Så att det inte blir samma feeling som när man spelar ett spel som är gjort för konsoler och menyerna är utformade på ett sätt och samma feeling är på PC sedan.

Press "Escape" to continue.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 441 medlemmar online. 29 foruminlägg har postats idag.

FZ