Battlefield 3 – den stora betatråden

Medlem
Skrivet av Elffors:

Varför har dom ens spelläget Rush för? :S
Nog den tråkigaste spelidén nånsin... usch

Edit: Om man kollar på layouten för Op. Metro, kmr conquestversionen se likadan ut eller kommer fler ytor öppnas upp?

Jag tycker om Rush.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Elffors:

Varför har dom ens spelläget Rush för? :S
Nog den tråkigaste spelidén nånsin... usch

Edit: Om man kollar på layouten för Op. Metro, kmr conquestversionen se likadan ut eller kommer fler ytor öppnas upp?

Jag tycker om Rush.

näääe
Men som jag skrev tidigare. Kmr banan vara större för 64 player conquest?

Medlem
Skrivet av Elffors:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Elffors:

Varför har dom ens spelläget Rush för? :S
Nog den tråkigaste spelidén nånsin... usch

Edit: Om man kollar på layouten för Op. Metro, kmr conquestversionen se likadan ut eller kommer fler ytor öppnas upp?

Jag tycker om Rush.

näääe
Men som jag skrev tidigare. Kmr banan vara större för 64 player conquest?

Vad jag minns var banorna mindre för conquest än i rush i Bad Company 2. Vet dock inte om det är samma på PC som på konsoll.

Medlem
Skrivet av Elffors:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Elffors:

Varför har dom ens spelläget Rush för? :S
Nog den tråkigaste spelidén nånsin... usch

Edit: Om man kollar på layouten för Op. Metro, kmr conquestversionen se likadan ut eller kommer fler ytor öppnas upp?

Jag tycker om Rush.

näääe
Men som jag skrev tidigare. Kmr banan vara större för 64 player conquest?

Har för mig att alla maps kommer vara lite annorlunda mellan Rush och Conquest.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hoppas verkligen det För ärligt talat så ser jag inte hur Conquest skulle funka på metro som den ser ut nu

Medlem

Har väl haft 4-5 timmars speltid på PS3 och det finns väldigt mycket att anmärka på, speciellt med tanke på att det inte ens är en månad tills spelet ska stå på hyllorna.

* Kill cam sekvensen är onödigt lång
* Friend invites funkar sådär (ena ggn hamnade vi i olika lag och vid nästa försök blev ena spelaren kvar ute i menyn)
* Granaten beter sig som skit när man kastar den
* Hitboxarna är sämre eller likvärdiga med BC2
* Grafiken är också än så länge sämre än i BC2
* Man kan skjuta en fiende medan man trillar ihop (dör), men man gör ingen skada.
* Man får upp kill info om att man dött innan man faktiskt dör
* När man ligger ner hamnar man stundtals under/i marken
* När man ligger ner kan man bli runtflyttad av medspelare om de springer på en, likdant vid sittande
* Man fastnar fortfarande på staket och skit precis som i BC2 trots att man försöker hoppa över dem
* Man kan inte hoppa upp på saker utan man hoppar automatiskt över dem (om de är tillräckligt låga)
* Defibrillatorn fungerar ungefär varannan gång
Med mera...

Satt och kikade en gameplay video med kommentarer lite tidigare också och de diskuterade där då hur vida spelet förmodligen kommer att se ut som nu, när det släpps och inte hoppas på för mycket med tanke på att tiden att fixa allt inte finns eller måste patchas. Nu hoppas jag verkligen att inte så är fallet och att DICE har ett ess eller två i rockärmen. Jag skulle själv inte vilja släppa en halvkass beta som mina framtida kunder ska bedöma och ha som beslutsunderlag när de bestämmer huruvida de vill ha spelet eller inte.

Summa summarum så lurar man sig på alla mäktiga trailers de har släppt, för kommer slutprodukten se ut såhär så blir det nog inte många timmars spelande.

Medlem
Skrivet av Elffors:

Varför har dom ens spelläget Rush för? :S
Nog den tråkigaste spelidén nånsin... usch

Edit: Om man kollar på layouten för Op. Metro, kmr conquestversionen se likadan ut eller kommer fler ytor öppnas upp?

