Battlefield 3 önskelista!

Medlem
Battlefield 3 önskelista!

Ett av mina mest efterlängtade spel är utan tvekan bf3. Jag har spelat och älskat alla bf spel som existerar men inget kan mäta sig med det solklart bästa vilket givetvis är tvåan.

Hur som helst så är jag rädd att trean bara kommer bli ett spel i mängden gjort enbart för att tjäna pengar utan skaparglädje eller välvilja. Ska jag vara helt ärlig så har det bara gått utför efter tvåan. Även om båda bad company spelen givit mig många glada timmar så kan det inte mäta sig med den spelkänsla som battlefield 2 gav:(

Så vill jag inte ha det utan jag vill göra något åt hotet mot det spel som har potential att bli något av det bästa som gjorts. Då inget officiellt har utannonserats om bf3 så antar jag att det är under utveckling och öppet för förslag. Därför tänker jag sammanställa en lista med önskningar angående vad jag vill ha ut av bf3 och jag tänkte skapa en tråd där alla som vill får komma med förslag och där vi kan diskutera förslagen tillsamans.

Min förhoppning är att vi intreserade här på forumet ska kunna sammanställa en lista innan det är försent som jag sedan kan mejla till dice. Vad som vore ännu bättre skulle vara om någon från fzs redaktion skulle kunna framföra forumets önskningar om folket här skulle nappa på min idé:)

Orealistiska önskningar typ "Det skulle vara coolt om man hade aliens med laserpistoler som spelbart lag" undanbes.

Mina viktigaste önskningar:
* Jag vill ha tillbaka com-rosen(eller vad det där ge ordersystemet som fanns i tvåan hette).

* Gratis dedikerade servrar som vilken privatperson eller företag somhelst kan driva.

* Möjlighet till moddning.

* LAN stöd.

Medlem

32 vs. 32.

(Edit: Gärna mer)

Medlem

Du tog upp de två viktigaste frågorna, förrutom såklart ett bra spel

- Fria servrar som det ALLTID var förr, inget matchmaking skit.
- Mod möjligheter.

Jag bygger vidare med lite mer gameplay specifikt:

- Ett PC spel utvecklat för PC och inte en usel jävla konsollportning ala OFP:DR (det bästa exemplet på ett helt uselt värdelöst portat konsollmisstag backat upp av år av lögner från utvecklarna)

Gör dom ovanstående så räcker det med en BF2 remake med dagens smaskiga grafik och ljud. Redan en vinnare!

Men självklart hoppas man att de ska hitta något vi inte tänkt på, något som gör spelet lika nyskapande som BF2 var.

Avslutar negativt, eftersom spelet blir multiplattform så lär vi få ett fördummat och förenklat konsollportat skitspel. Jag hoppas jag har fel :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ta bort Frostbytemotorn, det går inte att ha stora banor med många spelare på den.
Ta bort återupphämtande hälsa och ha mer info på HUDen.
Gärna starkare färger på texter och ikoner så att vi färgblinda ser dom också, i BC2 ser man ingenting.

Låt det vara utvecklat först och främst på PC, och porta det sedan till konsoll och skala ner så att det passar där, inte tvärtom.

Men som sagt, det lär väl bli ett nerdummat linjärt spel som alla andra spel nuförtiden.

Medlem

Håller med trådskaparen angående BF2. Sitter fortfarande och fördriver massor med timmar i tvåan även om jag tycker att det nu förtiden är svårt att hitta riktigt sköna servrar. Känslan är helt enkelt oslagbar och spelat är helt utan krussiduller.

I trean skulle jag vilja se ett enklare system för att välja klass och vapen. Inte som i 2142 där det blev förmycket och invecklat.

inK
Medlem

UAV


signatur

Every trophy counts...

Medlem

100 vs 100 !!

Medlem

64 vs 64
Flygplan
Massa med banor
Massa med vapen
Massa med fordon
Ska var så likt Bf2 som möjligt men med bra grafik etc.

