Är det värt att köpa Battlefield 4?

Medlem
Är det värt att köpa Battlefield 4?

Hej,

tror ni att BF4 är någonting för mig? Om vi säger så här, om jag HATADE BF3, skulle jag gilla BF4 då?

När jag tittar på youtube så verkar det onekligen väldigt likt BF3 på många sätt vilket är varför som jag är osäker.

Har inte lirat Call of Duty på extremt länge så är lite sugen på att lägga pengarna på Ghosts istället för BF4 faktiskt.

Medlem

Jag skulle säga nej om du hatade BF3.

Dock är supression mindre om nästan helt borta förutom från LMG.

Jag gillar det men då gillade jag 3an också. Annars skulle jag skippa spelet.

Inaktiv

Det är väldigt likt trean. Så instämmer med föregående talare.

Inaktiv

EA DICE siktar redan mot stjärnorna med Battlefield 5 – nej, håll i dina pengar.

Medlem

Gillar hur man kan hugga en NPC 5-6 ggr i ansiktet med en kniv medans han skjuter ihjäl mig med drygt 5 skott (easy svårighetsgrad).
Bloden skvätter men det verkar inte registrera så bra...

"This year we slapped a "4" on the box!"

Medlem

Vad exakt var det som gjorde att du avskydde Battlefield 3 såpass mycket?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag gillade Bf3 jävligt mycket plöjde väll ner runt 200h på spelet. Men bf4 tycker jag inte direct om allt för mycket Dom har ändrat kontrollerna allt för mycket. Och det går inte ens att ändra till det man vill ha. Och sen är det bra mycket dice måste fixa i MP för att det ska bli bra

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

Jag gillade Bf3 jävligt mycket plöjde väll ner runt 200h på spelet. Men bf4 tycker jag inte direct om allt för mycket Dom har ändrat kontrollerna allt för mycket. Och det går inte ens att ändra till det man vill ha. Och sen är det bra mycket dice måste fixa i MP för att det ska bli bra

http://blogs.battlefield.com/2013/11/inside-bf4-controls/


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Om du hatade BF3 så kommer du med all sannolikhet inte gilla BF4.

Dessutom är det för många i stort sett ospelbart på PC då det konstant krashar, för att inte nämna nätkod som är om möjligt ännu sämre än i BF3 (som var kass redan då) med rubber-banding och dylika problem. Dessutom verkar det redan finnas fungerande cheats, vilket ju knappast gör saken bättre.

Med tanke på allt detta så skulle jag nog inte rekommendera någon att köpa spelet i nuläget. Bättre att avvakta och se vad som åtgärdas och i vilken omfattning, i alla fall om du frågar mig.

SE

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av M_R_X5432:

Jag gillade Bf3 jävligt mycket plöjde väll ner runt 200h på spelet. Men bf4 tycker jag inte direct om allt för mycket Dom har ändrat kontrollerna allt för mycket. Och det går inte ens att ändra till det man vill ha. Och sen är det bra mycket dice måste fixa i MP för att det ska bli bra

http://blogs.battlefield.com/2013/11/inside-bf4-controls/

jag har det på veteran men det är fortfarande inte samma kontroller

Medlem

Tack för era svar.

Tror jag håller i mina stålar då. Får se om det blir ett Ghosts köp eller inte. Vill inte stödja Kotick och gänget men jag är bra sugen på att testa ett CoD-spel igen.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vad exakt var det som gjorde att du avskydde Battlefield 3 såpass mycket?

Känslan i spelet.

DICE lägger för mycket fokus på en massa trams istället för att göra själva spelkänslan skön.

Jag tyckte BF3 kändes ofärdigt på något sätt. Horribla nätkoden gjorde inte saken bättre heller. Vad jag har hört så ska det inte ha blivit så värst mycket bättre på den fronten heller i BF4,

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Puscifer:

Vad exakt var det som gjorde att du avskydde Battlefield 3 såpass mycket?

Känslan i spelet.

DICE lägger för mycket fokus på en massa trams istället för att göra själva spelkänslan skön.

