Medlem
Skrivet av sinan:

det borde finnas server side "no grenade, prone" och dylikt. Det ända som förstör bf2 är grenadespammandet och alla prone noobs. DICE gjorde bc2 för denna anledning, ingen prone och 1 granat, bästa spelet evar, men skulle vara bättre med större maps och 64/128spelare

Prone är ju ett måste i alla seriösa krigsspel. Vad är det som är noobigt med det?
Håller dock med om att granater är ett jävla besvär men kan inte minnas det som något större problem i BF2.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skulle vara en dröm om man kan förstöra saker mer verkligt. Tex om man spränger en bro så faller den verkligt och det blir bråte på marken som man kan använda som skydd och att hus ect går att förstöra på detalj nivå och inte bara på visa ställen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Skulle vara en dröm om man kan förstöra saker mer verkligt. Tex om man spränger en bro så faller den verkligt och det blir bråte på marken som man kan använda som skydd och att hus ect går att förstöra på detalj nivå och inte bara på visa ställen.

Låter riktigt smaskigt det


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag har läst på flera ställen att BF3 kommer att stödja 64 spelare till pc. Läste nyligen (lite osäker på var, kan ha varit på IGN) att det stödjer 24 spelare till konsol. Är den siffran bekräftad? Hoppades på fler iom ny grafikmotor och större banor än i BF:BC2...


signatur

www.fpstactics.n.nu - Sajten som gör dig till en bättre FPS-spelare

Medlem
Skrivet av mrcohen:

Jag har läst på flera ställen att BF3 kommer att stödja 64 spelare till pc. Läste nyligen (lite osäker på var, kan ha varit på IGN) att det stödjer 24 spelare till konsol. Är den siffran bekräftad? Hoppades på fler iom ny grafikmotor och större banor än i BF:BC2...

64-spelare på PC är bekräftat. Men jag är osäker om det blir 24 eller 32 spelare på konsol då alla säger olika.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Siken:

för att förhindra egos så borde man få rank genom att vinna, inte döda.

This my friends är det bästa jag någonsin hört. Finns inget värre i CoD än när hela laget tycker det är roligare att skaffa killstreaks än att capa flaggor.

Medlem
Skrivet av visan:
Skrivet av Siken:

för att förhindra egos så borde man få rank genom att vinna, inte döda.

This my friends är det bästa jag någonsin hört. Finns inget värre i CoD än när hela laget tycker det är roligare att skaffa killstreaks än att capa flaggor.

Nja, inte bara genom att vinna. Man kan ju få extra XP för att vinna, då tror jag att många börjar kämpa. För just nu känns det som att ingen bryr sig om att vinna, utan det viktiga är att jaga kills.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Matchmakingen i Halo 3 (förmodligen även i Halo Reach) för rankade matcher tar hänsyn både till hur en spelare presterar individuellt och till hur ofta han/hon vinner matcher. Det är ett mycket stabilt system. Skalan går från 1 till 50. Ligger man på skill x och möter spelare med x+3 så blir det betydligt besvärligare, och möter man spelare med x-3 i skill så dominerar man matchen. Önskar att fler spel hade liknande upplägg. Jag hade gärna sett detta i BF3.


signatur

www.fpstactics.n.nu - Sajten som gör dig till en bättre FPS-spelare

Medlem

De skulle ju kunna göra så att man får 10xp för en kill och 50 för en ammo refill istället t.ex. Det skulle nog göra susen för teamwork. Problemet är ju att man lätt kan missbrukar det här!
Att tvinga folk till grupper är heller inte tipptopp egentligen inte för recons iaf, men jag hatar ju dom så gärna för mig
Sen hoppas jag att de filar en hel del på rushläget om det är kvar! Det har för många fel för tillfället, tar upp någon annas kit när man desarmerar/armerar, desarmerar genom väggar och obalanserade områden!

