Battlefield 3 - den stora tråden

D3A
Medlem

Tjena tjena.

En fråga angående chat i BF3 till PS3:an.

Jag och polarna körde igång lite i helgen och brukar kunna chatta med bra hörbarhet och utan avbrott i de flesta spel vi kört.

Men i BF3 funkar det så där kan man väl säga..!

Mycket avbrott och ibland försvinner någon av oss helt fast vi är i samma squad..!?

Ville bara höra ifall det finns inställningar i spelet som kan förbättra detta eller om DICE/EA helt enkelt inte fått till det?

Tråkigt, då det är en stor grej när man kör med polarna.

Tack för svar (Kanske fanns en tråd för detta innan, men hittade ingen)

Medlem
Medlem
Skrivet av Supr3me:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Supr3me:

Är det någon annan än jag som sett att vissa springer runt med DAO-12 shotgun och Type 88 LMG redan nu trots att dessa skulle släppas i samband med Back to Karkand DLC:t? Är det anställda på DICE som har denna förmånen eller har jag missat något? (Vet att man låser upp DAO-12 i ett av kiten vid högre level men Type 88 finns inte med i något så jag tycker det verkar konstigt.)

Dessa vapen ingår i "Physical Warfare" dlc'n som några har tillgång till från förhandsbokningar.

Ja, jag har Limited Edition men inte har jag fått några extra vapen för det? Menar du att det är skillnad på "Physical Warfare pack" och "Back to Karkand"?

PW har ingenting med LE att göra. PW är ett förbokningserbjudande som några få butiker erbjöd. PW kommer släppas gratis för alla lite senare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Supr3me:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Supr3me:

Är det någon annan än jag som sett att vissa springer runt med DAO-12 shotgun och Type 88 LMG redan nu trots att dessa skulle släppas i samband med Back to Karkand DLC:t? Är det anställda på DICE som har denna förmånen eller har jag missat något? (Vet att man låser upp DAO-12 i ett av kiten vid högre level men Type 88 finns inte med i något så jag tycker det verkar konstigt.)

Dessa vapen ingår i "Physical Warfare" dlc'n som några har tillgång till från förhandsbokningar.

Ja, jag har Limited Edition men inte har jag fått några extra vapen för det? Menar du att det är skillnad på "Physical Warfare pack" och "Back to Karkand"?

PW har ingenting med LE att göra. PW är ett förbokningserbjudande som några få butiker erbjöd. PW kommer släppas gratis för alla lite senare.

Okej tack, det förklarar ju saken. Det var så mycket info och erbjudanden överallt så man vet ju knappt vad man fick tag på.

Är det möjligt att köpa en fysisk kopia för att sedan ladda ner det via Origin?

Medlem
Skrivet av Grön:

Är det möjligt att köpa en fysisk kopia för att sedan ladda ner det via Origin?

Japp. Bara att lägga in koden.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Grön:

Är det möjligt att köpa en fysisk kopia för att sedan ladda ner det via Origin?

Japp. Bara att lägga in koden.

Ville precis ställa samma fråga Är det säkert om man köper fysisk kopia i butiken sen skriver Serial Number på Origin och kan ladda ner spelet ? Gjorde så med Crysis 2 och några till, men man vill bli säker

Medlem
Skrivet av HESA1:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Grön:

Är det möjligt att köpa en fysisk kopia för att sedan ladda ner det via Origin?

Japp. Bara att lägga in koden.

Ville precis ställa samma fråga Är det säkert om man köper fysisk kopia i butiken sen skriver Serial Number på Origin och kan ladda ner spelet ? Gjorde så med Crysis 2 och några till, men man vill bli säker

Det är så det funkar ja, precis som Vildis skriver. Du behöver ingen skiva för att spela.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skrivet av WildThing:
Skrivet av Grön:

Är det möjligt att köpa en fysisk kopia för att sedan ladda ner det via Origin?

Japp. Bara att lägga in koden.

Tack då vet jag, kanon!

Medlem
Skrivet av stormense:

Jag förstår mig heller inte på Dice. Enormt vackert, suveränt ljud och så förstör de spelet med att man, i första timmen, springer omkring med skitiga glasögon omgiven av rök.

Heh, det är just precis en av de många saker jag älskar med BF3, att man inte springer omkring med perfekt syn/klar sikt oavsett väderförhållanden/omgivning hela tiden.
I strid så är det en jäkla massa skit som smutsar ned skyddsglasögonen och det yr damm/sand och rök som försämrar sikten för en, långt ifrån att ligga på en grön äng med vita fluffiga moln och klar himmel..


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Är det nån mer än jag som har stött på "Could not login to EA Online backend"? Vad jag förstått av det jag läst om det, ska det vara nåt dom håller på att fixa. Ska tydligen inte vara nåt man kan göra mycket åt heller. Konstiga skulle isåfall vara att jag spelade igår kväll utan några problem. Några förslag?

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Är det nån mer än jag som har stött på "Could not login to EA Online backend"? Vad jag förstått av det jag läst om det, ska det vara nåt dom håller på att fixa. Ska tydligen inte vara nåt man kan göra mycket åt heller. Konstiga skulle isåfall vara att jag spelade igår kväll utan några problem. Några förslag?

