Bad Company PS3, upplösningsproblem?

ptr
Medlem
Bad Company PS3, upplösningsproblem?

Upplösningen verkar vara väldigt mysko på demot, är det bara så för mig eller är det så för alla? min tv stödjer allt upp till 1080p och det är det jag kör som standard, i menyn och så. men när jag startar Bad Company demot så blir upplösningen 720x576 50hz :/

bilder:

innan jag startat demot

under demot, texten är VÄLDIGT kantig

när jag ska stänga av

Medlem

Det e väl fullt normalt, många spel kör bara i 720p.

Har ingen ps3 själv, men jag har för mig att jag läst att du kan ställa in så den skalar upp 720p material till 1080p. Dock gör ju din teve det nu så jag vet inte om det blir någon skillnad i kvalité direkt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

ptr
Medlem

grejen är ju att det INTE är 720p, då hade det i sådana fall varit 1280x720 men nu är det ju 720x576. och har såklart spelat flera 720p spel då de flesta är det och "playstation menyn" har då aldrig ändrats och sett jättestor och ful ut som den gör på sista bilden (kanske lite svårt att se). Något mysko är det, och att även ändras till 50hz? :/

Medlem

Jafan, det har du rätt i, det e bara vanlig SD där på bilden.
My bad, läste bara 720 o tänkte inte mer på det


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

ptr
Medlem

haha, var samma för mig

Inaktiv

PS3 versioner brukar vara sämre än 360 så det är väl bara att tacka och ta emot.

ptr
Medlem

löst nu, var bara att klicka i att tvn stödjer 720p. har dock aldrig behövts till tidigare spel roliga är att då körs GTA IV i 720p istället för 1080p (ja jag vet att det inte är 1080p på riktigt, men tvn visade det ialla fall)

Medlem
Skrivet av anon_38597:

PS3 versioner brukar vara sämre än 360 så det är väl bara att tacka och ta emot.

Idiot of the day.

Seriöst har du inget bättre för dig än att fanboya överallt?

1
Skriv svar