FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 507

Kan ju inte bli annat än grymt.
Riktigt roligt att det börja komma fler och fler högkvalitativa RPG:n. Tänker främst på CD Projekt och alla mysiga Kickstarterprojekt.

Typhor
Titel Veteran
Registrerad 2011-03-12
Inlägg 881

Ser verkligen fram emot detta CD Projekts kommande mästerverk! :D

"Soldiers of Poland second to none!"

Aresz
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 2 366

Nu blev jag sådär barnsligt hypad.

Det måste ju bli helt galet bra, som Witcher 2, fast bättre, och cyberpunk kan ju bli ett av årtiondets bästa spel?

höga förväntningar..

aolbain
Titel Intresserad
Registrerad 2010-08-22
Inlägg 68

Det här ser ut att bli super men nån borde lära CD Project att moget inte betyder mycket sex och nakna damer.

eddie the eagle
Titel Spelar på easy
Registrerad 2010-01-13
Inlägg 461

aolbain skrev:
Det här ser ut att bli super men nån borde lära CD Project att moget inte betyder mycket sex och nakna damer.

Witcher-spelen är baserade på en bok(mins inte namnet) men i den boken är det minst så mycket sex som man hade i spelet så man kan säga att spelet var bara trogen boken.

Själv vill jag ha en ocensurerad upplevelse där man verkligen kan känna hur världen har gått åt helvete.

Rasmus117
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-11
Inlägg 130

Hoppas de blir lite som Witcher spelen, där de inte är rädda om att visa racism, naket, blod o annat som finns i verkligheten.

Pointpurple
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-14
Inlägg 154

aolbain skrev:

TW2 handlar ju b.la om hårt ingrodd rasism, kvinnoförtryck och fattigdom med en rätt cliche minneslust-grej som början.

I sig är det ett rätt vuxet spel i och med att alla dessa teman är med, sedan att du och andra på något sätt enbart väljer att se Triss bröst och sedan säger något så idiotiskt som du precis gjorde är ert problem.

Epoxlol
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-22
Inlägg 204

Tipsade ju om detta och länkade till filmklippen tidigare idag, fick ingen cred dock :/

Antar att jag bara var tidigt ute att länka dem och det redan var på gång, spelet verkar riktigt lovande dock!

koleny
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-15
Inlägg 238

eddie the eagle skrev:
aolbain skrev:

Witcher-spelen är baserade på en bok(mins inte namnet) men i den boken är det minst så mycket sex som man hade i spelet så man kan säga att spelet var bara trogen boken.

Själv vill jag ha en ocensurerad upplevelse där man verkligen kan känna hur världen har gått åt helvete.

Tror det finns fler än 1 bok, men boken heter "Wiedzmin" på polska och The Witcher på engelska :)

MMHT
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-04-28
Inlägg 141

Kan inte bli dåligt med tanke på hur bra Witcher 2 var.

Scitalis
Titel Intresserad
Registrerad 2011-08-15
Inlägg 81

Typhor skrev:

"Soldiers of Poland second to none!"

"Wrath of the Wehrmacht brought to a halt"

Ser verkligen fram emot detta, om någon studio har mitt förtroende för att skapa ett vuxet RPG i en dystopisk framtid så är det CD-project

Harakiri
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 359

Shut up and take my money!!

Lavrentivs
Titel Trähatt
Registrerad 2009-09-19
Inlägg 106

Två av böckerna finns översatta till svenska och heter "Den sista önskningen" och "Ödets svärd". Båda utgivna av Coltso. Ypperlig översättning för övrigt, även om det kan låta lite lustigt när Geralt benämns som "häxkarlen" =)

koleny
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-15
Inlägg 238

Lavrentivs skrev:
Två av böckerna finns översatta till svenska och heter "Den sista önskningen" och "Ödets svärd". Båda utgivna av Coltso. Ypperlig översättning för övrigt, även om det kan låta lite lustigt när Geralt benämns som "häxkarlen" =)

Tack för denna info, ska kolla in detta då mina polska läskunskaper inte är topnotch :P Dock är ordet wiedzma som wiedzmin kommer ifrån häxa, så "häxkarlen" är inte jätte hemskt översatt, det enda jag skulle kunna tänka mig annars är häxaren vilket låter konstigt :P

zymax
Titel Frågvis
Registrerad 2007-05-22
Inlägg 31

Givet köp. Litar fullständigt på att CD Projekt RED gör ytterligare ett kanonspel!

Horniak
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-08
Inlägg 302

aolbain skrev:

Vad är det för fel med sex då? Ganska naturligt om du frågar mig. Och varför är det så hemskt att det finns med i ett spel som riktar sig till vuxna?

Tycker det är smått komiskt att folk reagerar så illa så fort det handlar om lite naket och kärlek. Men det verkar vara helt ok med våld i spel.

AZZA
Titel Frågvis
Registrerad 2012-03-11
Inlägg 17

Nu när Bioware har blivit überkommersialiserade så känns det fruktansvärt bra att CD projekt finns!

warh0g
Titel Proffs
Registrerad 2004-08-04
Inlägg 1 583

Helt klart intressant! Fasen, det är mycket spel på G som man blir sugen på :)

snoeppen
Titel Stammis
Registrerad 2011-08-21
Inlägg 469

Haha, gött man blir sugen på spelet av att bara se filmen som spelar musik och visar titeln.. tåls väl o testa när det dyker upp.

Alphons Alphahane
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-01-12
Inlägg 104

Han med solglasögonen är egentligen en undercover basgitarr.

Krycka
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-06-10
Inlägg 219

Spelet baseras på papper och penna-rollspelet Cyberpunk, men handlingen är alltså förlagd sisådär 55 år in i framtiden.
Hur är det med matte kunskaperna, 55 + 12 blev 67 sist jag kolla :)

Aero
Titel Stammis
Registrerad 2008-08-02
Inlägg 586

Detta kan inte bara misslyckas CD project lyckades jäkligt bra med The Witcher 1 och 2. Ska bli intressant detta
Glömde även tillägga nu skönt att man slipper DRM skiten

Mabec
Titel Stammis
Registrerad 2005-10-04
Inlägg 523

Allt utom en mmo-variant kommer göra det här till ett toppspel.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 453

Helt jäkla underbart. Jag hade blivit besviken om de hade utannonserat mer fantasy och häxor.

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 852

walter_iego skrev:
Helt jäkla underbart. Jag hade blivit besviken om de hade utannonserat mer fantasy och häxor.

For science!

SID 6.7
Titel Veteran
Registrerad 2006-02-07
Inlägg 646

Krycka skrev:
Spelet baseras på papper och penna-rollspelet Cyberpunk, men handlingen är alltså förlagd sisådär 55 år in i framtiden.

55 år fram från papper och penna rollspelets 2022...

Caedmon
Titel Proffs
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 1 243

ryys jag skulle aldrig sätta på en brud i en postapokalyptisk värld där dom inte duschat på månader eller år

Krycka
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-06-10
Inlägg 219

SID 6.7 skrev:
Krycka skrev:

55 år fram från papper och penna rollspelets 2022...

Ok det visste jag inte.

slarron
Titel Stammis
Registrerad 2010-03-05
Inlägg 423

Det här... SÅG riktigt riktigt bra ut! Plus poäng för tjejen på första bilden hon var awesome :).

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-23
Inlägg 0

Detta kommer bli grymt bra. Kan de inte öppna möjligheten att förboka någon gång då?!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 498 medlemmar online. 39 foruminlägg har postats idag.

FZ