Medlem

Tror ni det kommer bli nutid eller något gammalt krig? Jag hoppas det inte blir vietnam - ganska tråkiga miljöer var det!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Tror ni det kommer bli nutid eller något gammalt krig? Jag hoppas det inte blir vietnam - ganska tråkiga miljöer var det!

Eftersom BF2 var nutid så borde ju BF3 också vara det. Vi har redan BF-spel som utspelar sig i dåtid (BF: 1942, BF: 1943, BF: Vietnam, BF: Heroes) och i framtiden (BF: 2142).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag tror det blir nutid eller någolunda nutid inte framtid som 2142 iaf.

Jag tror det är vad dom flesta vill ha, typ BF2 fast med förstörbara miljöer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bf 3 blir nog ett av historiens bäst sålda fps spel tror jag, och det lär inte släppas till PC bara. Fast PC-FPS trogen som jag är så tycker jag att BF och fps i övrigt skall spelas på PC.

Jag menar, det handlar ju om pengar i grund och botten och spelutvecklare och deras ägare är ju intresserade av att göra så mycket pengar som möjligt. Och att inte släppa det på PS3 och 360 vore ju att missa X antal miljoner.

Medlem

Men konsolerna har bad company och det är inte alls samma sak som ett rent PC battlefield.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men konsolerna har bad company och det är inte alls samma sak som ett rent PC battlefield.

Precis, att jämföra BF och BC tycker inte jag heller att man skall göra, men det finns ju en heldel likheter sinsemellan eller hur? Och vi PC nördar kommer ju att få BC2, som jag är glad över, vilket jag som konsument/gamer tror handlar om två saker, dels pengar(ytterligare en målgrupp)och dels att testa "nya" saker/utföranden på PC som kanske kommer att finnas i BF3. Samma sak gällde när BC1 kom till konsol antar jag.

Medlem

hmmm saker jag vill ha i bf3:
- bra nätkod (inga rökpuffar pga pl eller laggande hitboxar)
- endast pc
- inget flumflum/gullgull ala bfh

Medlem
Skrivet av spark:

inget flumflum/gullgull ala bfh

För att inte tala om myselimyset och gumpigumpet.

Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av spark:

inget flumflum/gullgull ala bfh

För att inte tala om myselimyset och gumpigumpet.

Jomen det är ju det värsta, inte sånt i BF3 tack. Fy!
:up::D

Medlem

BattleField 1200!

Man springer runt i rustning och svärd och röjer i ett korståg. Köra spännande fordon som häst och vagn, katapult och dyl.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Battlefield år noll!! Du kan kalla in "airstrike" från ovan á jesus/gud

Medlem
Medlem

Spåra nog ur lite här på slutet;) Hade däremot vart häftigt och se sådana mods till spelet sen;)

Tycker de ska göra en komplett remake av 2:an, unlocks, ranking, squads m.m! Även ett friends system!
Däremot lite mer banor och sen framförallt att de höjjer max antal spelare!
Hade gärna sett en server med bortåt 128 spelare, tänk er en enorm stad och massa fordon(littlebirds, blackhawks..) så man verkligen får en kaotisk krigskänsla!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Spåra nog ur lite här på slutet;) Hade däremot vart häftigt och se sådana mods till spelet sen;)

Tycker de ska göra en komplett remake av 2:an, unlocks, ranking, squads m.m! Även ett friends system!
Däremot lite mer banor och sen framförallt att de höjjer max antal spelare!
Hade gärna sett en server med bortåt 128 spelare, tänk er en enorm stad och massa fordon(littlebirds, blackhawks..) så man verkligen får en kaotisk krigskänsla!

Håller med där faktiskt. BF2 är ju inte dåligt, det är ju fruktansvärt bra. Jag har länge kastat dynga på CS spelare som lirar ett 10 år gammalt spel, så sitter man själv och lirar BF2 såhär 5 år senare och tycker fortfarande det är det bästa som finns på jorden...

Fler spelare är ju roligt, men större maps skulle jag också vilja se. 64 players idag kan bli rätt jobbigt idag på små maps, men även jobbigt för servern (en 64 player server gör av med ett par Terabyte data/månad) .

Annars skulle jag hellre vilja se ett bättre commander-system. En commander ska kunna "tvinga" sina trupper att göra som han vill Lyder dom inte så blir dom kickade. Det ska inte behövas "admins" på samma sätt tycker jag. Det skulle skapa bättre spel (framförallt på rankade servrar) då man inte kan ha egna regler och korkade admins.

