10 snipers på en vanlig soldat

Medlem

Tycker oftast recon spelarna är otaktiska på normal mode. kanske till och med på harcore. De står alltid kvar på samma ställe. jag kan bli träffad av en och sen är det bara att ta sig dit de står, inte svårt att räkna ut om man känner till kartan, kill cam ännu lättare att veta vart de står å gömmer sig, vet inte hur ni gör när ni spelar recon klassen men jag ser hela tiden att röra på mig och hittar olika ställen, knäpper några och sen går vidare.
Att det står 3-4 recon spelare på samma ställe är också en klassiker, Mortar strike!

Saker jag irriterar mig på.

-Medics som inte återupplivar
-Folk som står och tittar på hur en M-com station blinkar och larmar utan att defusa.
-Folk som inte spottar fienden.
Sist men inte minst, att jag aldrig lär mig flyga dom där jävla helikoptrarna

Inaktiv

Jag har övergett Rush som en defect spelform, kör i princip bara conquest där det är mindre snipers, antagligen för att det är svårare att snipa och lättare att få en kniv i ryggen.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Norrin:

Nibbs?

Det är vad leetkidsen* kallar n00bs och nybörjare.

*D.V.S Fjortisar som tror dom e så jääävla bra.

jäklar vad de förvränger det ordet. När en annan började lira var det Newbie iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

GRYMASTE SPELET HITILS så kör på cs du

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Norrin:

Nibbs?

Det är vad leetkidsen* kallar n00bs och nybörjare.

*D.V.S Fjortisar som tror dom e så jääävla bra.

jäklar vad de förvränger det ordet. När en annan började lira var det Newbie iaf.

[http://www.youtube.com/watch?v=TidPqEBBAMY]


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Alla, inklusive jag, gnäller på att det är för många snipers, medics hit å dit.
vi kanske ska sluta å gnälla över hur alla spelar och börja tänka ut en riktigt grym taktik för att slå ut alla jäkla recons osv.

Spelet är hur grymt som helst, i love it!

Stop your bitchin and go out and rule the battlefield.

taktik är trots allt ett nyckelord i spelet.

Medlem
Skrivet av Molotov:

ja alla som klagat på att prone är borttaget.
detta är en anledning.
vanligt problem som uppstår ibland när majoriteten av spelare på en server börjar köra sniper.
detta är inget battlefield phenomen

Vad menar du? Prone fungerar också jävligt bra mot snipers för att ta skydd bland annat men nej de vill att man ska vara ett lätt mål för snipers.

Skrivet av simpon:

GRYMASTE SPELET HITILS så kör på cs du

Du kan inte ha spelat många spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Trycker alla 40mm spammare är 100 gånger värre än alla recons. Snacka om att förstöra ett helt spel.

Och Assault-puckon som aldrig droppar ammo.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Trycker alla 40mm spammare är 100 gånger värre än alla recons. Snacka om att förstöra ett helt spel.

Och Assault-puckon som aldrig droppar ammo.

Glöm inte alla medic puckon som inte rezzar eller släpper medkits. Eller alla Engineer puckon som inte fixar tanken eller skjuter infanteri med sin bössa istället för tanken som står en halvmeter bort och dessutom har röven mot dom.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Detta är ett spel med fokus på teamplay. Get it.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

jäklar vad de förvränger det ordet. När en annan började lira var det Newbie iaf.

+1


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Om det är för mycket snipers, kontra med medic-squads och assaults. Det är ganska lätt att mass-mosa snipers med granattillsatsen, speciellt med en medic eller tre som får en på fötter igen.

Några engineers med Carl Gustav och snipers med 12x scope och magnum rounds för counter-sniping ser till att hålla skallen nere på fiendens skyttar också så att de inte kan göra något.

Det finns rökgranater som assault också, och prickskyttegevär är ruskigt genomkassa i närstrid. Omde inte kan sig dig förrän du sitter i deras knä är det lätt att smiska dem.

Gnäll mindre. Spela rätt.

Medlem
Skrivet av cammo:

Trycker alla 40mm spammare är 100 gånger värre än alla recons. Snacka om att förstöra ett helt spel.

Du har inte mött engineers med Carl Gustav, extra raketer och explosive damage upgrade antar jag?

De får 40mm-granaterna att verka som leksaker.

Medlem
Skrivet av LIJAj:

...
Saker jag irriterar mig på.

-Medics som inte återupplivar
-Folk som står och tittar på hur en M-com station blinkar och larmar utan att defusa.
-Folk som inte spottar fienden.
Sist men inte minst, att jag aldrig lär mig flyga dom där jävla helikoptrarna

Lite OffT:
Är jag den enda som stör sig på att man räknas som att ha blivit dödad även fast man blir återupplivad av medics? Har hänt mig en gång att jag blivit återupplivad flera gånger när man blivit attackerad och bara dött o dött o dött helt i onödan. Då kände det som att den där Medics'en bara ville score'a massa poäng utan att bry sig om att jag fick en djävligt dålig KDR.

OnT:
Stör mig enbart på snipers när man kör rush och är den attackerande sidan. När man lixom inte kommer nånstans eftersom man bara är 10% av hela laget som attackerar.

Ish
Medlem

Men suprise.. Välkommen till battlefield.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Att ens K/D blir sämre när man blir återupplivat är ett billigt pris att betala för att ditt lag inte förlorar tickets ju.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Att ens K/D blir sämre när man blir återupplivat är ett billigt pris att betala för att ditt lag inte förlorar tickets ju.

Aha så ticketen kommer tillbaka?

Inaktiv

yes, beroende på speltyp, inte i SQUAD DEATHMATCH då man där räknar hur många man dödat, och inte hur många reinforcements man har kvar. De övriga får du tickets tillbaka.

Medlem

Ok då finns det ju en fördel med det iallafall. Tack för kunskapen!

Medlem

Bara för att vara mer off topic. Minns den gången jag fick fråga vad att bli "ägd" bettyde. Fan, man är old school.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Bara för att vara mer off topic. Minns den gången jag fick fråga vad att bli "ägd" bettyde. Fan, man är old school.

Ja, där har man varit. Men försök förklara för nån ny förmåga att "campa" betyder patrullera området där quad damage och health shards respawner, så tittar dom konstigt på en...

Medlem

om alla använder grenade strike så komme rcom falla ganska fort..=P

Medlem

Fast jag förstår inte varför dom inte kan lägga en begränsning av antalet snipers som en serverinställning i spelet. Som nån sa när man attackerar i Rush kanske inte 90% ska vara snipers utan max 30%. Men nutidens multiplayer spel gillar inte att ha en massa inställningar på servern.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Haha är det bara jag som använder Recon som en assaultclass?

Jag brukar sätta på ett rödpunktsikte på min SVU eller VSS och använda den som en assault rifle i CQC. Tillsammans med Magnum ammo så är det nästan effektivare än de riktiga AR.

Brukar köra med det där svarta, moddade ww2-geväret och hänga med mitt i eldstriderna! Känns som att det gynnar laget/squaden mkt mer än att sitta på en kulle och plocka. Motion mine är en fin sak som är svårt att utnyttja om man sitter och campar. Ska def. testa rödpunktssiktet på SVU'n eller VSSen!

Medlem

Brukar köra med Saigan som recon med 45:an som backup. Folk slutar aldrig att bli överraskade av att en buske rusar mot dem o lossar hagel!!!!

12
Skriv svar