Fast och andra sidan är ju 98% av de som spelar riktigt dåliga och förstår sig inte på spelet öht så det spelar nog ingen roll vad DICE gör


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ta bort XP = Win


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Ta bort XP = Win

Rank systemet då också eller?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Ta bort XP = Win

Skulle nog bli lite mindre tp ändå om man tog bort xp!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Neatherblade:

Ta bort XP = Win

Skulle nog bli lite mindre tp ändå om man tog bort xp!

Nej för det enda sättet att gå upp i rank och låsa upp stuff är genom att vinna, och vinner gör man enklast med TP.

Så eventuellt slipper vi en hög med spelare (som vi endå inte vill ha med) men de som spelar kommer troligen att spela MYCKET mer TP.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av visan:
Skrivet av Siken:

för att förhindra egos så borde man få rank genom att vinna, inte döda.

This my friends är det bästa jag någonsin hört. Finns inget värre i CoD än när hela laget tycker det är roligare att skaffa killstreaks än att capa flaggor.

Nja, inte bara genom att vinna. Man kan ju få extra XP för att vinna, då tror jag att många börjar kämpa. För just nu känns det som att ingen bryr sig om att vinna, utan det viktiga är att jaga kills.

Well, vad får man av att vinna i BC2 nu? 200 poäng i form av en "XXX winner pin" samt äran och en liten stat på någon random sida som trackar stats.
Skulle man istället få exempelvis 5000 - 10 000 poäng av att vinna, ja då hade nog folk velat vinna.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem

Tkr dom borde ta bort ammo boxes som droppas av commandern. Behöver man mer ammo så måste man tillbaks till basen eller få ett magasin av en medspelare.

Medlem
Skrivet av Elffors:

Tkr dom borde ta bort ammo boxes som droppas av commandern. Behöver man mer ammo så måste man tillbaks till basen eller få ett magasin av en medspelare.

Kommer inte att finnas Commanders som i BF2.

Nja, den där ammo idén gillar jag inte. Om man ska tillbaka till sin bas hela tiden så kan det bli svårt att "pusha" och anfalla. Dessutom är det inte realistiskt. Man åker ju inte hem till sin bas för att hämta ammo om man krigar utomlands.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

nja, kanske inte då. Men att ge ut magasin borde man ju kunna göra. Men jag tycker det är helt fel att supportklassen kan ge ut ammolådor. Det ska ju inte direkt vara jättelätt att få ammo.

Jag gillar faktiskt den idéen.
Det ger folk en mer seriös känsla: Skjut ifall du kan träffa.
Ifall du måste hålla nere Fi så skjut semi.
Slut på ammo, fråga en kamrat.
Helt slut, bara och skutta tillbaka till FOB för dig.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Precis. Det blir förhoppningsvist mer teamplay på det sättet.

Medlem

Jag hoppas bara att flyget är bättre balanserat än i BF2. Halva laget stod uplinat på startbanan för att få ett plan, hälften av dom TK'ar för att komma före.
Andra hälften försöker spela TP ute på banan men blir hela tiden mejat ner av ett bombplan som är omöjligt att skjuta ner...

Medlem

Samma problem i bc2 tycker jag
Det har hänt x antal gånger att hela min squad står och väntar vid någon heli-platta vilket är mycket irriterande.
Undrar om man kan lösa det på något sätt?

Edit: Annars tycker jag inte att jets är för OP
Finns ju stationära raketkastare som sjuter målsökande raketer, plus att det finns fordon som typ Tunguska som lätt skjuter ner plan

Medlem

En lösning kan vara att man vid en spawnplatts för t.ex. stridsvagnar så gör man en request av en ny stridsvagn. Det finns då 1/2 stridsvagnar tillgängliga så man kan då spawna en till sig själv. Istället då för "first come, first served"

Jag hoppas även att det kommer mer en två lag, 3 eller 4 lag tycker jag låter rimligt. och om inte nu kanske nya lag i expansionpack. Typ, tyska Bunderswehr eller Japanska JSDF vore coolt att se hur de ändras från andra världskrigs eran.

