Battlefield 3 - den stora tråden

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av PurreSnurre:

om du inte lagt till drivarna som kom den 24:e, testa det först

Prövade, men istället för att tabbas ut så frös hela spelet istället. Enda möjligheten var nu istället att helt stänga av datorn. Ska uppdatera bioset senare och även pröva att nedklocka kortet. Verkar ju inte direkt vara ensam med 560 TI som har problem. Förhoppningsvis inser Dice/nvidia/whatever det och släpper en update som fixar det.

Av det jag spelet måste jag tyvärr säga jag är lite besviken. Känns som BC3 och märks att det är utvecklat samtidigt till konsoler. Quicktime events är ju bara sug.
Men det är givetvis bara första intrycket, inte exempelvis prövat hela anledning till köpet = Multiplayer

Jag har också ett 560 TI och mitt kraschar efter ett par minuter. Har inte kunnat spela mer än några miniter sammanlagt. Jag är så trött på det nu. Kan inte vara nvidias fel. Jag kör 275.33 (ville inte uppdatera pga. alla problem) och det kraschar!! Jag tänkte inte prova förren ea/dice släpper en ordentlig patch.

alla ska kunna spela ett färdigt spel så länge man uppfyller kraven! detta är respektlöst mot oss som köpt spelet!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Nvidia drivrutinerna som messat med mitt ljudkort. Installerade om ljudkortsdrivrutinerna och... mäktigt. Helt annat spel med riktigt tryck i basen och omgiven av en härlig ljudbild.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag söker efter någon att flyga attackhelikopter med på xbox360. Seriöst ska det vara, gunner eller pilot spelar ingen roll. Lägg till mig på live, användarnamnet är det samma som här!

Säger bara fifan vad fint det flyter o snyggt det är på en amd 965, radeon 5850 o 4 gig ram.. trodde INTe det skulle gå så här fint med allt på high


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

sp-kampanjen är 1 miljard gånger bättre än den i medal of honor 2010.. första gången på länge jag köper ett spel utan att känna mig blåst och scammad

Medlem
Skrivet av riktigninja:

sp-kampanjen är 1 miljard gånger bättre än den i medal of honor 2010.. första gången på länge jag köper ett spel utan att känna mig blåst och scammad

Fanns det någon brud i den? Hö hö hö!

P.s.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kan säga att servrarna till 360 har fullständigt ballat ur.


signatur

Only the dead have seen the end of war - Plato

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av PurreSnurre:

om du inte lagt till drivarna som kom den 24:e, testa det först

Prövade, men istället för att tabbas ut så frös hela spelet istället. Enda möjligheten var nu istället att helt stänga av datorn. Ska uppdatera bioset senare och även pröva att nedklocka kortet. Verkar ju inte direkt vara ensam med 560 TI som har problem. Förhoppningsvis inser Dice/nvidia/whatever det och släpper en update som fixar det.

Av det jag spelet måste jag tyvärr säga jag är lite besviken. Känns som BC3 och märks att det är utvecklat samtidigt till konsoler. Quicktime events är ju bara sug.
Men det är givetvis bara första intrycket, inte exempelvis prövat hela anledning till köpet = Multiplayer

Jag har också ett 560 TI och mitt kraschar efter ett par minuter. Har inte kunnat spela mer än några miniter sammanlagt. Jag är så trött på det nu. Kan inte vara nvidias fel. Jag kör 275.33 (ville inte uppdatera pga. alla problem) och det kraschar!! Jag tänkte inte prova förren ea/dice släpper en ordentlig patch.

alla ska kunna spela ett färdigt spel så länge man uppfyller kraven! detta är respektlöst mot oss som köpt spelet!

Jag råkar ut för exakt samma sak. Jag tabbas ut i windows och spelet kraschar, måste avsluta det med aktivitetshanteraren. Har också ett 560 TI. Har nyaste drivisarna från nvidia. Ska testa att uppdatera ljudkortet också.

