Battlefield 3 – den stora betatråden

Inaktiv

Ni som spelat Alfan, jämför gärna skillnaderna ni märker och ser.
Själv får jag vänta någon dag på min key

Medlem

Körde ett par matcher innan middagen. Men nu är det omöjligt att ta sig in. Även om servrarna inte är fulla så blir det bara olika typer av connection error. Och om man väl lyckas connecta efter si så där 100 försök så blir man dc efter par sekunder.

Ospelbart just nu alltså.

Medlem

första intryck....."WHAT THE FUCK???"
efter 15min (i väntan och första intryck) "WHAT THE FUCK?????"
VAD FAN är det? "server browse" i webbläsaren? Är det en koreansk budget mmo-shooter???
saknar 90% av rörelse fysik (look ass shit) konstigt musrörelse
wtf? no more! *facepalm*
Battlefield 3 Fail of The Year

Medlem

Ruskigt kul spel när man kommer igång.
Önskar bara ja hade någon att spela med

Medlem

Hej Alla

shitt vad avis jag är på alla som fått nyckel redan

Har väntat sen 14 tiden och ingen nyckel än. Någon som har en key att bjuda på ? för antar jag inte kommer få min förän 29e haha.

Medlem

Asså börjar bli lite irriterad... Köpt på Battlefield 3 på Origin och förhandsbokade Medel of Honor men ändå inte fått min beta key!
Någon som har liknade bekymmer?

Medlem

nån som har Lösen till Conquest ''Caspian Border'' serverarna

Medlem
Skrivet av erik.sikander:

Asså börjar bli lite irriterad... Köpt på Battlefield 3 på Origin och förhandsbokade Medel of Honor men ändå inte fått min beta key!
Någon som har liknade bekymmer?

Förbokat via Origin och inte heller fått någon nyckel, riktigt uselt av EA precis som vanligt...

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av erik.sikander:

Asså börjar bli lite irriterad... Köpt på Battlefield 3 på Origin och förhandsbokade Medel of Honor men ändå inte fått min beta key!
Någon som har liknade bekymmer?

Förbokat via Origin och inte heller fått någon nyckel, riktigt uselt av EA precis som vanligt...

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av erik.sikander:

Asså börjar bli lite irriterad... Köpt på Battlefield 3 på Origin och förhandsbokade Medel of Honor men ändå inte fått min beta key!
Någon som har liknade bekymmer?

Förbokat via Origin och inte heller fått någon nyckel, riktigt uselt av EA precis som vanligt...

Samma. Riktigt riktigt dåligt. Ingen aning hur dom tänkt vem som helst förstår ju man måste gå ut med nycklar i tid.

Jag har spelat bf3 alfan och älskar spelet så kommer ju inte avboka tyvär så vet inte hur jag ska kunna straffa EA

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av erik.sikander:

Asså börjar bli lite irriterad... Köpt på Battlefield 3 på Origin och förhandsbokade Medel of Honor men ändå inte fått min beta key!
Någon som har liknade bekymmer?

Förbokat via Origin och inte heller fått någon nyckel, riktigt uselt av EA precis som vanligt...

Samma. Riktigt riktigt dåligt. Ingen aning hur dom tänkt vem som helst förstår ju man måste gå ut med nycklar i tid.

Jag har spelat bf3 alfan och älskar spelet så kommer ju inte avboka tyvär så vet inte hur jag ska kunna straffa EA

Om folk tog och läste på lite så skulle de veta att utskicken sker i delar varje timme för att servrarna inte ska bli överbelastade. Om de skickade ut alla nycklarna på en och samma gång skulle ingen kunna spela...

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av erik.sikander:

Asså börjar bli lite irriterad... Köpt på Battlefield 3 på Origin och förhandsbokade Medel of Honor men ändå inte fått min beta key!
Någon som har liknade bekymmer?

Förbokat via Origin och inte heller fått någon nyckel, riktigt uselt av EA precis som vanligt...

Samma. Riktigt riktigt dåligt. Ingen aning hur dom tänkt vem som helst förstår ju man måste gå ut med nycklar i tid.

Jag har spelat bf3 alfan och älskar spelet så kommer ju inte avboka tyvär så vet inte hur jag ska kunna straffa EA

Samma här, spelade också alfan. Tycker mest synd om DICE för att EA ska klanta till det...

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av erik.sikander:

Asså börjar bli lite irriterad... Köpt på Battlefield 3 på Origin och förhandsbokade Medel of Honor men ändå inte fått min beta key!
Någon som har liknade bekymmer?

Förbokat via Origin och inte heller fått någon nyckel, riktigt uselt av EA precis som vanligt...

