Battlefield 3 – den stora betatråden

Medlem
Skrivet av riktigninja:

jag har avinstallerat skräpet .. orkar inte skjuta ngn 45 gånger för dom ska dö.

Detta har bara hänt mig en gång.

Jag urladdade ett hel magasin i ryggen på en snubbe som satt 5 meter framför mig utan att han dog. Som tur nog så funkar kniven där kulor inte biter.

Medlem

det verkar som de har förlorat över 30 000 potentiella köpare pga hur de har (inte) hanterat betan

http://i.imgur.com/Ru8PR.jpg
screenshot på en tweet som raderats av DICE/EA

ärligt talat tycker jag de får skylla sig själva

de har absolut ingen som helst kommunikation med testarna av en öppen beta som släpps strax innan release.
en beta som marknadsförts som early access till spelet i över ett år från och med att de började sälja medal of honour (afghanistan).
en beta som när det gäller stabiliteten är lika stabil som en alpha snarare än en beta i spelets utvecklingsslutskede

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826564...

Medlem

Har sett alldeles för många falska forumposts och tweets för att tro på något sådant längre.

Haters gonna hate, betan går stabilt för mig. Har faktiskt inte upplevt speciellt många buggar heller, kan utan tvekan räkna de på händerna. Så upplevelsen varierar väl isånafall.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av MasLegio:

det verkar som de har förlorat över 30 000 potentiella köpare pga hur de har (inte) hanterat betan

http://i.imgur.com/Ru8PR.jpg
screenshot på en tweet som raderats av DICE/EA

ärligt talat tycker jag de får skylla sig själva

de har absolut ingen som helst kommunikation med testarna av en öppen beta som släpps strax innan release.
en beta som marknadsförts som early access till spelet i över ett år från och med att de började sälja medal of honour (afghanistan).
en beta som när det gäller stabiliteten är lika stabil som en alpha snarare än en beta i spelets utvecklingsslutskede

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826564...

Den är fake. Från en DICE anställd från Battlelog forumet angående detta:

"The Battlefield Tweet never posted that and Twitter account UspexRoma which that image claims re-tweeted it never posted on the 30th September.

We may have lost some pre-orders but we have also gained pre-orders. "

Kollar man riktigt noggrant på bokstäverna i Tweeten så ser man att den har suddiga kanter och har klistrats in.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

det roliga är att man kan bli bannad från alla EA-spel på livstid, om man skriver något skit om dom i forumet

Inaktiv
Skrivet av Stereoxous:

Någon som vet till 100% att det är för sent att köra och köpa Medal of Honor: Tier One utgåvan för att få early access? Jag är desperat.

om du vill slänga pengarna i sjön, och bli ägare till ett av dom sämsta spelen sen E.T .. be my guest .. köp medal of honor.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av MasLegio:

det verkar som de har förlorat över 30 000 potentiella köpare pga hur de har (inte) hanterat betan

http://i.imgur.com/Ru8PR.jpg
screenshot på en tweet som raderats av DICE/EA

ärligt talat tycker jag de får skylla sig själva

de har absolut ingen som helst kommunikation med testarna av en öppen beta som släpps strax innan release.
en beta som marknadsförts som early access till spelet i över ett år från och med att de började sälja medal of honour (afghanistan).
en beta som när det gäller stabiliteten är lika stabil som en alpha snarare än en beta i spelets utvecklingsslutskede

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826564...

Den är fake. Från en DICE anställd från Battlelog forumet angående detta:

"The Battlefield Tweet never posted that and Twitter account UspexRoma which that image claims re-tweeted it never posted on the 30th September.

We may have lost some pre-orders but we have also gained pre-orders. "

Kollar man riktigt noggrant på bokstäverna i Tweeten så ser man att den har suddiga kanter och har klistrats in.

"We may have lost some pre-orders but we have also gained pre-orders"
Hmm, låter inte helt övertygande, hoppas dom inte har förlorat för många!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Angående squad management...

Citat:

HOW WILL SQUADS WORK IN THE RETAIL VERSION OF BATTLEFIELD 3 ON PC/XBOX 360/PLAYSTATION 3?

Since the Open BETA we’ve added more advanced functionality to manage your squad. You will be able to browse and join specific squads through the squad screen. You can see all players that are in a specific squad as well as who’s playing as lone wolf. As a squad leader you can set your squad to private as well as kick players from the squad.

On console you will also be able to choose if you want the active VoIP channel to be team or squad and invite friends to your squad. You will also be able to mute any player on your team through the scoreboard.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826564...

Medlem

Ajofan på Origin, do add!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Varken Caspian border eller någon annan karta än Metro kommer att köras i betan framöver, tänkte jag postar det här i bf3 tråden. Det var trist som fan ju.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tjena alla, jag har beställt bf 3 + frakt från megastore för 328 kr. Sedan markte jag att det inte var limited edition En snubbe på spelbutiken GAME i nordstan (gbg) sa att det alltid är limited de första dagarna vet nån om det verkligen är så ?

Medlem
Skrivet av LinusP95:

Tjena alla, jag har beställt bf 3 + frakt från megastore för 328 kr. Sedan markte jag att det inte var limited edition En snubbe på spelbutiken GAME i nordstan (gbg) sa att det alltid är limited de första dagarna vet nån om det verkligen är så ?