Medlem

Vill man köra tank eller flyga så borde man tvingas spawna i en "pilot" roll som knappt är beväpnad eller tillhandahåller någon bra utrustning.
Det skulle inte lösa alla problem men definitivt bli kvitt ett antal griniga pazerkampfers


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det där med pilotklassen låter intressant, men då blir det väl så att en massa obeväpnade spelare står och kampar istället....
Om man kombinerar det med Hjalmarors förslag: Om det finns någon ledig stridsvagn/jet/helikopter när man ska spawna kan man spawna som en förare i nåt av dessa fordon. Så fordonet spawnar inte själv utan tillsammans med en spelare. Kanske man till och med skulle behöva en viss rang för olika fordon. Så är det endast mer seriösa spelare som kan välja dem. På så sätt kanske man skulle kunna undkomma att alla struntar med att spawna tills något fordon blir ledigt.

Medlem

Hjälp till att låsa upp hela trailern: http://www.facebook.com/battlefield

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Shrudder:

Frostbite med BF2 känsla FTW!

Mm! :heart::heart:

Längtar som fan till BF3!

Samma här, tror att de flesta gör det då BC2 har myyycket fler spelare online samtidigt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har lite frågor ang. BF-spelen och generellt gällande BF:3

Har i princip bara spelat BF1942, var lite småskoj men tröttnade snabbt, då jag ogillar att köra pansarvagn eller andra fordon. Dock så tycker ju andra om det, så blev inte så långvarig. Höll mig till Medal of Honor och senare Call of Duty-serien. Fortfarande sitter jag kvar med Call of Duty 4 (Promod), då de senare spelen inte fallit mig i smaken med alla tråkiga perks och allt det där.

Hur som helst, har ett par frågor gällande BF3, då jag förmodligen kommer att skippa CoD: MW3 på grund av att Activision ihop med Infinity Ward ännu en gång valde att bajsa communityn i ansiktet.

* Finns det olika "modes" (Hardcore - du dör på ett skott i foten läge)? Eller kör finns det bara ett som är standard?
* Kommer det finnas möjlighet till dedikerade servrar/hyra en dedikerad server?
* Finns det något läge där man kan köra t.ex. 5 mot 5 utan en massa bilar & flygplan (Tänk Counter-Strike/Call of Duty 2 & 4)
* Kommer BF3 ha så kallade "perks" som gör det möjligt för folk att t.ex. förflytta sig och hoppa utan att göra ifrån sig några ljud, eller bli osynlig på mini-mapen och annat sånt där P12-trams?
* Om ej dedikerade servrar kommer att finna, hur kommer det se ut när man vill spela klan-matcher?
* Kommer spelet använda sig utan Windows Games eller Steam?
* En sista svår fråga, kommer det gå att "fps modda" sin config? Det vill säga, stänga av så mycket effekter och annat ögongodis för att tjäna den där extra hundradelen innan du blir upptäckt.

Medlem

^
Av det jag vet (rätta mig någon om jag har fel)
Är att det kommer finnas dedikerade servrar samt att man kommer kunna ställa in ifall det ska finnas fordon eller ej.
Dom har även sagt att det ska finnas team deathmatch, vilket jag tror skulle passa 5 vs 5 rätt bra.
Inga tidigare battlefields har använt sig av enbart steam, men jag vet att bad company 2 går att köpa på steam. Det går inte ens förboka BF3 på steam än så tror inte att det kommer använda sig något av det.

Hardcore finns i battlefield bad company 2, dock är det inte lika hardcore som CoD's.

Medlem

Det bästa dom kan göra i Battlefield 3 är att ta bort snipers helt.

Just nu är det helt löjligt i BC2! Det är snipers överallt och mer än 50% av ens deaths är av snipers. De kan lika bra byta namn till Sniperfield istället.

Skriv svar