Edit: Verkar vara fler som har samma problem: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=213893

Medlem

Öööö ser att det står att minimum krav är Vista? o_O så jag med XP kan inte spela det eller vad faaan?!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

För er som har problem med 560 ti OC

Jag laddade hem en ny bios från grafikkorttillverkarens hemsida (I mitt fall Gigabyte) och flashade om bios, sedan dess har det inte kraschat en ända gång

Läste på ett annat forumet att det troligen var så att de som kör OC kortet på 900 mhz behöver flashas om för att få en lite högre volt för att orka köra i 900 mhz.

Går det inte att flasha om (finns inte nyare bios till ditt kort) hjälper det att clocka ner kortet till 820-840.

Medlem
Skrivet av Erick:

För er som har problem med 560 ti OC

Jag laddade hem en ny bios från grafikkorttillverkarens hemsida (I mitt fall Gigabyte) och flashade om bios, sedan dess har det inte kraschat en ända gång

Läste på ett annat forumet att det troligen var så att de som kör OC kortet på 900 mhz behöver flashas om för att få en lite högre volt för att orka köra i 900 mhz.

Går det inte att flasha om (finns inte nyare bios till ditt kort) hjälper det att clocka ner kortet till 820-840.

nån annan som testat detta? har det hjälpt? skulle vara bra att veta så man inte gör det i onödan...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Erick:

För er som har problem med 560 ti OC

Jag laddade hem en ny bios från grafikkorttillverkarens hemsida (I mitt fall Gigabyte) och flashade om bios, sedan dess har det inte kraschat en ända gång

Läste på ett annat forumet att det troligen var så att de som kör OC kortet på 900 mhz behöver flashas om för att få en lite högre volt för att orka köra i 900 mhz.

Går det inte att flasha om (finns inte nyare bios till ditt kort) hjälper det att clocka ner kortet till 820-840.

Jag laddade ned bios och fixade. Har fungerat klockrent sedan dess så värt att pröva iaf


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Får radeon användare alla krascher med? Funderar starkt på att skita i Geforce vid nästa grafikkorts inköp


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Erick:

För er som har problem med 560 ti OC

Jag laddade hem en ny bios från grafikkorttillverkarens hemsida (I mitt fall Gigabyte) och flashade om bios, sedan dess har det inte kraschat en ända gång

Läste på ett annat forumet att det troligen var så att de som kör OC kortet på 900 mhz behöver flashas om för att få en lite högre volt för att orka köra i 900 mhz.

Går det inte att flasha om (finns inte nyare bios till ditt kort) hjälper det att clocka ner kortet till 820-840.

Jag laddade ned bios och fixade. Har fungerat klockrent sedan dess så värt att pröva iaf

Jag har inte flashat grafik-bios förr så jag känner mig lite osäker...blir alltid nervös när jag höra flasha. Men är det denna jag ska använda? http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3707#b...

behöver jag göra något mer sen? installera om drivrutiner? kan jag ligga kvar å 275.33?

eller ska jag bara klocka ner med msi afterburner?

som sagt jag blir orolig av tanken att ha i sönder något bara för att få spela bf3


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Erick:

För er som har problem med 560 ti OC

Jag laddade hem en ny bios från grafikkorttillverkarens hemsida (I mitt fall Gigabyte) och flashade om bios, sedan dess har det inte kraschat en ända gång

Läste på ett annat forumet att det troligen var så att de som kör OC kortet på 900 mhz behöver flashas om för att få en lite högre volt för att orka köra i 900 mhz.

Går det inte att flasha om (finns inte nyare bios till ditt kort) hjälper det att clocka ner kortet till 820-840.

stämmer bra det, nytt bios är ett måste på de kortena!
Men jag var tvungen att öka volten med lite grann... använder MSI Afterburner.
Nu funkar det som det ska... .eller ja, kortena orkar ju inte driva spelet.

