Battlefield 3 - den stora tråden

Medlem

Fan vad Orgi suger, jag kommer inte ens till rutan där jag ska skriva in produkt nyckeln. Antar att det är överbelastat. Det är fan inte ok! Har väntat en evighet på att få sepla så kan jag inte ens skriva in nyckeln.

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Fan vad Orgi suger, jag kommer inte ens till rutan där jag ska skriva in produkt nyckeln. Antar att det är överbelastat. Det är fan inte ok! Har väntat en evighet på att få sepla så kan jag inte ens skriva in nyckeln.

Håller med, sitter i samma sits själv.

Medlem

Samma här.. Jävla skit grejer.

Medlem

har kommit en bit till...
men nu säger EA i en ruta i origin att det inte är aktiverat (!) men jag som trodde att jag redan gjort det innan jag installerade det....!!!!

någon som fått samma?
står bara o snurrar nu.....

Medlem

Hade rediga problem tidigare idag, blandad kompott som dom flesta haft.
Lösningen för mig va att ta hem punkbuster setup och installera och peka ut BF3 mappen och låta PB patcha till senaste version.
Sedan stängde jag av upnp i min tompson telia router, har du spelat 4st banor på raken utan problem

i7 950
asus 560 TI
12gb ram


signatur

Origin/BF3: SixtenBlixten

Medlem
Skrivet av mrmanman:

har kommit en bit till...
men nu säger EA i en ruta i origin att det inte är aktiverat (!) men jag som trodde att jag redan gjort det innan jag installerade det....!!!!

någon som fått samma?
står bara o snurrar nu.....

Fått likadant, BLIR VANSINNIG!
Fy fabian alltså, suttit sedan klockan 5 och försökt spela, men likt förbannat så säger den att jag är "signed in as user:......" och att jag kan antingen sign in as different user, men då går de ej att logga in :S sedan om jag kör på "activate key" så snurrar de som ovan kommenterat.

Va fan är detta?!?!?!


signatur

Sim-Racing

Medlem

Edit:
Nu sitter jag och ominstallerar både BF och origin. Återkommer med resultat....


signatur

Sim-Racing

Medlem

Någon borde nästan hänga för detta!

Inaktiv

Något fel med Origin.. -.- bra tjänst.. och den används av 5 miljoner dagligen.. in my ....

Medlem
Skrivet av showerguy:

Något fel med Origin.. -.- bra tjänst.. och den används av 5 miljoner dagligen.. in my ....

Precis, fick precis det beskedet jag med, riktigt usel torsdag....

And now we play the waiting game....


signatur

Sim-Racing

Kan inte ens installera origin står bara o snurrar här med :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag som gammal quake/CS spelare blir helt galen på möjligheterna på att sikta i spelet.

Jag upplever en grym "decceleration".. dvs när jag rör musen korta sträckor så fungerar det bra men när jag ska försöka vända mig om så går det knappt. Övrigt så tycker jag musen känns helt mongo... Har testat med både "raw mouse input" on och off.

Ska det vara såhär? Eller är det bara min dator som är för dålig för att ta in musens position rätt?
Kör på absolut lägsta grafiken möjligt.

Har en core2 duo@ 3ghz och HD5770

Medlem
Skrivet av hyperkossan:

Jag som gammal quake/CS spelare blir helt galen på möjligheterna på att sikta i spelet.

Jag upplever en grym "decceleration".. dvs när jag rör musen korta sträckor så fungerar det bra men när jag ska försöka vända mig om så går det knappt. Övrigt så tycker jag musen känns helt mongo... Har testat med både "raw mouse input" on och off.

Ska det vara såhär? Eller är det bara min dator som är för dålig för att ta in musens position rätt?
Kör på absolut lägsta grafiken möjligt.

Har en core2 duo@ 3ghz och HD5770

........ hade önskat jag kunde svarat dig men tillsammans med 3 miljoner andra sitter vi och kommer inte in.... j****la skit rent ut sagt!

Medlem
Skrivet av hyperkossan:

Jag som gammal quake/CS spelare blir helt galen på möjligheterna på att sikta i spelet.

