BC2 multiplayer problem..

Medlem

kan loggain ibland men för det mästa står det bara cant connect now try agin later, någon med samma problem?, har nyss formaterat om datorn så har inga beta filer kvar. Och brandväggen är avstängd.

Medlem
Skrivet av karbon:

kan loggain ibland men för det mästa står det bara cant connect now try agin later, någon med samma problem?, har nyss formaterat om datorn så har inga beta filer kvar. Och brandväggen är avstängd.

Welcome to the club!

Så grymt irriterande, alla dessa "connection"relaterade problem.
EA har verkligen strulat till även denna releasen,.. ett sådant fantastiskt bra spel och så kan man inte spela.

Jag har nog spenderat lika många timmar på att försöka ta mig in på en server som jag har spelat.

Och pingen i browsern kan jag tala om stämmer inte för fem öre. Det märks direkt väl inne i spelet att det är mycket högre ping än vad browsern visar.
Testat pinga servrar och där såg man direkt beviset. browsern säger kanske 60, en ping säger sedan det dubbla.. .hmm..

Gjorde ett gäng tappra försök att spela idag, lyckades ta mig in på två servrar. Den ena droppade mig efter ett par minuter,.."check your internet connection,.bla bla.." typ det vanliga, den andra hade säkert en latency på 5 sekunder (skrev i chatten, väntade ,..väntade...väntade.. flera sekunder senare visades meddelandet). Även denna servern hade ca 60 i ping i browsern.

Spelet får av mig i dagsläget 7 av 10. Den dagen det går att logga in på en server och spela 9,5 av 10 (saknar ett rent deathmatch-läge, alla mot alla. Vore sjukt kul med denna spelmotor där "allt" går att skjuta sönder + att ett co-op läge hade varit som löken på laxen, med tanke på att singleplayer kampanjen är av spelbranchens absolut bästa ever)

*back to the "trying-to-connect-to-a-bfbc2-server-mini-game*

Inaktiv
Skrivet av Blekis:

Hade jätte problem med MP när jag först installerade BFBC2 och så här gjorde jag för att få igång det.

1. fick köra BFBC2 update manuellt för den funkade inte.
2. se till att mappen i mina dokument som heter BFBC2 BETA slängs (och töm papperskorgen)
3. Ta bort BFBC 2 BETA ur windows brandväggen. krävde omstart för en av polarna för att det skulle slå igenom.

4. om du kör x64 system använd PBsetup (där du nu kan lägga till BFBC2) för att uppdatera punkbuster.

hoppas det var till någon hjälp.

mvh

//blekis

Stort tack för detta, löste mina problem, tack!

Inaktiv

Någon annan än jag som har enorma problem att köra detta spel? Jag har alltid låg FPS, oavsett om jag tar LOW på allting eller kör HIGH. Det är inte så att det hackar, snarare att det är typ fördröjning på allting och att det måste typ ladda upp bana osv. eftersom. Tror inte det är lagg heller för jag kör på låg ping servrar och har aldrig haft problem med lagg i något annat spel. Klarar Cod4, MW2 utmärkt osv.

Har jag för klen dator eller är spelet dåligt optimerat? Jag har prövat stänga av bloom, köra directx9 men ingen bättring. marginell isf.

Min dator:
AMD Athlon 64x2 Dual Core processor 5000+ 2.60 Ghz
4GB minne
ATI Radeion 4800 series 512mb minne

Medlem
Skrivet av moralpappan:

Någon annan än jag som har enorma problem att köra detta spel? Jag har alltid låg FPS, oavsett om jag tar LOW på allting eller kör HIGH. Det är inte så att det hackar, snarare att det är typ fördröjning på allting och att det måste typ ladda upp bana osv. eftersom. Tror inte det är lagg heller för jag kör på låg ping servrar och har aldrig haft problem med lagg i något annat spel. Klarar Cod4, MW2 utmärkt osv.

Har jag för klen dator eller är spelet dåligt optimerat? Jag har prövat stänga av bloom, köra directx9 men ingen bättring. marginell isf.

Min dator:
AMD Athlon 64x2 Dual Core processor 5000+ 2.60 Ghz
4GB minne
ATI Radeion 4800 series 512mb minne

Verkar vara som processorn inte hanger med, brukar vara sa nar FPS inte okar fast man andrar fran hogsta till lagsta settings. Ar i thailand kan inte skriva med nordiska bokstaver

Medlem
Skrivet av Blekis:

Hade jätte problem med MP när jag först installerade BFBC2 och så här gjorde jag för att få igång det.

1. fick köra BFBC2 update manuellt för den funkade inte.
2. se till att mappen i mina dokument som heter BFBC2 BETA slängs (och töm papperskorgen)
3. Ta bort BFBC 2 BETA ur windows brandväggen. krävde omstart för en av polarna för att det skulle slå igenom.

4. om du kör x64 system använd PBsetup (där du nu kan lägga till BFBC2) för att uppdatera punkbuster.

hoppas det var till någon hjälp.

mvh
//blekis

kan knappt komma in på någon server, har inga beta grejjer kvar osv, har x64 system vart hittar jag PBsetup?, nått jag måste tanka ner?

Medlem

http://www.evenbalance.com/
adress till pb-setup där går du in på support högst upp

Medlem
Skrivet av lagu:

http://www.evenbalance.com/
adress till pb-setup där går du in på support högst upp

ok tack, har intallat det där nu men problemet återstår, händer ingenting när jag försöker joina en server... börjar bli jävligt less på detta nu.