Skrivet av Propy:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Erick:

För er som har problem med 560 ti OC

Jag laddade hem en ny bios från grafikkorttillverkarens hemsida (I mitt fall Gigabyte) och flashade om bios, sedan dess har det inte kraschat en ända gång

Läste på ett annat forumet att det troligen var så att de som kör OC kortet på 900 mhz behöver flashas om för att få en lite högre volt för att orka köra i 900 mhz.

Går det inte att flasha om (finns inte nyare bios till ditt kort) hjälper det att clocka ner kortet till 820-840.

Jag laddade ned bios och fixade. Har fungerat klockrent sedan dess så värt att pröva iaf

Jag har inte flashat grafik-bios förr så jag känner mig lite osäker...blir alltid nervös när jag höra flasha. Men är det denna jag ska använda? http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3707#b...

behöver jag göra något mer sen? installera om drivrutiner? kan jag ligga kvar å 275.33?

eller ska jag bara klocka ner med msi afterburner?

som sagt jag blir orolig av tanken att ha i sönder något bara för att få spela bf3

Kör exe filen bara. Den fixar allt själv....

Medlem
Skrivet av Cyberz:

stämmer bra det, nytt bios är ett måste på de kortena!
Men jag var tvungen att öka volten med lite grann... använder MSI Afterburner.
Nu funkar det som det ska... .eller ja, kortena orkar ju inte driva spelet.

flashade för en stund sen. gick bra. testade bf3. Kunde spela ca 8min sen hängde det sig igen. (jag kör det i windowed för att slippa starta om datorn när det hänger sig).

Ska jag kanske prova att klocka ner också? eller vad ändrade du volten till?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Cyberz:

stämmer bra det, nytt bios är ett måste på de kortena!
Men jag var tvungen att öka volten med lite grann... använder MSI Afterburner.
Nu funkar det som det ska... .eller ja, kortena orkar ju inte driva spelet.

flashade för en stund sen. gick bra. testade bf3. Kunde spela ca 8min sen hängde det sig igen. (jag kör det i windowed för att slippa starta om datorn när det hänger sig).

Ska jag kanske prova att klocka ner också? eller vad ändrade du volten till?

inte klocka ner. öka volten lite bara med MSI Afterburner.
Jag har mitt på 1062 och har inte crashat sen dess...
Använd senaste nvidia drivrutiner med!

Om du har ett Gigabyte GTX560ti OC!

Medlem

Kan man klocka upp ett Nvidia GTX 590 med MSI Afterburner så det blir lika kraftigt som 2 stycken 580? Någon som har koll på värdena?

En sak till. Ni som har problem med Menyerna kan ställa om Win7/Vistas DPI till normal så fungerar det. Ok, kör man med full upplösning på en liten 32- 46 tums HD TV får man sänka skrivbordet från 1080p till 720p för att kunna använda Windows utan att sätta näsan till skärmen men det är det värt. Spelen sätter man till 1080p.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Cyberz:

stämmer bra det, nytt bios är ett måste på de kortena!
Men jag var tvungen att öka volten med lite grann... använder MSI Afterburner.
Nu funkar det som det ska... .eller ja, kortena orkar ju inte driva spelet.

flashade för en stund sen. gick bra. testade bf3. Kunde spela ca 8min sen hängde det sig igen. (jag kör det i windowed för att slippa starta om datorn när det hänger sig).

Ska jag kanske prova att klocka ner också? eller vad ändrade du volten till?

inte klocka ner. öka volten lite bara med MSI Afterburner.
Jag har mitt på 1062 och har inte crashat sen dess...
Använd senaste nvidia drivrutiner med!

Om du har ett Gigabyte GTX560ti OC!

jodå jag har ett gigabyte 560 ti oc. men hur funkar de nya drivrutinerna med andra spel då? óch i övrigt? det är alla de problemen som gjort att jag inte velat uppgradera...

men skulle inte att klocka ner lösa det lika bra som att öka volten?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Cyberz:

stämmer bra det, nytt bios är ett måste på de kortena!
Men jag var tvungen att öka volten med lite grann... använder MSI Afterburner.
Nu funkar det som det ska... .eller ja, kortena orkar ju inte driva spelet.

flashade för en stund sen. gick bra. testade bf3. Kunde spela ca 8min sen hängde det sig igen. (jag kör det i windowed för att slippa starta om datorn när det hänger sig).