Jag tyckte BF3 kändes ofärdigt på något sätt. Horribla nätkoden gjorde inte saken bättre heller. Vad jag har hört så ska det inte ha blivit så värst mycket bättre på den fronten heller i BF4,

Fan vad alla ska klaga på battlefield 4 hela tiden. Jag tycker att det är betydligt bättre än bf3 då det är en större utmaning att låsa upp allting och dom har lyckats göra bra banor. Om det är nån du ska klaga på när det gäller "rubberbanding" så är det hosten. Det laggar oftast när det är 64 spelare inne på en stor map, men om man håller sig till servrar med MAX 32 spelare så ska det funka alldeles fin fint!

Medlem
Skrivet av jimsam100234:

...Om det är nån du ska klaga på när det gäller "rubberbanding" så är det hosten. Det laggar oftast när det är 64 spelare inne på en stor map, men om man håller sig till servrar med MAX 32 spelare så ska det funka alldeles fin fint!

Nähärru, den jycken jagar icke sörru.

Det spelar ingen roll vilken storlek det är på kartan eller hur många spelare det är inne samtidigt, nätkoden är ungefär lika sexig som en eltejpad hamster doppad i tapetklister. Det enda fler spelare gör är att förvärra den ytterligare till i princip ospelbara nivåer...i alla fall om man har någon som helst reaktions- och perceptionsförmåga värd namnet.

SE

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:

...Om det är nån du ska klaga på när det gäller "rubberbanding" så är det hosten. Det laggar oftast när det är 64 spelare inne på en stor map, men om man håller sig till servrar med MAX 32 spelare så ska det funka alldeles fin fint!

Nähärru, den jycken jagar icke sörru.

Det spelar ingen roll vilken storlek det är på kartan eller hur många spelare det är inne samtidigt, nätkoden är ungefär lika sexig som en eltejpad hamster doppad i tapetklister. Det enda fler spelare gör är att förvärra den ytterligare till i princip ospelbara nivåer...i alla fall om man har någon som helst reaktions- och perceptionsförmåga värd namnet.

SE

Då är det nåt lurt på din ände, jag och mina kompisar har ABSOLUT INGA problem, och nätkoden är mycket bättre än battlefield 3.

Medlem

Jag har inte varit ett fan av BF sedan det första, det var något otroligt häftigt. Jag köpte Bad Company 2, men det var inte min grej alls. Spelade Bad Company 1 på PS3, story. Det var allt. Sedan har jag hållit mig borta från allt som har med BF att göra. Tills jag fick chansen att köra betan..

Det var otroligt roligt! Jag köpte det och fick hem det igår. Behövde ett nytt substitut för CS som är lite trist nu efter alla otaliga timmar man lagt ner i det.

Jag antar eftersom du hatar, vilket är ett starkt ord, bf3 så borde du i allafall testa bf4 innan du köper eller inte köper det! Testa ska man alltid göra!


signatur

Niet.

Medlem

Hej alla goa speltokar!

Såhär är det: Jag har efter min kusin ärft en dator som är ganska så nice
Jag är int så hemma med datorer men har spelat en del, som bf3, skyrim osv.
Nu när bf4 kommit ut så började det liksom pirra så där skönt i kistan. En ny värld att slukas in i

Men då är ju frågan..kan datorn jag har klara av detta högpresterande spel..???
Ni alla här verkar ha en god kunskap om datorer, så jag kände att det var dags att be om råd..om ni så vill??

För mig är detta bara en röra av siffror och benämningar, men som sagt så kan ni se ett å annat

Så frågan är klarar datorn min BF4??

Såhär ser det ut i datorn: Windows 7 Home premium, Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz 3.31 GHz,
Minne(RAM)4,00 GB
Systemtyp: 64-bitars operativsystem,
Penna och tryck: Ej tillgänglig förr denna bildskärm,
Grafik: ATI Radeon HD 5800 Series
- DAC-typ: internal DAC(400MHz)
-Tillgängligt grafikminne: 2815 MB
-dedikerat videominne: 1024 MB.
hårdisk: 853GB

Ja, det var väll allt tror jag..? Eller vad säger ni??

Duger hon eller!?

Medlem
Skrivet av Ugglan81:

-snip-

Mjo, det borde nog fungera på åtminstone Low/Medium om vi förutsätter att du spelar i 1920x1080 - osäker på High dock. Någon annan får gärna flika in med en andra åsikt då jag som sagt är lite osäker själv.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:

...Om det är nån du ska klaga på när det gäller "rubberbanding" så är det hosten. Det laggar oftast när det är 64 spelare inne på en stor map, men om man håller sig till servrar med MAX 32 spelare så ska det funka alldeles fin fint!