Fick det för första gången igår, men det har varken hänt innan eller efter det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Frasstheass:

Är det nån mer än jag som har stött på "Could not login to EA Online backend"? Vad jag förstått av det jag läst om det, ska det vara nåt dom håller på att fixa. Ska tydligen inte vara nåt man kan göra mycket åt heller. Konstiga skulle isåfall vara att jag spelade igår kväll utan några problem. Några förslag?

Fick det för första gången igår, men det har varken hänt innan eller efter det.

Jag har suttit med det i 2 timmar nu ungefär. Sådär lagom frustrerande.

Medlem

Det ston nått tidigare om serverunderhåll mellan 9-11 GMT. Det är väl 12 här. Meddelandet är borta, men det funkar inte för mig heller, samma fel. Tror vi får vänta lite till.

Medlem
Skrivet av Efraim:

Det ston nått tidigare om serverunderhåll mellan 9-11 GMT. Det är väl 12 här. Meddelandet är borta, men det funkar inte för mig heller, samma fel. Tror vi får vänta lite till.

Det är möjligt. Testar igen om 5 minuter.

Medlem

Förstår de inte att det är lov för vissa?


signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Medlem

Ni vet dessa saker som man ska spränga i rush. På den finns ju en skärm som har en rullande text. Själa sakerna scrollas nedåt.

I en del så står det något på svenska.
Någon som vet exakt vad som står på den? Det kan möjligtvis vara en visa eller sång. Vet inte. Den börjar i.a.f. med "I värmland - "

Man kanske kan få ihop det om man kollar på en snutt varje gång texten susar förbi. Men det har man ju inte tid med!

Medlem
Skrivet av WaltX:

haha.. konstigt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Grön:

Är det möjligt att köpa en fysisk kopia för att sedan ladda ner det via Origin?

Japp. Bara att lägga in koden.

Om man vill ha två konton på samma pc då? Delar med grabben min, har alltså två köpta kopior av spelet men bara en pc. Håller på o bli tokig, när jag ska spela måste jag avinstallera/installera både spel och Origin. Kan ju inte vara möjligt att man måste hålla på o krångla så
Hjälp!!

Löst
När jag loggar in kommer installationsrutan upp, bara trycka avbryt. Tydligen grabben's konto som e master.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av WaltX:

haha.. konstigt

Det var många som hade leavat då jag tog kortet. I början var det 8v8.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jaha goth folk, vad säger ni om patchen?
Bra saker, dåliga saker.
Har inte hunnit testa men återkommer med synpunkter!

Medlem

Kan inte ens spela. Svart skärm of death. Ljudet är bra dock. Nice Dice.

Medlem

Sån djävla kass BF3 dag efter två veckors uppehåll.
Har inte kunnat överleva en enda minut, alla verkar veta vart jag är :o!
Alla krypskyttar har blivit bättre också, dör så fort jag är ute på lite öppen mark.

Men något som gjorde mig frustrerad så in i helvete var att nästan varje spelare i lagen jag lirat i har sprängt mina minor med vilje, jag som placerat ut dem med så hårt arbete ..Whats up with that :(!

Tyckte patchen lät "okej" i läsform men märkte inte någon större skillnad ingame förutom att hälften av gubbarna i lagen glömmer att joina en squad =D

Fråga: Nån som vet om det går att göra så spelet ser mindre grötigt ut även fast att jag måste spela på medium inställningar? Kan nämligen knappt se fienderna även om dem står några meter ifrån mig och har något bakom sig. Provat high & ultra inställningar (laggar balle), högre o lägre upplösning.. men inget gör någon skillnadr! Tittar på jag youtube klipp så ser de mycket klarare ut.. vad kan jag göra? Känner mig så himla avis på så många just nu :s

Medlem
Skrivet av Mabec:

Kan inte ens spela. Svart skärm of death. Ljudet är bra dock. Nice Dice.

Tja, kollade lite på deras forum och fler än vi som har problem med att starta spelet nu eller att det kraschar totalt efter en stund. För mig fastnar det hela när bilden av tanken kommer upp när spelet ska tjotta upp. I multiplayer blir det svart skärm men ljudet hör jag.

Får väll som vanligt, med spel som krånglar, spela med en no CD/origin patch tills de fixat till det.


signatur

Det var detta...

Medlem

Exakt det där händer i SP och i MP ingen bild alls, men det löste sig för mig efter laddat ned spelet igen och trixat lite

[ia=474084]

Medlem

Ajaj, ladda ner från Origin igen? Ligger redan på 120 GB hos Tre efter köp av många spel på både Steam, Origin och Direkt2Drive. En riktig helvetesmånad för plånboken + nytt grafikkort för 6500 kr

PS - att fulpatcha sitt köpta spel hjälpte nada.


signatur

Det var detta...

Medlem
Medlem

Vet någon om det finns servar till Ps3 som inte ägs utav Dice eller EA? Går det att ha en egen server till konsoll?

Medlem
Skrivet av adda:

Vet någon om det finns servar till Ps3 som inte ägs utav Dice eller EA? Går det att ha en egen server till konsoll?

Vet inte men det har jag svårt att tro.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av adda:

Vet någon om det finns servar till Ps3 som inte ägs utav Dice eller EA? Går det att ha en egen server till konsoll?

Vet inte men det har jag svårt att tro.

Okej för det finns en sökflik där man kan söka olika servar, ganska meningslöst igentligen då det bara finns servar från Dice och EA

Skriv svar