Rush är ju svinkul, conquest blir lite väl mycket att alla åker runt till olika punkter hit och dit, framm och tillbaks.
Hoppas bara banorna blir större. "Korridor Metro" är ju svintrist på det sättet.

Medlem

Har bara testa betan på PC.
*Som någon tidigare skrivit är hitboxarna helskumma.
*RPG fungerar mkt dåligt. Ofta så gör de ingen skada, speciellt mot soldater. Du kan trycka in en träffa perfekt brevid fötterna på 3 tätt stående soldater och ingen dör. Man skjuter också raketer rakt igenom soldaternas kroppar.
*Snipergevär fungerar inte på några meters avstånd, där skjuter man också rakt igenom folk.
*Det går att skjuta igenom stora tjocka stenar, betongblock osv.
*Kasta handgranater är sämre än många spel. Man kan inte hålla i granaten och släppa knappen för att kasta, utan den ska kastas direkt.. Och själva granaten verkar insmord med klister, för det studsar inget, utan lägger sig platt direkt på marken.
*Styrningen i heli/jet har en del att önska. Provade lite snabbt med joystick, men eftersom man inte kan binda om knapparna som man vill sket det sig, iom att throttlespaken inte fungerade korrekt, den styrde något helt annat

*Sedan är det en massa grafiska buggar, laggande servrar, mycket dissconnectande osv...

Som många andra skriver så vet jag inte om jag tycker att spelet är så otroligt snyggt, men endå krävande.
Nu är det inte "ultra" i betan men.. endå. Ska nog ta och köra lite bfbc2 igen för att jämföra.
Jag tror och hoppas att det går klämma ur ca 10-15 fps till ur spelet med mer optimering och bättre drivers.

Spelet kommer att bli grymt underhållande, då det är ute, och de flesta buggarna är borta. Hoppas på många fina öppna maps typ Caspian Border.

Medlem

Förutom alla buggar så är det små hackigt, ingen flyt och det är fett störande. FPS ligger på 50-90
så det borde vara nått annat.

Medlem

Får en fin bug som säger att Bf3.exe kan inte bli accesad..

Medlem

Kanske missat något men varför är alla Caspian servers borta? Pga av restarten? Loggade precis på

Medlem

Caspian Border servrarna är borta för att testningen av kartan är färdig.

Kolla under news på Battlelog

Medlem

Hej, en snabb fråga - någon som vet om man kommer att behöva spela spelet så att säga via battlelog även när den släpps skarpt?
Ogillar verkligen att behöv dra igång spelet via en webläsare - som inte har flash och behöva ladda ner en massa plug-ins för detta- Varför inte bara starta via Origin nu när det är så dj***a viktigt att ha det istället för te.x STEAM?


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Det enda jag riktigt störde mig på var att kniven knappt funkar.
Det är som den bara fungerar i 20% av fallen.

Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Hej, en snabb fråga - någon som vet om man kommer att behöva spela spelet så att säga via battlelog även när den släpps skarpt?
Ogillar verkligen att behöv dra igång spelet via en webläsare - som inte har flash och behöva ladda ner en massa plug-ins för detta- Varför inte bara starta via Origin nu när det är så dj***a viktigt att ha det istället för te.x STEAM?

Då dom kör både alpha och beta i denna och de har pratat om Battlelog kommer den mycket troligt även användas i den riktiga releasen. Samt att du har knappar för campaign och co-op i battlelog.
Förstår inte vad du menar med en massa plug-ins, har bara behövt installera 1 plugin i firefox sen fungerar det riktigt bra. När du sitter vid datorn har du endå inte igång en webbläsare alltid? En extra flik är inte så mycket.

Nåt roligt var när jag dog nära en trappa vid subwayn... blev återupplivad med säkert 5-6 fi framför mig nedanför trappan och låg där med min pistol o sköt ner 1,2 ja 3 och t.o.m 9 under säkert 40 sek innan jag tryckte på space o ställde mig upp. dom verkade inte se mig även fast jag låg rakt framför.. som second chance i cod hehe

Tycker det är ganska fränt o styrat från en webläsare har iaf aldrig kunnat alt+retur ett spel med sån flyt i när man är van vid typ 1min väntetid när man alt tabbar ut i tf2 o sen kraschar det iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Sådär. Nu har jag suttit färdigt med BF3 betan. Från mig får det godkännt men inte mer (just nu)
då det som sagt är beta, multiplayer och en massa andra saker som får mig att tycka synd om
liret. Hoppas de fixar alla skitbuggar tills släppet.


signatur

Jag vill ha page....