Medlem

lika för mig, har installerat om spelet men vet inte om det är bättre ska testa efter travet vid 18-tiden återkommer sen

Medlem

Jag blir inte klok på mp heller.
Förutom de vanliga; inget händer, pb kick och check your connection kan jag numera lägga till ett: "can't find disc". Men hallå - den har jag inte haft i de senaste tre timmarna och det har minsann gått bra...
Dessutom verkar man bara behöva köpa ett spel, har bitvis spelat det online med båda mina söner samtidigt idag (utom när någon eller alla kickas av nyss nämnda obskyra anledningar). Har alltså installerat det på tre burkar samtidigt och det går finemang att logga på och köra på olika profiler. Är det meningen att det skall vara så?

Medlem

Blev utkastad från en server:"Lost connection to main server..." ... eller något. Nu står det "Updating stats"... har stått och snurrat en halvtimme och det går inte att avbryta. Får ta och döda processen. Undrar om all progress försvinner nu? *suck*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hittade inga servrar förut och installerade om spelet det funkar nu men dom är fulla står det ska prova senare för nu är det ju många som spelar

Och till Jazzman det borde gå om ni hae olika ip-adresser

Medlem

Det tror jag inte vi har eftersom alla sitter bakom samma router

Fast just nu spelar ingen då vi blir hårdare ägda av PB än av en medic-sqad...

Medlem

fungerar inte på xboxen häller. Lite tråkigt. Speciellt när man vill ha lite söndagsmys med ett bra spel...

Medlem

Spelat utan problem sen 3 mars, men idag så började PB att fucka upp sig, pga servrarna glömt uppdatera sin PB och nu fuckar sig EA master servers...GAY!

Medlem

Något som stör mig mer än bara kickarna från servrarna och problemet med att logga in på accountet så är det lagget på alla servrar, är det möjligtvis mitt grafik-kort som är för dåligt (9600 gt) eller är det servrarna som är dåliga?


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem

Fet fail på detta, betan fungerade bättre på alla sätt...

Medlem

Tycker det är mycket klagomål.. är ni så pass desperata att spela tvspel att ni inte kan vänta ett par dagar och låta DICE lösa problemen så kan ni få ett felfritt spel?

DICE hade väl inte räknat med att det skulle sitta miljoner rabiata tvspels-ungar och klicka på login var femte sekund hela helgen. Inte konstigt att det går segt när loginservern blir DDOS'ad.

I slutändan, vad är en veckas problem efter release i ett spel som ni kanske spelar online i 2 år?

Inaktiv

Funkade efter manuell uppdatering med update.exe

och punkbuster.

Medlem

För min del handlar det absolut inte om att vara desperat (möjligen kan jag uttyda viss desperation hos mina söner), utan om att blotta mängden möjliga problem som kan uppstå är häpnadsväckande.
Det är (som någon skrev) nästan ett spel i sig att komma in verkar det som - då tycker jag faktiskt att man borde få klaga lite i alla fall. Och på ett sätt är jag i alla fall glad är det till mängden är många som klagar: Då är det ju inte bara jag som har problemet

Medlem

Neh, jag har inte kunnat spela en enda match online sen jag fick tillgång till spelet i fredags... Hade sett fram emot en helg fylld av BC2 med polarna men det sket sig rätt snabbt hehe....

Men det kommer ju finnas chans för sådana helger i minst ett år framöver så det är väl inget man behöver gråta blod över..

För övrigt kommer jag inte heller in på servrarna efter att ha avinstallerat bc2 betan + punkbuster och sen dragit hem senaste PB från EB's hemsida. Men jag ger dem några dagar att fixa det så kanske det kommit upp fler servrar också, inte hittat en enda server jag har under 78ms till

Medlem

Hej!

Ett tips till alla som skriver här är att ni skriver vilken konsol ni är på/pc! Har problem och får medelandet "failed to connect to EA online" (360) Avinstallerat betan redan.

Medlem

Det här är anledningen till att jag inte spelar spel som kräver servrar av utgivaren. Både för att spela och för att hålla koll på ens konto. Det är käpprätt utvecklingshämmat rakt ut.

Jag minns BF1942, det var härliga tider det. Aldrig krångel.

Medlem

Åjo, nog var det krångel då också - det var ju därför som en snubbe i Australien (black bag ops hette det va?) fick rycka in och göra ett ordentligt dedicated server verktyg. Ett verktyg han sedan la ner eftersom (om jag minns rätt nu då) DICE "lånade" features ifrån utan att ge vare sig credits eller krediter för.

Men jag håller med dig om att det var bättre! Fast det måste jag ju säga numera...

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

DICE hade väl inte räknat med att det skulle sitta miljoner rabiata tvspels-ungar och klicka på login var femte sekund hela helgen.

Ja... har de inte räknat med det så hör de inte hemma i spelbranschen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

fifan, jag blir så arg så skickar snart ett trasigt spel till de där jävla hypade dice..........gud vad störande

ed; får man xp fastän man åker ut från servrarna eller måste man vänta tills varje runda är klar för att kamma hem xp?

Medlem
Skrivet av Elder_:

fifan, jag blir så arg så skickar snart ett trasigt spel till de där jävla hypade dice..........gud vad störande

ed; får man xp fastän man åker ut från servrarna eller måste man vänta tills varje runda är klar för att kamma hem xp?

Om du lämnar mitt i en match får du inte xp:en eller vapen/gadgets du fått i matchen.

Medlem

Så, om spelet krashar, som de alltid gör, då kommer jag ingen vart?? fan vad sug..

Medlem

VAFAN! har gjort allt som står på mer eller mindre alla forum. När jag trycker på "browse servers" början den söka, sedan händer ingenting. Får inget felmeddelande eller nåt. Någon som får multiplayer att funka?

Medlem

Finns det någon som lyckats spela än? Logga in o allt sånt funkar ju perfekt, men att hitta servrar funkar inte överhuvudtaget... Någon som kan hjälpa mig? Vore sjukt snällt

Skriv svar