Medlem

PC-exklusivt. Vet att det sagts 1000 gånger men vet inte vad jag ska säga riktigt.

Har det någonting relaterat med konsol kommer det kännas direkt och det kommer inte hålla i längden.

Utvecklarna borde förstå detta och vara intresserade av det då man garanterat får ut mest av sitt spel genom att utveckla det till PC.

Tack.

Medlem

@Tiny, du vet om att det redan är bekräftat att det kommer bli multiplattform?

Medlem

crosshair som i quake live och inte något mongolit som i bc2.

Medlem

- Större kartor
- Fler kartor
- Flyg
- Längre draw-distance
- Mer varierad terräng
- Mindre DLC-reserverat material
- Kniven skall inte träffa på två meters avstånd
- Bygg vidare på Squads och Commander från BF2

Resten har redan nämnts.

Medlem

större kartor,
minst 64 player men gärna mag 256 player,
Frostbite 3.0.
Gärna Strike at karkandish kartor fast med förstörbar miljö. Sniper limit!
Prone och ej så imba som i bf 2 med bunny jumping osv.
server browser.
Ge mig mod verktyg!
Mer fordon, inkl flygplan, uav, artilleri som skjuts manuellt (något vietnam ish typ fast lite bättre träffsäkerhet på längre håll)
Massor med vapen och ett speciellt vapen för varje klass per land/styrka
PC exclusivt (eller åtminstonde portat från pc till konsol)

Medlem

Önskar en vietnam-mod! Operation Irving o Flaming Dart rockar


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Medlem

Jag önskar att BF3 inte innehåller alla DICE syndromer som jag tog upp i min dice syndrom tråd.

Medlem

Hoppas starkt att BF3 kommer vara bra och jag har även funderat ganska mycket på hur det kommer vara så här är min önskelista.

Många klasser - på senare tid har DICE minskat de olika klasserna till tre eller fyra för att förenkla för spelarna men jag tycker att flera olika klasser med specifika roller gynnar teamplay. se bara på teamfortress 2 där klasserna är mycket specifika och för att vinna måste spelarna använda klassernas förmågor på bästa möjliga sätt.

icke-fiktionella lag - Vi har ju sätt att ha värkliga konflikter som talibaner är lite kontroversiellt. men jag tycker att MEC är för simpelt. Jag menar inte att ha israel i spelet men att ha lag som Kina vs USA, Tyskland vs Ryssland. Och att ha dem kriga i värkliga länder. Kan inte DICE hitta på en fiktiv framtid där WW3 händer mellan NATO och SCO. BF3 = WW3?

Många typer av fordon - Att ha Stridsflyg vore nice men attack båtar, UAV spanare, IFV, APC, Artilleri transport helikoptrar osv vore coolt också.

weapons attachment - vore coolt att ha en M4 med olika attachment. Jag tänkte ett system med primary attachment och secundery attachemnt. Man kan bara ha en primary och en secondary. Med en granatkastare som primary kan man endast ha ett enklare rödpunkt sikte som secondery medan om man har ett främre grepp som secondary kan man ha ett bättre 16x sikte på vapnet.

Medlem

Är 98% säker på att det blir en konsolport.

Om det nu blir det så förlåter jag aldrig DICE och jag kommer aldrig mer köpa eller ens röra vid ett spel som DICE gjort.

Medlem

Icke modern krigsföring. Inga unlocks.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det bästa BF jag har spelat är självklart 2an! Finns inget bättre! Tänk er 2an i bc2 grafik eller något liknande


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Icke modern krigsföring. Inga unlocks.

Kanske Korea kriget. nu det vore awsome

Medlem

Ge bf2 denna grafiken http://www.fz.se/filmer/20101021/3dmark-11-tech-demo/
Andra banor, vapen, fordon, och "lag" så har vi bf3 :D:D
Kanske man kan slänga in mer än två lag i någon slags spel-läge?? Det hade varit fett nice!