Att kunna förstöra allt á la 1943 gillar jag också, det känns rätt dumt att man kör i 180 med en tank och sen blir man totalstoppad för man råkar komma åt en trädkvist på en halv centimeter i diameter.. :evil:

Healt-systemet borde också bli lite mer realistiskt. Man ska inte kunna dö av ett enda knivhugg.. Medic klassen är också lite fusk, om du har en halv procent health kvar så ska inte en bunt medicin hjälpa..

Medlem

Battlefield 2 är ett fruktansvärt dåligt spel faktist, det är otroligt dåligt! Iden i sig är jävligt bra dock. Spelar det en hel del men brukar sluta efter en stund eftersom att i princip ingenting funkar bra..

Tror de faktist DICE kommer faila hårt med BF3 också, trots att det kommer sälja som smör..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Battlefield 2 är det bästa Battlefield hittils, och min känsla säger att Battlefield 3 kommer att bli storslaget!

Inaktiv

Jag väntar på Battlefield Vietnam 2 med directx 11 jag.

Medlem

Jag hoppas att det kommer till PC, Xbox360 (om den fortfarande används då) och PS3. Finns inget positivt, enligt mig att hålla spelet bara till en platform. Mer platformar så blir mer nöjda och om det är ett bra spel så lär ju företaget tjäna mycket mer med ett spel på 3 platformar än 1 platform.

Just nu är BF: Bad company 2 högt på min lista, och det kommer till Xbox360, PS3 och PC

Inaktiv

Battlefield 3 kommer vara helt otroligt bra tror jag, DICE har ju knappast gjort oss besvikna innan.

Medlem

Åja, det vet jag inte. Nog att BF2 är ett bra spel, men sämre nätkod finns fan inte. Helt värdelöst.
Även om det är ett ruskigt bra spel, idémässigt, så är det totalkasst att spela online, med tanke på att hälften av skotten inte reggas....

Men efter ett antal år har man vant sig vid missären...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

jag vet inte men jag har då inte upplevt det problemet att skott osv inte registreras när jag spelade BF2.

Nätkoden är väll inte 100% men den är inte kass heller, som dom flesta spelen imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det tror jag inte på. Allt för mycket pengar i konsolspel för det. (att det blir bara PC alltså )

Medlem

Va spelar det för roll om de släpps till konsolerna med?


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Va spelar det för roll om de släpps till konsolerna med?

Chansen att spelet bli "konsoll-anpassat" blir större.


signatur

B lup

Medlem

bf3 lär nog vara till konsoler också för annars hade jag nog inte fått en beta key till 360 när jag köpte moh

Medlem

Men konsolerna kommer inte få njuta av jet plan eller 64 player!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Men konsolerna kommer inte få njuta av jet plan eller 64 player!

Kommer det inga plan till konsol!?

Ge mig en källa som jag kan trycka upp i plytet på lillebrorsan nästa gång han säger att han ska skaffa det till ps3

Medlem

Så på tisdag får vi förhoppningsvis veta en hel del mer om BF3, kanske tillomed lite mer ingamefilmer.

Efter att ha skaffat och spelat lite nya MoH så hoppas jag att de inte tar till sig något från det spelet och inför i BF3. Kul på sitt sätt men det kaotiska med att alltid ha fiender överallt, inget säkert ställe och knappt någonstans att söka skydd tar bort en hel del av det taktiska/strategiska som fanns i BF2.

Dessutom hoppas jag verkligen att alla vapen inte blir så träffsäkra som de är i alla spel numer. NYa MoH må ha tagit det till vansinne, men i alla spel den senaste tiden är det så sjukt lätt att träffa. Det är inte fråga om att lära sig vapnet längre, allt som behövs är snabba reflexer. Och någon längre eldstrid är bara att glömma.

Osso hoppas jag på ett bra och användbart cover-system.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av visan:
Skrivet av MilleX:

Men konsolerna kommer inte få njuta av jet plan eller 64 player!

Kommer det inga plan till konsol!?

Ge mig en källa som jag kan trycka upp i plytet på lillebrorsan nästa gång han säger att han ska skaffa det till ps3

Här har du: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=420750


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

det borde finnas server side "no grenade, prone" och dylikt. Det ända som förstör bf2 är grenadespammandet och alla prone noobs. DICE gjorde bc2 för denna anledning, ingen prone och 1 granat, bästa spelet evar, men skulle vara bättre med större maps och 64/128spelare

Skriv svar