Battlefield 2142-Åsikter

Medlem

Jag saknar fortfarande att man inte kan strafe:a när man går.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

klart man kan det, tryck på A eller D ^^

Medlem

wtf? då är det mitt tangentbord som muppar sig


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Spelet känns B. I alla fall demot.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Jag testa både demo och det riktiga spelet i vanligt SP mode och tycker mkt av känslan saknades i vapen och miljöerna... =/ får se sen när man kommer igång ordentligt online om det är samma där...

Medlem

Jag har aldrig gillat "framtidsspel". Sen är BF så grymmt RAM-beroende, vilket jag inte gillar.

Medlem

Äh, man ska köra med legografik. Den standarden sattes i Quake3 och då behövs knappt något RAM.

Inaktiv

Jaha..imorgon släpps det!
Hur många av er ska köpa det eller rent ut av redan fått det?

Ska det bli skoj med ett till spel från den berömda Battelfield serien?

Medlem

Jag har beställt från cdwow, men det lär väl komma om en vecka eller fem eftersom det var så rackarns billigt där


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Jag har beställt från cdwow, men det lär väl komma om en vecka eller fem eftersom det var så rackarns billigt där

http://www7.cd-wow.se/detail_results_12.php?product_code=3894...

:$

URK
Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av Burglar:

Jag har beställt från cdwow, men det lär väl komma om en vecka eller fem eftersom det var så rackarns billigt där

http://www7.cd-wow.se/detail_results_12.php?product_code=3894...

:$

Producerat år:: 1970

PC - Battlefield 2142 [dvd-rom]
Pris: 546:- Release/Despatch Date: Friday 20 Oct ( Vanligtvis skickas din vara inom 7 dagar )


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:

Producerat år:: 1970

PC - Battlefield 2142 [dvd-rom]
Pris: 546:- Release/Despatch Date: Friday 20 Oct ( Vanligtvis skickas din vara inom 7 dagar )

Uhm, ja? Det var det som var hela poängen med länken jag postade.

Inaktiv

Woohoo!

Nu är den officiella releasen avklarad och jag hoppas att många svenskar har köpt Bf2142!!!
Det har jag!
Och till er som är osäkra....KÖP DET NUUUUUUU!! Ni kommer inte ångra er!!!

Så vad tycker ni stolta Bf2142 ägare om spelet nu då?

En första diskussion om betyg och åsikter man har!

Skriv vad du tycker!!!!!!:up:

Medlem

Jag ger det en svag 4, finns lite grejer som behövs slipas på. Men tycker annars det är helt ok. Rätt mycke action över hela spelplanen osv

Tycker det är synd bara att dom inte slängde in supply lines i Conquest, hade varit nice.

Inaktiv

Kom igen nu!!
Ge era betyg och rekomendera Bf2142 till osäkra köpare!!

Det är ju ett skit bra spel!!

Av mig får den en klar 5 av 5!
Ett riktigt kanon spel enligt min åsikt!
Köp det NUUUUUUU!!!

Medlem

Tycker att det känns ganska solitt. Det är som ett mer polerat BF2 fast i framtiden, vilket för mig är på gott och ont.

Vapnen är denna gång betydligt roligare, och eldstriderna tenderar att inte vara över på 2 sekunder. Ljuden på vapnen känns också bra.

Det förefaller vara relativt bugfritt. Det finns problem, men jag tror inte att jag stött på något som jag inte kunnat åtgärda från min sida än så länge, bortsett från att det kan vara laggigt i Titans, något som måste åtgärdas pronto.
Det är iaf inte fler problem än något annat spel. Ranks och sånt håller de på att åtgärda, och det är egentligen inte ett särskilt stort problem.

Klasserna är lite roligare denna gång. Alla klasser är riktigt användbara, där engies och snipers fått rollerna av engies och spec ops från BF2.

Unlocksen varierar ifrån riktigt kul/användbart till "jaha?", men på det hela är det iaf initialt riktigt kul att låsa upp saker.

Banorna är överlag bra, med ett par undantag, som p g a personlig preferens suger. De är nämligen helt dominerade av fordon. De som gillar fordonsstrider kommer naturligtvis att tycka att det är kul, och någon kommer säkert hata infanteribanorna. Överlag är de som klarar av att ha en mix de roligaste imo.

Grafiskt sett är det väl ungefär som BF2, fast mindre plottrigt. Det ser renare ut.

Ljudet är väldigt bra, en uppgradering av BF2 som även det hade bra ljud överlag.

Det får en 4, och förhoppningarna om fler kartor och fixar till de små felen kan göra detta till ett äkta 5 spel. Det finns heller för närvarande inget spel som konkurrerar med BF2142, så jag väntar spänt på ET:QW som kommer om dryga halvåret.

Gillade man BF2 men irriterade sig på flyget och buggarna, så är nog BF2142 ett givet köp. Det är mer arkadigt än BF2, har högre tempo, så det är inte ett köp för killen som njuter av PRMM.

