Titel Stammis
Registrerad 2011-07-01
Inlägg 324
Hej jag undrar om någon vet om man kan se vilken version av battlefield 3 man har installerat? Skulle vilja kolla så jag har installerat 64bit os versionen så jag inte använder 32bitan. Finns det något sätt? har inte sett någon annan ställa denna frågan över hela internet är jag verkligen den enda i hela världen som vill veta detta? =P
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-02-11
Inlägg 152
Samma installation gäller för båda windowvs versionerna.
Titel Intresserad
Registrerad 2008-07-07
Inlägg 55
Finns väl inga 64 bits binärer så vitt jag har förstått. Med andra ord kan man inte installera fel då det enbart finns 32 bitars.
Palpatine666 skrev:
Hej jag undrar om någon vet om man kan se vilken version av battlefield 3 man har installerat? Skulle vilja kolla så jag har installerat 64bit os versionen så jag inte använder 32bitan. Finns det något sätt? har inte sett någon annan ställa denna frågan över hela internet är jag verkligen den enda i hela världen som vill veta detta? =P
Titel Stammis
Registrerad 2011-07-01
Inlägg 324
men vadå finns bara 32 bitars? trodde det fanns en 64 bit version och att det va den jag hadde eftersom jag har 64bit os?
Titel Intresserad
Registrerad 2008-07-07
Inlägg 55
Det finns bara 32 bitars version. Om du startar spelet och tar upp Task Managern/Aktivitetshanteraren så ser du det står bf3.exe * 32 det betyder att det är en 32 bitars process.
Palpatine666 skrev:
men vadå finns bara 32 bitars? trodde det fanns en 64 bit version och att det va den jag hadde eftersom jag har 64bit os?
Titel Stammis
Registrerad 2011-07-01
Inlägg 324
Jurgen skrev:
Det finns bara 32 bitars version. Om du startar spelet och tar upp Task Managern/Aktivitetshanteraren så ser du det står bf3.exe * 32 det betyder att det är en 32 bitars process.
Palpatine666 skrev:
Ahhh okej! För det finns så myckt snack på internet om att det finns för både 64 och 32 men där ser man. Men dom har vell iaf sagt att en 64bit version är påväg?
Titel Intresserad
Registrerad 2008-07-07
Inlägg 55
Palpatine666 skrev:
Jurgen skrev:
Palpatine666 skrev:
Ahhh okej! För det finns så myckt snack på internet om att det finns för både 64 och 32 men där ser man. Men dom har vell iaf sagt att en 64bit version är påväg?
Det enda jag hittat är att det kommer släppas frostbite spel under 2013 som kommer kräva Windows x64, det enda det betyder är just det, det står ingenting om att själva binärerna kommer vara 64 bit kompilerade.
http://www.sweclockers.com/nyhet/15450-kommande-spel-med-frostbite-2-kraver-64-bitars-windows
Fullt möjligt att deras binärer fortfarande är 32bit men behöver ett 64bits OS så att binärerna själva kan använda 4GB minne.
Jag har svårt att se att de skulle lägga ned tid på att göra BF3 till 64 bit men den som lever får se.
Titel Stammis
Registrerad 2011-07-01
Inlägg 324
Hopp där ser man, jag hade visst fått allt rejält kring bakfoten då hehe. Tack för svaren iaf tur att det finns någon som vet hur det ligger till