Nähärru, den jycken jagar icke sörru.

Det spelar ingen roll vilken storlek det är på kartan eller hur många spelare det är inne samtidigt, nätkoden är ungefär lika sexig som en eltejpad hamster doppad i tapetklister. Det enda fler spelare gör är att förvärra den ytterligare till i princip ospelbara nivåer...i alla fall om man har någon som helst reaktions- och perceptionsförmåga värd namnet.

SE

Då är det nåt lurt på din ände, jag och mina kompisar har ABSOLUT INGA problem, och nätkoden är mycket bättre än battlefield 3.

Det enda som är lurt här är din fanboy-trolliga kommentar. Eller har du missat att internet formligen exploderat av rapporter om massiva problem med PC versionen av spelet?

SE

Jag säger absolut inte att det är felfritt. Fick krasher när jag prövade commander mode och nån liten bugg här och där, förstår inte riktigt vad alla klagar på. Kanske bara jag som är blind som inte hittar dom stora buggarna. Men jag har som sagt genom egna erfarenheter märkt att vissa banor för mer lagg än andra banor och sen har antalet spelare också en hyfsat stor faktor i hur mycket det kommer lagga och förekomma "rubber-banding". Sen kanske resultatet är annat för dig, men det är en annan femma det!

Medlem
Skrivet av Ugglan81:

Hej alla goa speltokar!

Såhär är det: Jag har efter min kusin ärft en dator som är ganska så nice
Jag är int så hemma med datorer men har spelat en del, som bf3, skyrim osv.
Nu när bf4 kommit ut så började det liksom pirra så där skönt i kistan. En ny värld att slukas in i

Men då är ju frågan..kan datorn jag har klara av detta högpresterande spel..???
Ni alla här verkar ha en god kunskap om datorer, så jag kände att det var dags att be om råd..om ni så vill??

För mig är detta bara en röra av siffror och benämningar, men som sagt så kan ni se ett å annat

Så frågan är klarar datorn min BF4??

Såhär ser det ut i datorn: Windows 7 Home premium, Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz 3.31 GHz,
Minne(RAM)4,00 GB
Systemtyp: 64-bitars operativsystem,
Penna och tryck: Ej tillgänglig förr denna bildskärm,
Grafik: ATI Radeon HD 5800 Series
- DAC-typ: internal DAC(400MHz)
-Tillgängligt grafikminne: 2815 MB
-dedikerat videominne: 1024 MB.
hårdisk: 853GB

Ja, det var väll allt tror jag..? Eller vad säger ni??

Duger hon eller!?

Minimum OS

OS: 32-bit Vista SP2
CPU(AMD): 2,8 GHz Athlon X2
CPU(Intel): 2,4 GHz Core 2 Duo
RAM: 4 GB
HDD: 30 GB
GPU(AMD): Radeon 3870
GPU(Nvidia): GeForce 8800 GT
VRAM: 512 MB

Recommended OS

OS: 64-bit Windows 8
CPU(AMD): 6-core
CPU(Intel): 4-core
RAM: 8 GB
HDD: 30 GB
GPU(AMD): Radeon 7870
GPU(Nvidia): GeForce GT660
VRAM: 3 GB


signatur

Niet.

Medlem

Jag tycker BF4 har varit över förväntan. Betan imponerade inte särskilt på mig, men glädjande nog är upplevelsen betydligt bättre i skarpa versionen. Riktigt bra grafik och ljud trots att jag inte har någon värstingburk + riktigt fräcka spelupplevelser tidvis. Visst är det likt trean och jag hade nog önskat lite bättre banor, men totalt sett klart värt 380 spänn som jag betalade (inklusive China rising-tillägget) hos Spelbutiken.se.

Det är lite buggar med ljudet och spelet hänger sig ibland, men det fixar dom nog rätt snart. Två andra saker som behöver fixas är friendly tagen i Hardcore-multiplayer som inte syns första sekunden vilket gör att man lätt skjuter polarna samt att man inte kan key-binda Delete-knappen som jag använder i min setup (har funkat i tidigare versioner).

