Körde det här för många år sedan. Var rätt så kul när man kom in i det.
Däremot var deras kontroller att styra fordonen med helt hopplösa att få till bra.
Slet som fanken att få till det typ BF2 eller liknande men gav upp.
Kanske är bättre idag?
Sen så kommer jag ihåg att en del av tanksen var tio-växlade. Man var då tvungen att växla
manuellt varenda växel hela tiden. Varför i jösse namn då? Kunde de inte gen en option
att välja mellan automatisk växling eller för de som vill en manuell ???? Är det kvar än i dag?
Som sagt, inlärningskurvan var väldigt brant + ett krångligt gränssnitt/kontrollsystem.

Kanske är lite bättre idag.
Men när spelet gläsnte till så gjorde det det ordentligt

Det är för att spelet är en simulator och inte en vanlig titel. Det är också därför du som förare i en stridvagn inte kan skjuta medans du kör.
Själv gillade jag att det var komplicerat, gjorde att man fick ut mer av varje lyckad tank-kill när man körde solo. Och man hade mer anledning att spela med andra. Jag och en kompis körde en hel del Panzer IV tillsammans. Jag var "bara" förare och han skötte tornet. Bara det att min värld var en liten springa fram att titta ut ur gjorde det hela så mycket mer spännande. Jag var helt tvungen att lita på vad han berättade att han såg. Och fan va kul jag hade. BF-stuket med att föraren sköter kanonen är bara fånigt.