Medlem

Ge mig en fakking AK5a i spelet ! Alla svenska vapen och fordon Sverige får vara med som en armé ! I ett fiktionellt WW3 så går de nordiska länderna ihop under en gemensam union med sverige i spetsen som styrande nation på natos sida!

Medlem
Skrivet av Michignu:

64 vs 64
Flygplan
Massa med banor
Massa med vapen
Massa med fordon
Ska var så likt Bf2 som möjligt men med bra grafik etc.

låter underbart!

Medlem

Gärna unlocks på vapen och utrustning. Men de s.k. "perks" tycker jag gott att man ska kan hoppa över.

Fler olika klasser.

WW3 idén som någon ovan skrev om tycker jag låter häftigt. (Även om jag tror att de har kommit så långt in i spelet att det är oväsentligt)

Mod-verktyg

Squad-baserat. Högre fokus på squads så man får med lite teamplay.

Något inom mig säger:
- Som BF2 med snyggare grafik och möjligtvis lite annorlunda miljö för omväxling.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Gärna unlocks på vapen och utrustning. Men de s.k. "perks" tycker jag gott att man ska kan hoppa över.

Håller med, perks verkar lite fuskigt och gör det jobbigt för nya spelare om de möter en sniper med alla sniper perks uppgraderade(hände mig i BF:BC2)

Unlocks gör det roligt att sträva efter något men det borde vara balanserat så att startvapnen även kan användas så att man inte kommer i underläge om man just börjar. Gör vapen unlocks lag specifika också.

Skrivet av Fluffo:

Något inom mig säger:
- Som BF2 med snyggare grafik och möjligtvis lite annorlunda miljö för omväxling.

Jag vill även se mer variation i miljöerna. Öken banor i mellanöster länder har man sett. kanske regnskog eller bergs banor med snö.

Medlem

en extra CD med bara Multiplayer på, och en CD med fler timmars långt SP, Massor med vapen, banor och fordon.

Medlem
Skrivet av krqkan:

och en CD med fler timmars långt SP.

Singleplayer har DICE redan gjort i Bad Company, ganska dåligt också enligt mig, Dock kanske ett spelläge som är rent co-op vore roligt där man gör uppdrag tillsammans med kompisar mot datorstyrda fiender.

Vad skulle ni andra förresten villa ha för nationer som lag i BF3?

Medlem
Skrivet av Hjalmaror:

Jag vill även se mer variation i miljöerna. Öken banor i mellanöster länder har man sett. kanske regnskog eller bergs banor med snö.

Båda dessa finns bantyper finns i BC2. Själv så föredrar jag de europeiska skogarna som finns i BC1.
Banorna är förresten ungefär en 10 ggr bättre i Bc1 än i BC2...

Skrivet av Hjalmaror:

Vad skulle ni andra förresten villa ha för nationer som lag i BF3?

Jag skulle gärna vilja se lite andra länder än USA. De kanske kan, likt deras påhittade MEC hitta på ett lag baserat på de nordiska länderna. Eller ett EU-lag likt den i "Euro forces"!

Medlem

Möjligheten att sätta upp egen server är absolut viktigast, sen kommer mod möjlighet högt oxå.

Medlem

Väldigt intressanta förslag men folks, jag tror vi alla har glömt något VÄLDIGT viktigt, nämligen att DICE borde se till att punkbuster eller något liknande skärper till sig och blir MYCKET effektivare mot hackers, just sådana personer förstör spel lusten. Jag minns hur bf2 sakta men säkert togs över av folk som använde aimbots och sånt...inte så att bfbc2 är helt ren men syftar på att DICE verkligen borde satsa på att skaffa något som förhindrar/upptäcker när folk fuskar...om inte PB duger så kanske de borde införa ett nytt system?

1
Skriv svar