Medlem

Jag tackar för hjälpen! Jag tror att jag skippar 4an denna gång..håller mig
lite utanför mainstream ett tag
Ja, som allt levande så kommer allt åldras och få mindre värde..då kan det kanske
passa med 4an och en ny burk helt enkelt.
Det finns annat att elva för ett tag

Värme i elden
/Ugglan

Medlem

Skelögd, jag ber om ursäkt om jag snodde din tråd lite

*

Inaktiv
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:

...Om det är nån du ska klaga på när det gäller "rubberbanding" så är det hosten. Det laggar oftast när det är 64 spelare inne på en stor map, men om man håller sig till servrar med MAX 32 spelare så ska det funka alldeles fin fint!

Nähärru, den jycken jagar icke sörru.

Det spelar ingen roll vilken storlek det är på kartan eller hur många spelare det är inne samtidigt, nätkoden är ungefär lika sexig som en eltejpad hamster doppad i tapetklister. Det enda fler spelare gör är att förvärra den ytterligare till i princip ospelbara nivåer...i alla fall om man har någon som helst reaktions- och perceptionsförmåga värd namnet.

SE

Då är det nåt lurt på din ände, jag och mina kompisar har ABSOLUT INGA problem, och nätkoden är mycket bättre än battlefield 3.

Det enda som är lurt här är din fanboy-trolliga kommentar. Eller har du missat att internet formligen exploderat av rapporter om massiva problem med PC versionen av spelet?

SE

Jag säger absolut inte att det är felfritt. [...] Sen kanske resultatet är annat för dig, men det är en annan femma det!

Men fanboy-trolla lite mer, annars kanske du riskerar att framstå som semi-intelligent och det vore ju trist.

SE

Så man "fanboy-trollar" när man inte håller med dig i dina åsikter om spelet?

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:

...Om det är nån du ska klaga på när det gäller "rubberbanding" så är det hosten. Det laggar oftast när det är 64 spelare inne på en stor map, men om man håller sig till servrar med MAX 32 spelare så ska det funka alldeles fin fint!

Nähärru, den jycken jagar icke sörru.

Det spelar ingen roll vilken storlek det är på kartan eller hur många spelare det är inne samtidigt, nätkoden är ungefär lika sexig som en eltejpad hamster doppad i tapetklister. Det enda fler spelare gör är att förvärra den ytterligare till i princip ospelbara nivåer...i alla fall om man har någon som helst reaktions- och perceptionsförmåga värd namnet.

SE

Då är det nåt lurt på din ände, jag och mina kompisar har ABSOLUT INGA problem, och nätkoden är mycket bättre än battlefield 3.

Det enda som är lurt här är din fanboy-trolliga kommentar. Eller har du missat att internet formligen exploderat av rapporter om massiva problem med PC versionen av spelet?

SE

Jag säger absolut inte att det är felfritt. [...] Sen kanske resultatet är annat för dig, men det är en annan femma det!

Men fanboy-trolla lite mer, annars kanske du riskerar att framstå som semi-intelligent och det vore ju trist.

SE

Den enda som framstår som semi-intelligent här är du. Lyssna på dig själv människa...
-

Jag älskade BF3 med dess grymma ljud och sköna känsla i tyngden på både gubbar, vapen och fordon. Jag kanske tillhörde de som hade extrem tur också, då jag inte upplevde alla buggar som skulle vara "gamebreaking" osv osv, utan allt flöt på fint.

Nu har jag bara testat BF4 i 2 dagar, men har stött på lite grafik- och ljudproblem samt instabilitet med servern. 4an känns på något vis ganska annorlunda gentemot 3an när det gäller hur gubbarna/vapen känns och så, men jag tycker spelet växer för varje runda

- Det enda jag stör mig grymt mycket på är att det verkar som att "console" öppnas/är bindat till tangent "B" och jag hittar fasen inte hur man får bort den! Någon som vet?


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Började lira BF4 med tanken inställd på att det lär ju vara BF3 3.5, Va absolut inget stort fan av BF3 då det kändes ofärdigt på något vis, vapnen lät inte så tungt som JAG ville o d va något som fattades. Karkand funkade men fortf något som fattades, Kan inte sätta fingret riktigt på VAD det va men ogillade 3an SKARPT (Stort fan av bf2/1942 dock)

Efter ja spelat Bf4 ett tag nu så måste jag säga att jag faktiskt gillar det mer och mer för varje rond.
Tunga ljud i vapnen, Bra animationer o riktigt med tyngd i gubbarna, Ja menar va fan du springer runt med en hel del skit på ryggen så skulle va konstigt om du va snabb som i cs då. Banorna gillar jag också starkt som fan, Bra upplagda och har grymt roligt på dom alla, Älskar vågorna på "nya" Wake Island

Bara om dom släpper en patch snart så det SLUTAR CRASHA för mig.
Så jävla surt, Alltid när man har som roligast så blir det fail.