Medlem
Skrivet av darp:
Skrivet av Foolwolf:

Hej, en snabb fråga - någon som vet om man kommer att behöva spela spelet så att säga via battlelog även när den släpps skarpt?
Ogillar verkligen att behöv dra igång spelet via en webläsare - som inte har flash och behöva ladda ner en massa plug-ins för detta- Varför inte bara starta via Origin nu när det är så dj***a viktigt att ha det istället för te.x STEAM?

Då dom kör både alpha och beta i denna och de har pratat om Battlelog kommer den mycket troligt även användas i den riktiga releasen. Samt att du har knappar för campaign och co-op i battlelog.
Förstår inte vad du menar med en massa plug-ins, har bara behövt installera 1 plugin i firefox sen fungerar det riktigt bra. När du sitter vid datorn har du endå inte igång en webbläsare alltid? En extra flik är inte så mycket.

Näe, jag har inte webläsare igång när jag skall te.x spela spel. Då har jag igång steam eller typ... spelet. Jag är ingen fan av att hålla på med en massa statistik och nyhetssnurr, jag vill spela ett spel, och hur man kommer igång med ett spel anser jag att Dice aldrig varit riktigt bra på. Jag avbokar mig från pre-order hysteri och väntar på att se om det blir enklare och bättre sen. Just nukänns det inte värt det hela. Gillar man statistik och ett coomunity interface kan jag förstå att man kanske inte har något emot detta, men att ha flera klienter och webläsare för att spela ett spel...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

om man tycker det är kul att bli slumpdödad av folk som sitter i buskar och är omöjliga att se så tycker jag absolut man ska köpa battlefield 3... EA är ju trotts allt inblandade. Då brukar det bli bra

Medlem

VEt nån hur man installerar bf 3, det bara håller på att ladda ner.

Medlem
Skrivet av oskis_0:

VEt nån hur man installerar bf 3, det bara håller på att ladda ner.

Du måste ju ha laddat ner spelet först innan du installerar det


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av oskis_0:

VEt nån hur man installerar bf 3, det bara håller på att ladda ner.

Du måste ju ha laddat ner spelet först innan du installerar det

Det är 100% nedladdat och bara fortsätter.

Medlem
Skrivet av oskis_0:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av oskis_0:

VEt nån hur man installerar bf 3, det bara håller på att ladda ner.

Du måste ju ha laddat ner spelet först innan du installerar det

Det är 100% nedladdat och bara fortsätter.

I Origin? Om den är 100% klar så borde det dyka upp en "Installera" knapp.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Är grafik inställningarna förinställda nu i betan? för det går ju att ändra på inställningarna i menyn men har inte sett någon speciell skillnad... kör btw allt på high i 1920x1080 upplösning utan så värst mycket lagg tror ni det kommer funka i hela sen när det kommer ut?

Medlem

Vad jag vet så är många av inställningarna låsta.
Sen så tror jag inte att det färdiga spelet kommer vara mer prestanda krävande än det är i nu betan.

Medlem

Fast2x på Origin Här adda så vi kan tema o äga allt

Frag Out!


signatur

//Peace out

Medlem

stormense men vill bara testa om min dator klarar spelet för onlie har jag inget att göra i. Kommer satsa på kamanjen. Fast verkar överbelastat för ännu har jag inte kommit in.

Om jag kommer in, adda stormense om ni vill leka och inte tar det för allvarligt.


signatur

Det var detta...

Medlem

Nu funkar allt mycket stabilare. Servrarna krashar nästan aldrig, man kan joina på acceptabla leveranstider, och jag upplever iaf mindre in-game lagg. Spelade 4½ timme på samma server tidigare, utan krasher. Helt underbart!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Inaktiv

kan inflika med att det här suger fett.. all hitdetection är client side .. känns som man dör av ett skott hela tiden .. men samtidigt måste man skjuta andra 48 gånger för dom ska dö ..

Skriv svar