Samma. Riktigt riktigt dåligt. Ingen aning hur dom tänkt vem som helst förstår ju man måste gå ut med nycklar i tid.

Jag har spelat bf3 alfan och älskar spelet så kommer ju inte avboka tyvär så vet inte hur jag ska kunna straffa EA

Om folk tog och läste på lite så skulle de veta att utskicken sker i delar varje timme för att servrarna inte ska bli överbelastade. Om de skickade ut alla nycklarna på en och samma gång skulle ingen kunna spela...

Vad jag vet så är det anslutet till vilken tidszon man tillhör (kan ha fel)

Medlem

Har nu försökt köra betan (PC)

Origin+browser+spelet igång för att kunna spela!!??

Man dör innan man hinner konfigurera spelet eftersom du måste leva innan du kan konfigurera. Musen går inte att binda, ett gäng av tangenterna går inte att binda o.s.v

Grafiken, ja vad ska man säga, ser ut som en sämre version av MoH. kör allt på ultra (Dice borde kolla på vad Crysis2 Ultra innebär) känns som ett par år gammalt spel typ BC2. väldigt buggig grafik men det är inte varje dag man kan krypa under mappen.

Ljudet . faktiskt riktigt bra tycker jag.

Betan känns som en alpha. en månad kvar till släpp så den har väl redan gått guld? så en riktigt fet patch på direkten när det släpps är väl vad man får hoppas på.

Men tanke på DICE hårda/kaxiga ord om CoD så har man verkligen fallit platt på fejset. Men allt kanske löser sig i nästa version.

Edit:

SLI=krasch efter 10-15 minuter . funkar bra med bara ett kort igång.

High i grafikinställningen ser bättre ut än Ultra så kanske finns inga ultra texturer i betan?

Men största Failen är att man inte kan binda, har man spelat på samma sätt i 15 år så blir man galen om man ska köra w,a,s,d . Bind problemet måste ju ha funnits där redan i alpha´n ??

Medlem

Tycker att DICE har gjort en stor förbättring av kartan Operation Metro. I alphan var det väldigt svårt att förstöra den första basen som attacker. Nu är det istället väldigt jämt mellan attackers och defenders. APCn är helt borta, basen i mitten har flyttats åt sidan som är lättare att komma åt och så har det placerats ut mer skydd som gör att man faktiskt kan nå en M-COM utan att dö.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

mitt spel krashar varje 15 minut XD

Medlem

F*N VA BRA DET HÄR SPELET ÄR! Sitter och hardcorar betan och kan inte annat än att älska den till döden;). Även om det är lite buggigt nu så älskar jag det ändå redan nu. Gameplayet är riktigt underbart kan inte vänta tills det släpps. förbokat via origin pc och game es ps3.

Youtube-proffs
Skrivet av Comkilla:

någon mer som bara blir placerad på jänkarservrar när man autojoinar? kan man köa upp på individuella eu servrar? jag får USA Texas hela tiden. vill inte spela där, gillar inte jänkare plus det är dålig ping.

Quickjoinar du?

Tycker förövrigt det är ett jävligt gnäll på folket i allmänhet. Vet inte om det är jag som blivit äldre och det har blivit bortskämt på spelfronten.

Hur kan ni ens med att sägs "detta betat är buggigt!"

Spelet är prisat runtom i världen och extremt mycket människor spelar just nu. Klart som fan det är svårt att komma in på servrarna när det är så många. Då ska ni se på fredag hur läget blir!

Skäms !


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Fortfarande ingen nyckel även fast jag bokat på origin och chansen att prata med EA supporten är väldigt liten och väldigt många får bara svaret att man måste bo i USA. Så frågan är, har någon en pc nyckel över?

Medlem

Själv har man inte dator nog för spelet, men är i datorköpar tider och ska försöka tajma in ny dator till nästa månad då BF3 släpps, har förbokat spelet iaf

Men det verkar som om Metro inte gör att spelet känns som battlefield vad man sett, lite destruction och inga fordon.

men det blir väll skillnad sen när vi får spela conquest på större kartor.

Sen har väll alla tidigare battlefield blivigt patchade stort sett direkt efter release


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fortfarande ingen key...suck läste detta på ett annat forum "after 2 times they canceled me and 3 hours i finally got in touch with them and u know what they said? they are out of beta keys and i should contact them in 10-12 hours Smile so much for 48 hours pre beta haha"

Medlem

Har ni spelat en Beta innan? Sen att EA lägger till sina underbara funktioner är en annan femma

Medlem

Tycker spelet har varit väloljat, förutom om man kommer in på någon lagg server så klart. Bra känsla i vapnen och fin känsla när man rör sig, det är som en intensivare mer naturtrogen känsla i spelet, där jag siktar träffar jag och folk verkar dö av 2-3 skott mot andra spel där det verkar krävas ett helt mag för att ens skada dom..