/sry stavning

Medlem
Skrivet av Sharpblade:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:

...Om det är nån du ska klaga på när det gäller "rubberbanding" så är det hosten. Det laggar oftast när det är 64 spelare inne på en stor map, men om man håller sig till servrar med MAX 32 spelare så ska det funka alldeles fin fint!

Nähärru, den jycken jagar icke sörru.

Det spelar ingen roll vilken storlek det är på kartan eller hur många spelare det är inne samtidigt, nätkoden är ungefär lika sexig som en eltejpad hamster doppad i tapetklister. Det enda fler spelare gör är att förvärra den ytterligare till i princip ospelbara nivåer...i alla fall om man har någon som helst reaktions- och perceptionsförmåga värd namnet.

SE

Då är det nåt lurt på din ände, jag och mina kompisar har ABSOLUT INGA problem, och nätkoden är mycket bättre än battlefield 3.

Det enda som är lurt här är din fanboy-trolliga kommentar. Eller har du missat att internet formligen exploderat av rapporter om massiva problem med PC versionen av spelet?

SE

Jag säger absolut inte att det är felfritt. [...] Sen kanske resultatet är annat för dig, men det är en annan femma det!

Men fanboy-trolla lite mer, annars kanske du riskerar att framstå som semi-intelligent och det vore ju trist.

SE

Den enda som framstår som semi-intelligent här är du. Lyssna på dig själv människa...

Det är inte jag som försöker ignorera/bagatellisera de väldokumenterade och omfattande problemen med spelet. Spelet är trasigt för väldigt många, det är ett väletablerat faktum...och att du försöker få det att framstå som "mitt" eller "något enstaka" problem visar att du a) inte är så värst skärpt eller b) bara fanboy-trollar...eller c) både och.

Välj själv.

SE

Medlem
Skrivet av Glaset:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:

...Om det är nån du ska klaga på när det gäller "rubberbanding" så är det hosten. Det laggar oftast när det är 64 spelare inne på en stor map, men om man håller sig till servrar med MAX 32 spelare så ska det funka alldeles fin fint!

Nähärru, den jycken jagar icke sörru.

Det spelar ingen roll vilken storlek det är på kartan eller hur många spelare det är inne samtidigt, nätkoden är ungefär lika sexig som en eltejpad hamster doppad i tapetklister. Det enda fler spelare gör är att förvärra den ytterligare till i princip ospelbara nivåer...i alla fall om man har någon som helst reaktions- och perceptionsförmåga värd namnet.

SE

Då är det nåt lurt på din ände, jag och mina kompisar har ABSOLUT INGA problem, och nätkoden är mycket bättre än battlefield 3.

Det enda som är lurt här är din fanboy-trolliga kommentar. Eller har du missat att internet formligen exploderat av rapporter om massiva problem med PC versionen av spelet?

SE

Jag säger absolut inte att det är felfritt. [...] Sen kanske resultatet är annat för dig, men det är en annan femma det!

Men fanboy-trolla lite mer, annars kanske du riskerar att framstå som semi-intelligent och det vore ju trist.

SE

Så man "fanboy-trollar" när man inte håller med dig i dina åsikter om spelet?

1. Ja, man fanboy-trollar om man försöker ignorera/bagatellisera de ofattande problem som finns med spelet.

2. Det är inte min åsikt, det är ett väletablerat och väldokumenterat faktum (se punkt 1).

3. Suck.

SE

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Sharpblade:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:

...Om det är nån du ska klaga på när det gäller "rubberbanding" så är det hosten. Det laggar oftast när det är 64 spelare inne på en stor map, men om man håller sig till servrar med MAX 32 spelare så ska det funka alldeles fin fint!

Nähärru, den jycken jagar icke sörru.

Det spelar ingen roll vilken storlek det är på kartan eller hur många spelare det är inne samtidigt, nätkoden är ungefär lika sexig som en eltejpad hamster doppad i tapetklister. Det enda fler spelare gör är att förvärra den ytterligare till i princip ospelbara nivåer...i alla fall om man har någon som helst reaktions- och perceptionsförmåga värd namnet.