Jag har nog inte mer än 10 timmar loggat i BF2142 än, så det kan finnas buggar jag absolut inte känner till, eller andra problem. Jag har inte läst särskilt mycket om det dock, och för det mesta verkar det handla om problem på klientsidan, som min tråd om att det var svart i Titans för mig. Klart är att det inte är lika drabbat av problem som BF2 som jag ändå inte upplever som så fruktansvärt som en del. Kanske är det snarare frustrationen över att saker inte fixat än själva felen dock.

Inaktiv

Kom igen nu!!!:P

FLER ÅSIKTER!!

Medlem

Jag gillar det starkt, synd bara att dom efter otaliga betatester inte lyckades upptäcka det FETE-LAGGET som uppstår i Titanerna allt som oftast..... Men spelet är kul och helt klart värt pengarna imo.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Jag har svängt lite, ville inte alls köpa det i början. Tycker det e skojsigare än BF2 för det är betydligt snabbare och det är några små grejor som gör att det blir mer frontlinjer som t ex tightare kartor och inte stora blobbar som i BF2, och gruppchefens lilla spawnlåda som gör att denne inte behöver gömma sig i ett hörn hela tiden för att kunna vara spawnpoint.

Grafiken är väl ungefär densamma, men vissa banor är riktigt stämingsfulla som t ex Verdun med snöoväder och trasiga byar och murar och titanerna som klonkar omkring fast man kan inte se dem i snöyran. Andra är mest jobbiga med en massa transportsträckor om man ska föra fram fordon till fronten osv (Shahia Pass). Flygets slagkraft är kraftigt nertonad jämfört med BF2, tack och lov. Dock så känns det något underutnyttjat i BF2142, men det kanske beror på att det inte är lika överlägset som i BF2.

Medlem

Bättre en bf2 utan tvekan och det har ju med att dom har polerat vissa saker som var irriterande.

Tycker spelet har en bra balans mellan infanteri och fordon.

Ett bra fordon team kan överleva länge men ett bra at team med minor kan göra kebab av fordonen relativt snabbt.

Jag gillar det def men spelar nwn2 också så hinner inte lira alltför mycket..

kanske par timmar loggade bara..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

BF2148 är på ett sett fett, men rätt snett... Det laggar ju så sjukt mycket att det är helt ospelbart. Fattar inte hur någon pallar spela det om det laggar lika mycket för dem som det gör för mig. Jag har tillräckligt bra dator och 10mbit-lina, ändå laggar det asmycket. Finns det någon speciell inställning man kan mecka med eller laggar det såhär mycket för alla?
Peace

Medlem

Jag har inte den blekaste. För det mesta är allt ok för mig, men det finns gånger då det laggar helt otroligt mycket på Titans.
Jag spelar mestadels Titan och på 48 spelare.

Medlem

det går bara spikrakt neråt för BF serien.
toppen spelet bf1942 fick några kassa expansioner, sen kom vietnam (fast de försöker jag förtränga) sen bf2 vilket va ett skott i knäskålen på alla bf1942 rävar. och nu kommer nåt annat skit som kallar sig 2142, pls. när jag testa de va de så jag börja gråta i besvikelse. SLUTA FÖRSTÖR NAMNET "BATTLEFIELD" SNÄLLA


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

det går bara spikrakt neråt för BF serien.
toppen spelet bf1942 fick några kassa expansioner, sen kom vietnam (fast de försöker jag förtränga) sen bf2 vilket va ett skott i knäskålen på alla bf1942 rävar. och nu kommer nåt annat skit som kallar sig 2142, pls. när jag testa de va de så jag börja gråta i besvikelse. SLUTA FÖRSTÖR NAMNET "BATTLEFIELD" SNÄLLA

Håller helt och hållet med! Serien blir bara sämre och sämre!

Medlem

Jag gillar 2142 snabbare strider högre tempo, inte lika mycket sniper vally som bf2 var/är periodvis. Här känns det mer som att if you snooze you loose. Har inte sett många snipers i topp, kör i å för sig själv recoon men väldigt offensiv använder sällan geväret, ta flagga minera upp den å ta nästa.

Medlem

Tycker imo senaste i serien är bättre än båda 2 mycket för att dom har fattat vissa saker som visserligen borde har gjort i spelen tidigare i serien.

Men nu är det som det är och man väljer att köpa spelet eller inte.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

det går bara spikrakt neråt för BF serien.
toppen spelet bf1942 fick några kassa expansioner, sen kom vietnam (fast de försöker jag förtränga) sen bf2 vilket va ett skott i knäskålen på alla bf1942 rävar. och nu kommer nåt annat skit som kallar sig 2142, pls. när jag testa de va de så jag börja gråta i besvikelse. SLUTA FÖRSTÖR NAMNET "BATTLEFIELD" SNÄLLA

Tycker du har helt fel!:evil: (men alla måste få ha sin åsikt )

Jag säger som Syfid "snabbare strider högre tempo, inte lika mycket sniper vally som bf2 var/är periodvis"
Tycker det är ett helt okej spel!:up:

Medlem

Det vill sälja mycket beiga spel, så de kan ha råd att göra Battlefield 3. Så efter 3:an släpper de expansioner eller mellanspel för att sedan kunna göra en fyra.

123
Skriv svar