Spelet är verkligen bra jag älskar det redan.

Borde igentligen inte spela betan då betor sabbar känslan för mig, fört tyckte jag det web baserade gränssnittet var skit, men det funkar.. dom får nog ordning på allt så småning om.

Medlem

Tjena! börjar köra imrogon!

Medlem

Okej har fått spela några seriösare matcher nu och kan komma med mina första intryck:

-Känslan i själva spelet tycker jag är någonstans mitt emellan BF2 och BC2. Det är inte riktigt det ena eller det andra. Svårt o beskriva, jag avgudar ju BF2 och var inte nå vidare förtjust i BC2, men detta känns riktigt bra iaf.

-Menyer och GUI är inte något att hänga i julgranen. HUDen fungerar väl, förutsatt att man får möjlighet att stänga av namn och texter och endast ha små ikoner som representerar vänner/fiender (det kanske man redan kan) men menyerna är riktigt usla. Och man kan inte ändra options eller loadouts när man är död, utan man måste respawna och SEN kommer man åt huvudmenyn.
Efter varje match måste man sitta och titta när den räknar upp alla awards/ribbons/unlocks och skit man fick föregående rundan, detta går inte att skippa, och eftersom man verkar få högvis med poäng och utmärkelser utan att ens prestera någorlunda bra så blir detta ganska irriterande (tycker jag). Hade hellre sett att man kunde skippa direkt till en skärm som berättar vilken bana som kommer härnäst (finns iof bara en bana i betan men inför fulla releasen).
Att man dessutom styr hela spelet ifrån en hemsida var en riktig besvikelse, hade på alla sätt föredragit en traditionell in-game meny, vill man åt communityn kan man vända sig till hemsidan då.

-Ljudet är HELT LYSANDE! Underbart och verkligen suger in en i atmosfären. Allt från det scriptade radiochattret till eldstriderna i tunnlarna. Jag fick dock inte något vidare surroundljud från spelet trots nyinköpta och (enligt tester) riktigt bra surroundlurar.

-Snipers kommer att bli en jävla pina. Jag upplever det på tok för lätt att snipra, även med "vanliga" vapen och hade föredragit ett sniper med nästan garanterad one-shot-kill men som var mycket svårare att kontrollera. Saknar också hur det var i tidigare spel då den zoomar ut efter varje skott.

På det hela taget så verkar det bli ett riktigt kanonspel och jag har riktigt kul med betan trots sina buggar och brister (för att inte tala om det tråkiga rush läget). Bara då tweakar till menyerna. Och med fulla releasen, med riktigt stora banor, fler inställningar för klienter och servrar så ser jag framför mig en bra vinter!

Alla som förväntar sig samma känsla som när man spelade sina första timmar BF2 kommer bli besvikna, den tiden är förbi och kommer nog aldrig åter (inte minst så är nyhetens behag borta sedan flera år).
Och eftersom ingen idag vågar satsa förmögenheter på utvecklingen av ett spel utan att flirta med "casual gamers" som trots allt utgör den stora massan så är det bara att inse att det nog inte blir bättre än BF3.

Kan man bara svälja att man blir belönad för exakt varenda sak, att vi aldrig kommer få ett Project Reality mod till BF3, och att spelet blir ospelbart utan en webbläsare så har man många goda timmar framför sig!

Men seriöst, man får 200poäng och en Ribbon varje gång man avslutar en runda, BARA för att man avslutat rundan, oavsett man vann eller ej...Nog är det väl löjligt vad lite som ska krävas av en spelare nuförtiden?

Jaja, mina första intryck, vart långrandigt detta men vafaan...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Någon som vet ungefär när betan öppnar sitt lås imorgon?
Det är ju lite synd att betan inte gick att tanka ner på förhand så det bara hade varit att tuta och köra.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Battlefield 3 - Caspian Border Multiplayer Jet Gameplay

http://img24.imageshack.us/img24/5483/bf3casp400.jpg

Link: http://www.youtube.com/watch?v=V1ggQzGaWXU

Settings: 1920x1080, Ultra, 4x MSAA, 16xAF, HBAO at 60 FPS

www.zhrooms.com / http://www.youtube.com/user/zhrooms

Hur var det att styra jetplanet med musen för dig? För mig gick det otroligt trögt och den rörde knappt på sig. Har hög sense.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Någonting som är sjukt irriterande är ju hur Squad managern fungerar. Man kan ju inte spela med sina polare nu, sjukt kasst.

Medlem

Appletini PW till caspian border...

Medlem

Någon som har lyckats ladda ner betan från origin än?

Skriv svar