Är det värt att köpa Battlefield 4?

Medlem

Blev sugen igen på att köpa spelet men då fick jag precis höra av en steam-polare att DICE knappast har gjort någonting åt nätkoden. Enligt honom så kan man fortfarande dra ett helt mag i ryggen på någon på hardcore eller få in en headshot med snipern, utan att folk dör.

Om detta stämmer så är det ju rätt pinsamt av DICE att de fortfarande inte fått ordning på skiten.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Blev sugen igen på att köpa spelet men då fick jag precis höra av en steam-polare att DICE knappast har gjort någonting åt nätkoden. Enligt honom så kan man fortfarande dra ett helt mag i ryggen på någon på hardcore eller få in en headshot med snipern, utan att folk dör.

Om detta stämmer så är det ju rätt pinsamt av DICE att de fortfarande inte fått ordning på skiten.

Jag tycker nog ändå att nätkoden är bättre. Hela spelet känns tightare än trean och nu kraschar det väldigt sällan för mig.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Blev sugen igen på att köpa spelet men då fick jag precis höra av en steam-polare att DICE knappast har gjort någonting åt nätkoden. Enligt honom så kan man fortfarande dra ett helt mag i ryggen på någon på hardcore eller få in en headshot med snipern, utan att folk dör.

Om detta stämmer så är det ju rätt pinsamt av DICE att de fortfarande inte fått ordning på skiten.

Enligt egna erfarenheter så är nätkoden betydligt bättre nu. I bf3 så hände det varannan minut att man dog bakom ett hörn, men i bf4 så händer det lååångt ifrån så ofta. Har märkt att detta händer mer för mig på servrar med 64 spelare än vad det gör på servrar med 32 spelare.

Medlem

Skärpning! Man behöver inte kalla folk "troll" eller "idiot" bara för att de har en annan åsikt. Var trevliga! Varningar utdelade och helt irrelevanta inlägg borttagna.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Hej,

tror ni att BF4 är någonting för mig? Om vi säger så här, om jag HATADE BF3, skulle jag gilla BF4 då?

När jag tittar på youtube så verkar det onekligen väldigt likt BF3 på många sätt vilket är varför som jag är osäker.

Har inte lirat Call of Duty på extremt länge så är lite sugen på att lägga pengarna på Ghosts istället för BF4 faktiskt.

Enda anledningen att köpa BF4 för i nuläget är Singleplayer kampanjen. Den är helt SANSLÖST bra, däremot så är MP delen helt f***ad. Obalanserat så in i norden och inte vidare genomtänkt över huvud taget. Men om man säger så här, BF3 var bra och om MP i BF4 hade varit EXAKT som i BF3 så hade det också varit bra. Men om du nu hatade BF3 så borde du testa BF4. Det kanske är mer i din smak. Det enda som är lika med BF3 är att det är samma färgpalett och samma grafik i stort sett. + att Recon klassen (som var roligast och svårast att spela i BF3) kunde dom skippat totalt för den gör ingen nytta. Men tyvärr inte värt de närmare 1000:- som detta spel (som jag hade jättehöga förväntingar på) nära inpå har kostat mig totalt. Om 6 månader när tillräckligt många patchar har kommit ut så det kanske är i alla fall LITE balanserat då kanske man kan testa det igen.

Medlem

Jag tycker de börjar få rätsida på spelet nu. Senaste patchen (eller de två senaste) plus senaste drivisen från Nvidia har gjort det stabilt, i alla fall för mig. Väldigt sällen spelet krashar nu iaf.

Kan hålla med om att det krävs en del justeringar med vapenbalansen, trots att de jäklarna nerfade Mobile AA enormt (som var min favorit)

Jag kör Recon som spec-ops, d.v.s. med stealth-perks och AK5C+ljuddämpare o C4 m.m. Grymt roligt att smyga sig in bland FI och rapportera deras positioner och spränga fordon. Så jag tycker klassen är alldeles ypperligt användbar. Kör man som sniper så får man låsa upp SOFLAM m.m. som markerar fordon permanent ist. för den löjliga handhållna saken. Sedan kan man ju använda både Radio beacon och motion sensors eller TUGS, så det finns allt alternativ tycker jag beroende på hur man vil spela klassen.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Jag kommer aldrig att köpa ett BF spel till release något mer om det säger nåt.
Och att dom inte fått skiten att funka än är helt patetiskt, mer dc och crasher nu än förut.

Men man ska väl inte hoppas på att nåt som kommer från EA ska funka som det ska från release.

Medlem

Hittade BF4 till ett bra pris igår, hela 99:- så jag slog till. Värt att tillägga är att jag är en bf veteran men valt att bojkotta bf4.

Nu har jag spelat det i ungefär en dag,
Det är dags att avsätta Karl Magnus Troedsson och ta in någon med stake som älskar battlefield för vad den var innan den här skiten släpptes.
Battlefield-serien är helt förstörd och fortsätter den såhär kommer den dö ut snabbt.

Jag vill spela conquest i sann battlefield-anda, "Warfare on a massive scale". Wow, tänker jag.
Väljer att gå in på en server. På banan där finns inte några fordon över huvud taget.
Banan är så liten och så dåligt gjord att det omöjligt går att röra på sig.
Folk flyger och dör i form av dålig nätkod och tusentals buggar.
Nätkoden är alltså värre än i BF3, buggarna likaså.
Bullet-trails som ett dåligt barnspel... bullet-trails..

Vill minnas att herr Karl Magnus efter BF3 gick ut och beklagade,
grät om hur dåligt det var att släppa tidigt och att det inte är acceptabelt med dessa buggar. Jo visst.
Den här gången är det värre.
Vill också minnas att DICE lovat att det inte ska bli några DLCn.
Nu handlar spelet BARA om DLCn för flera hundra.
Det här är ett riktigt skitspel.

DICE går ifrån Battlefields grundidé för varje släpp.
Vet inte om jag spelar Battlefield eller Call Of Duty på finare crack.
Nej! Det är fan dags och avsätta Herr Karl Magnus Troedsson..

12
Skriv svar