Maila Megastore och fråga!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det har jag inte hört något om, och det låter lite skumt faktiskt. Som WaitX sa, maila de och fråga!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Av mina runt 50 rundor av Metro har jag lyckats få 1 riktigt bra runda med samarbete. Får väl se de som en success med tanke på alla CoD spelare som antagligen lirar! Hoppas de inte gillar de

Medlem

Jag kunde inte rösta då jag inte väntat mig något... eller är det bättre än väntat då? fast om jag tycker det är dåligt men bättre än väntat då? Jag tycker frågan är oklar.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Caspian Border öppnas för alla i eftermiddag. Jag fick chans att testa den som hastigast idag på morgonen, och det är en fantastisk BF-upplevelse!

""
After analyzing the data from our first round of closed Caspian Border tests, we have great news for participants in the Battlefield 3 PC Open Beta: the DICE team has decided to bring back Caspian Border for the beta’s final weekend and conduct an open large scale test of the 64 player Caspian Border map.

*****Please keep in mind that as this is beta we will be stress testing our servers***** As such, users may experience crashes, network instability and outages as we roll out and configure servers and network utilities. Understand that such potential issues and the testing environment are not reflective or indicative of the final product and that, through your participation, you will be helping to ensure future stability and functionality.

As we are again specifically testing 64-player server configurations, this test will be for PC only. The Caspian Border servers will be available for all PC players to join. Caspian Border will be available starting Friday, October 7th, in the afternoon (CET). ""


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Underbart! Tack för informationen


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

stänger betan efter idag då?

Medlem
Skrivet av mrmanman:

stänger betan efter idag då?

The Battlefield 3 Open Beta will close on 12:00 PM Noon 10/10/11 CET


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av mrmanman:

stänger betan efter idag då?

stänger imorgon 12:00 CET


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Caspain Border visar BF3 starka sida.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Caspain Border visar BF3 starka sida.

Så rätt så


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Aha stänger nu då, fk hann aldrig testa capsian :P. Nåväl 27e nästa.

Bara en reflektion: Varför (när jag väl lyckades träffa tanks) fick jag bara meddelande "Tank imobalized" 100 poäng eller nåt liknande istället för att den som är i dör och jag vet vid flera tillfällen att det var folk i. Vare bara tillfällighet? För när jag väll själv satt i en tank så bla bla warning PANG hela skiten sprängdes
Känns lite som när man hinner skjuta nån med 5 kulor för att han ska vända sig o dra i väg ett skott o pang är jag död.

Och ja jag vet om problemen med hit registration o sånt men varför händer det bara till min nackdel eller är jag bara så dålig :/
Slutgnällt..:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Caspain Border visar BF3 starka sida.

Tycker faktist Caspian Border Visar att DICE inte hållit måttet med BF3.
Tyckte spelet kändes som Bad Company 2.
Mark spelanded va trångt och litet. Alla flaggor va inpackade på ett jätte litet område.
Luftstriderna va det ända som höll måttet med storhet.
Annars märks det med stora drag att DICE inte utvecklat annat än grafikmotorn till pc.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Bara en reflektion: Varför (när jag väl lyckades träffa tanks) fick jag bara meddelande "Tank imobalized" 100 poäng eller nåt liknande istället för att den som är i dör och jag vet vid flera tillfällen att det var folk i. Vare bara tillfällighet? För när jag väll själv satt i en tank så bla bla warning PANG hela skiten sprängdes
Känns lite som när man hinner skjuta nån med 5 kulor för att han ska vända sig o dra i väg ett skott o pang är jag död.

Och ja jag vet om problemen med hit registration o sånt men varför händer det bara till min nackdel eller är jag bara så dålig :/
Slutgnällt..:D

Det innebär att du inte förstörde tanken helt, men du förstörde exempelvis larvfötterna så den kan inte röra sig. Dock kan den då röra kanontornet friskt, den kan bara inte fly. När den väl sprängs så får man ju destroy viechle och eventuella kills


signatur

Videomupp

Medlem

Hoppas verkligen man kan stänga av 3d HUDen och spelarnamnen i fulla släppet. Blir galen på allt kladd och ikoner och skit som gör spelet mer grötigt och virrigt än underlättar...
Hoppas också att de ordnar till kartan som är fullständigt värdelös som det var i betan.

Förrutom buggar och menyproblem är detta nog de två saker jag stört mig mest på.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Någon som har läst något om det kommer att finnas större kartöversikt?
Som det var i betan kunde man ju bara zooma när man väl spelade eller få se en lite större om man gick till menyn.
Tycker det borde vara som förut som i BF11942 som ett stort shackbräde/taxikartan om ni förstår.

Medlem
Skrivet av d3thCoreIs4babies:

Någon som har läst något om det kommer att finnas större kartöversikt?
Som det var i betan kunde man ju bara zooma när man väl spelade eller få se en lite större om man gick till menyn.
Tycker det borde vara som förut som i BF11942 som ett stort shackbräde/taxikartan om ni förstår.

Har för mig att en av fixarna från betan till det färdiga spelet är större översikt av kartorna.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ni som är sugna på ett BF3 clan att lira med sen när spelet kommer ut kan ju alltid ta och titta förbi på ataws.se !

För er som är intresserade av att lira spelet taktiskt dårå

Skriv svar