Ska jag kanske prova att klocka ner också? eller vad ändrade du volten till?

inte klocka ner. öka volten lite bara med MSI Afterburner.
Jag har mitt på 1062 och har inte crashat sen dess...
Använd senaste nvidia drivrutiner med!

Om du har ett Gigabyte GTX560ti OC!

jodå jag har ett gigabyte 560 ti oc. men hur funkar de nya drivrutinerna med andra spel då? óch i övrigt? det är alla de problemen som gjort att jag inte velat uppgradera...

men skulle inte att klocka ner lösa det lika bra som att öka volten?

Hur de funkar med andra spel vet jag inte, men det borde väl funka lika bra som vanligt?

Jag ve inte säkert men läst att folk har provat sänka men det inte hjälp...
Men klockar du ner så tappar du ju FPS!

Du kan lätt öka spänningen lite som jag skrev. Tror inte du behöver oroa dig.. läst folk som ökat bra mycket mera utan nån fara.

Medlem
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Cyberz:

stämmer bra det, nytt bios är ett måste på de kortena!
Men jag var tvungen att öka volten med lite grann... använder MSI Afterburner.
Nu funkar det som det ska... .eller ja, kortena orkar ju inte driva spelet.

flashade för en stund sen. gick bra. testade bf3. Kunde spela ca 8min sen hängde det sig igen. (jag kör det i windowed för att slippa starta om datorn när det hänger sig).

Ska jag kanske prova att klocka ner också? eller vad ändrade du volten till?

inte klocka ner. öka volten lite bara med MSI Afterburner.
Jag har mitt på 1062 och har inte crashat sen dess...
Använd senaste nvidia drivrutiner med!

Om du har ett Gigabyte GTX560ti OC!

jodå jag har ett gigabyte 560 ti oc. men hur funkar de nya drivrutinerna med andra spel då? óch i övrigt? det är alla de problemen som gjort att jag inte velat uppgradera...

men skulle inte att klocka ner lösa det lika bra som att öka volten?

Hur de funkar med andra spel vet jag inte, men det borde väl funka lika bra som vanligt?

Jag ve inte säkert men läst att folk har provat sänka men det inte hjälp...
Men klockar du ner så tappar du ju FPS!

Du kan lätt öka spänningen lite som jag skrev. Tror inte du behöver oroa dig.. läst folk som ökat bra mycket mera utan nån fara.

ok, tror jag ska kolla på det imorgon. Men vad jag menade med att det inte funkar så bra i andra spel är att jag läst att folk haft problem med krascher i andra spel de inte haft problem med tidigare efter att de uppdaterat.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Youtube-proffs

Första intrycket av spelet var precis som väntat.

Det verkar som jag är en av dom få som inte stött på ett enda problem med spelet snygg grafik, fungerande origin, och jag spela de spelet 01:02 på torsdag natt till 06:00 på morgonen.
Har spelat 3 uppdrag på SP och där anser jag att spelet är minst lika bra som andra SP FPS. Däremot så är jag inte ett fan av att fienderna skjuter påmdig och dig only.

I början var det jävligt hackigt på MP-delen, mycket rubberbanding och skit. Men efter de uppdaterade servrarna så verkar det funka bättre. Visserligen kommer det då och då men inte lika ofta, känner att jag aldrig har problem på 32 player maps tex, dock 64 ibland.

Redan spelat 20+ t immar och mer blir det, ett riktigt bra spel i mina ögon och öron.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Hur tar jag mig igenom denna del. 4 timmar har jag försökt nu och visst har jag kommit längre ibland men sedan blir det stop. Jag undra vad man ska göra och varför jag dör lätt medan avataren kan stå upp och skjuta vilt utan att bli träffad.