Jag upplever en grym "decceleration".. dvs när jag rör musen korta sträckor så fungerar det bra men när jag ska försöka vända mig om så går det knappt. Övrigt så tycker jag musen känns helt mongo... Har testat med både "raw mouse input" on och off.

Ska det vara såhär? Eller är det bara min dator som är för dålig för att ta in musens position rätt?
Kör på absolut lägsta grafiken möjligt.

Har en core2 duo@ 3ghz och HD5770

........ hade önskat jag kunde svarat dig men tillsammans med 3 miljoner andra sitter vi och kommer inte in.... j****la skit rent ut sagt!

Medlem

KOM PÅ HUR MAN LÖSER DET!

Logga in här: http://battlelog.battlefield.com
Sedan få hem på något sätt en fil som kommer ifrån reloaded ifrån någon pirat sida och sedan extrakta den filen i målmappen, sedan kan man spela campain alternativt logga in på battlelog och köra online!

KÖR PÅ!


signatur

Sim-Racing

Medlem

AAAArrrrrrgggggghhhhhhh. Origin, vilket j***a skämt! Otroligt kass release....

Medlem

Nu funkar det för mig!

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Nu funkar det för mig!

Nej det funkar inte för någon! Vakna....

Medlem

Har spelat ca. 90% av SP-kampanjen, och kan säga det är en av de sämsta SP-kampanjerna jag har spelat. Fullt med buggar, korkad AI, tråkiga banor (få höjdpunkter)... det kändes som en dålig Modern Warfare kopia. Jag är ett stort fan av Dice, har varit med sedan BF: 1942, men jag är chockad över hur dålig SP-kampanjen är. BC and BC2 var det en fröjd att spela SP, men i BF3 har dom helt tappat bollen.

Någon som håller med, eller är jag ensam?

Har inte provat multiplayer än, men det är nästan som man inte vågar spela det. Nä, detta är årets största besvikelse.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Stereoxous:

Har spelat ca. 90% av SP-kampanjen, och kan säga det är en av de sämsta SP-kampanjerna jag har spelat. Fullt med buggar, korkad AI, tråkiga banor (få höjdpunkter)... det kändes som en dålig Modern Warfare kopia. Jag är ett stort fan av Dice, har varit med sedan BF: 1942, men jag är chockad över hur dålig SP-kampanjen är. BC and BC2 var det en fröjd att spela SP, men i BF3 har dom helt tappat bollen.

Någon som håller med, eller är jag ensam?

Har inte provat multiplayer än, men det är nästan som man inte vågar spela det. Nä, detta är årets största besvikelse.

jepp, men nu har vi redan betalt för skiten och DICE är nöjda
Som gammal quakespelare borde du veta att det är Multiplay som är i fokus för detta spel.
Singelplayer är väl mest där bara för "att".

Medlem

Flera som stör sig på chattrutan? Den täcker halva flanken ju....

Medlem
Skrivet av hyperkossan:

Jag som gammal quake/CS spelare blir helt galen på möjligheterna på att sikta i spelet.

Jag upplever en grym "decceleration".. dvs när jag rör musen korta sträckor så fungerar det bra men när jag ska försöka vända mig om så går det knappt. Övrigt så tycker jag musen känns helt mongo... Har testat med både "raw mouse input" on och off.

Ska det vara såhär? Eller är det bara min dator som är för dålig för att ta in musens position rätt?
Kör på absolut lägsta grafiken möjligt.

Har en core2 duo@ 3ghz och HD5770

Nej, jag har samma problem och spelar laggfritt på high/ultra. Vägrar dock spela med den förbannade mouse accen, om spawn haft en grav hade han nog fan vänt sig i den. Vilket jävla antiklimax.

Någon som hittat någon lösning?

För dem som inte kan aktivera kan det hjälpa att installera den nyaste Origin från nätet, alltså inte den på skivan eftersom den är utdaterad. Löste mina aktiveringsproblem.