SE

Då är det nåt lurt på din ände, jag och mina kompisar har ABSOLUT INGA problem, och nätkoden är mycket bättre än battlefield 3.

Det enda som är lurt här är din fanboy-trolliga kommentar. Eller har du missat att internet formligen exploderat av rapporter om massiva problem med PC versionen av spelet?

SE

Jag säger absolut inte att det är felfritt. [...] Sen kanske resultatet är annat för dig, men det är en annan femma det!

Men fanboy-trolla lite mer, annars kanske du riskerar att framstå som semi-intelligent och det vore ju trist.

SE

Den enda som framstår som semi-intelligent här är du. Lyssna på dig själv människa...

Det är inte jag som försöker ignorera/bagatellisera de väldokumenterade och omfattande problemen med spelet. Spelet är trasigt för väldigt många, det är ett väletablerat faktum...och att du försöker få det att framstå som "mitt" eller "något enstaka" problem visar att du a) inte är så värst skärpt eller b) bara fanboy-trollar...eller c) både och.

Välj själv.

SE

Lilla vän, bara för det strular för dig och kanske några hundra, eller även tusen andra människor så är det fortfarande bara en bråkdel av alla som köpt battlefield 4 som spelar det regelbundet. Så det är långt ifrån alla som har lika omfattande problem som du har. Och att sen hålla på att hoppa på folk på nätet med tomma anklagelser visar att du är en hemskt mycket bättre person..

Inaktiv
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av jimsam100234:

...Om det är nån du ska klaga på när det gäller "rubberbanding" så är det hosten. Det laggar oftast när det är 64 spelare inne på en stor map, men om man håller sig till servrar med MAX 32 spelare så ska det funka alldeles fin fint!

Nähärru, den jycken jagar icke sörru.

Det spelar ingen roll vilken storlek det är på kartan eller hur många spelare det är inne samtidigt, nätkoden är ungefär lika sexig som en eltejpad hamster doppad i tapetklister. Det enda fler spelare gör är att förvärra den ytterligare till i princip ospelbara nivåer...i alla fall om man har någon som helst reaktions- och perceptionsförmåga värd namnet.

SE

Då är det nåt lurt på din ände, jag och mina kompisar har ABSOLUT INGA problem, och nätkoden är mycket bättre än battlefield 3.

Det enda som är lurt här är din fanboy-trolliga kommentar. Eller har du missat att internet formligen exploderat av rapporter om massiva problem med PC versionen av spelet?

SE

Jag säger absolut inte att det är felfritt. [...] Sen kanske resultatet är annat för dig, men det är en annan femma det!

Men fanboy-trolla lite mer, annars kanske du riskerar att framstå som semi-intelligent och det vore ju trist.

SE

Så man "fanboy-trollar" när man inte håller med dig i dina åsikter om spelet?

1. Ja, man fanboy-trollar om man försöker ignorera/bagatellisera de ofattande problem som finns med spelet.

2. Det är inte min åsikt, det är ett väletablerat och väldokumenterat faktum (se punkt 1).

3. Suck.

SE

Det är väl ingen som sagt att spelet är perfekt? Självklart finns det brister, det finns i alla spel. Fördelarna kan dock väga tyngre än nackdelarna om spelet är tillräckligt underhållande och visar styrkor på andra områden.

Ska jag alltså börja kalla BF4 för ett skitspel för att andra har problem som jag själv inte har? Jag har spelat sedan release och har t.ex. blivit utslängd från servern två gånger, samtidigt som andra, enligt dem själva, blivit utslängda många fler gånger än så. Gör det att spelet levererar en sämre upplevelse för mig personligen? Nej, självklart inte. För mig har det fungerat bra och jag njuter för fullt av BF4 som enligt mig är ett av årets bästa spel (multiplayer). Sen att man inte gillar spelmotorn är väl högst individuellt?

Det är tråkigt att många har problem och det är något Dice/EA borde lösa, men för min del fungerar det bra och det är utefter det jag bedömer ett spel, inte efter någon annans upplevelse.

Och sen att kalla folk för troll för minsta lilla motargument tyder bara på att du själv saknar förmågan att diskutera som en vuxen människa. Vad vill du att folk ska göra, ljuga om att de har problem för att göra dig nöjd? Ingen här har försökt få BF4 att framstå som det perfekta spelet, det är fullt möjligt att njuta av ett spel med brister också.

G

12
Skriv svar