Och spelar Normal så att kampanjen ska hålla längre men detta avsnitt var svårt. Någon som har en idé hur man ska klara sig igenom detta?

---------------------

Klarade det till slut. Bara att behålla de vapen man hade och stå med kikarsiktet och ta ut alla när man lärt sig vart de står.

--------------------
Nu är det Conrad-uppdraget som trilskas. Jag har använt detonatorn men kommer inte i tanksen. Ock tro fasiken att man får börja om från början var gång. Tur att spelet är vackert så man kan njuta av det.


signatur

Det var detta...

Medlem

Är det någon annan än jag som sett att vissa springer runt med DAO-12 shotgun och Type 88 LMG redan nu trots att dessa skulle släppas i samband med Back to Karkand DLC:t? Är det anställda på DICE som har denna förmånen eller har jag missat något? (Vet att man låser upp DAO-12 i ett av kiten vid högre level men Type 88 finns inte med i något så jag tycker det verkar konstigt.)

Medlem
Skrivet av Supr3me:

Är det någon annan än jag som sett att vissa springer runt med DAO-12 shotgun och Type 88 LMG redan nu trots att dessa skulle släppas i samband med Back to Karkand DLC:t? Är det anställda på DICE som har denna förmånen eller har jag missat något? (Vet att man låser upp DAO-12 i ett av kiten vid högre level men Type 88 finns inte med i något så jag tycker det verkar konstigt.)

Dessa vapen ingår i "Physical Warfare" dlc'n som några har tillgång till från förhandsbokningar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

spelat ca. 4 immar igår och jag tycke det är ett helt underbart spel!
Dock har jag blivit utslängd ett par gånger i laddningen till en nästa map men jag tror att det beror på att jag ligger i underkant på datorns kapacitet...

men det fungerar riktigt bra! vilka servrar ska man hänga på förutom FZs? Gotland spelade jag på mycket under Batlefield 2-tiden och gillade dem, förutom att alla är väldigt duktiga. Igår laggade det lite på de servrarna men det var en omstart igår också läste jag.

har bara nosat lie på kampanjen men det känns riktigt bra där med! Kul at man är igång! Nu blir det mycket spel i veckan!

Medlem

Helsike, fick just en 40 killstreak!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Supr3me:

Är det någon annan än jag som sett att vissa springer runt med DAO-12 shotgun och Type 88 LMG redan nu trots att dessa skulle släppas i samband med Back to Karkand DLC:t? Är det anställda på DICE som har denna förmånen eller har jag missat något? (Vet att man låser upp DAO-12 i ett av kiten vid högre level men Type 88 finns inte med i något så jag tycker det verkar konstigt.)

Dessa vapen ingår i "Physical Warfare" dlc'n som några har tillgång till från förhandsbokningar.

Ja, jag har Limited Edition men inte har jag fått några extra vapen för det? Menar du att det är skillnad på "Physical Warfare pack" och "Back to Karkand"?

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av riktigninja:

sp-kampanjen är 1 miljard gånger bättre än den i medal of honor 2010.. första gången på länge jag köper ett spel utan att känna mig blåst och scammad

Fanns det någon brud i den? Hö hö hö!

P.s.

https://www.youtube.com/embed/qnn4bG1tj-E

Som endast kampanj-spelare så fick jag ett gott skratt av filmen. Visserligen blir det bättre efter den urtråkiga qicktime-filmen om flygning men att kampanjen är en skriptad korridor rälsskjutare där man är enormt begränsad över vad man får göra, kan jag skriva under på.

Jag förstår mig heller inte på Dice. Enormt vackert, suveränt ljud och så förstör de spelet med att man, i första timmen, springer omkring med skitiga glasögon omgiven av rök.


signatur

Det var detta...

Medlem

Bra grafik i all ära, men på de videos jag sett så håller man inte i det främre handtaget när man har ett sådant på sitt vapen. Varför?


signatur

Övning ger träning.

Skriv svar