Inaktiv
Skrivet av Stereoxous:

Har spelat ca. 90% av SP-kampanjen, och kan säga det är en av de sämsta SP-kampanjerna jag har spelat. Fullt med buggar, korkad AI, tråkiga banor (få höjdpunkter)... det kändes som en dålig Modern Warfare kopia. Jag är ett stort fan av Dice, har varit med sedan BF: 1942, men jag är chockad över hur dålig SP-kampanjen är. BC and BC2 var det en fröjd att spela SP, men i BF3 har dom helt tappat bollen.

Någon som håller med, eller är jag ensam?

Har inte provat multiplayer än, men det är nästan som man inte vågar spela det. Nä, detta är årets största besvikelse.

kanske samma idioter som gjorde sp kampanjen i medal of honor 2010, som gjorde den här

Inaktiv
Skrivet av Stereoxous:

Har spelat ca. 90% av SP-kampanjen, och kan säga det är en av de sämsta SP-kampanjerna jag har spelat. Fullt med buggar, korkad AI, tråkiga banor (få höjdpunkter)... det kändes som en dålig Modern Warfare kopia. Jag är ett stort fan av Dice, har varit med sedan BF: 1942, men jag är chockad över hur dålig SP-kampanjen är. BC and BC2 var det en fröjd att spela SP, men i BF3 har dom helt tappat bollen.

Någon som håller med, eller är jag ensam?

Har inte provat multiplayer än, men det är nästan som man inte vågar spela det. Nä, detta är årets största besvikelse.

du sparade just 500kr åt mig.

Inaktiv

japp .. kollat lite recensioner nu .. alla säger singleplayern suger getpung.. varför ska jag betala fullt pris för ett halvt spel? multiplayern är ändå bara roligt några dagar .. tills alla som är uber 1337 experter börjar förpesta servrarna .. 12åringar som spelar 20 timmar dygn. och tror dom ska bli pr0 g4MerZ
och den fula 10åringen som skriker "get out of my tank" .. inte att förglömma..

Medlem

Som jag brukar säga, det var bättre förr!


signatur

The Sun Will Rise Again, Iam Back!

Medlem

Undra hur man får 5.1 ljud med ett Dolby Live kort? Går för mig i alla spel men inte i Battlefield 3 (Jo jag har Home Cinema inställt).
Hur fasiken tänker utvecklarna när man springer runt med skitiga glasögon i spelet? Tar ju bort mycket av upplevelsen och särskilt irriterande är det i Ulrta.Fläckar och solreflexer, är det det den fantastiska grafiken ska gå ut på? Och exemplet här är väldigt snällt

Någon som har en sparfil (Normal) så jag slipper flygplanet, Fattar ingenting, varken vilka knappar jag ska trycka på och vad helium jag förväntas göra. Mycket urtråkigt Quicktime så man har inte lust att starta om banan.

Hm, många som har problem med att få 5.1 ljud. Detta ska fungera och ska prova det:

1. Go to your BF3 Settings folder under Documents/Battlefield 3/Settings or something similar

2. Open the PROF_SAVE_profile file with notepad

3. Look for the line containing 'gsaudio_stereomode'

4. Make sure the number behind it is a 0 and not a 1.

5. Save your changes

Nopp, fungerar inte och surt att spela i Stereo.


signatur

Det var detta...

Medlem

Förbokade mitt BF3 som alla andra på komplett.se,, fick det inte ens IDAG! Hur kan man misslyckas så brutalt med leveranser?

Medlem
Skrivet av eRk0n:

Förbokade mitt BF3 som alla andra på komplett.se,, fick det inte ens IDAG! Hur kan man misslyckas så brutalt med leveranser?

Varför boka spel på komplett? Finns bättre sidor som har snabbare leverans.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av eRk0n:

Förbokade mitt BF3 som alla andra på komplett.se,, fick det inte ens IDAG! Hur kan man misslyckas så brutalt med leveranser?

Varför boka spel på komplett? Finns bättre sidor som har snabbare leverans.

De som förbokade på komplett.se blev automatiskt med i en utlottning av en "Battlefield 3 Dator" för 30 000 SEK. Det var väl huvudanledningen.

Skriv svar