BC2 multiplayer problem..

Medlem

Nu funkar de inte att logga in på EA's server ens.

DeSStroyer: De tar ibland upp till 5 minuter för serverbrowsern att uppdateras. Och de servrar som de är 10/24 spelare på är redan fulla för längesen. Du blir bästis med dubbelklicken..

Medlem

Elder_: Spelar dock igen roll ifall man inte kan komma in på serverna, då jag inte ens får fram några...

Medlem

Det jag menade på var om du har väntat i 5 minuter.. 1 minut känns grymt lång ibland.

Medlem

ja, jag har väntat i fem minuter. Och efter att det sökt efter servrar så kommer inga upp... Vetefan vad felet är... blir riktigt irriterad på skiten...

Medlem

mmh hajar de.. saker händer om man kör programmet som administratör eller inte..går jag in vanligt så ser jag tex inte pingen på servrarna. Kör jag spelet via admin som ägare så dyker pingen upp..

Medlem

haha, var bara jag som var lite efterbliven.. glömt att uppdatera spelet. Nu när jag gjorde det så funkade det..

Medlem

Satt igår kväll och försökte att spela, inget funkade tydligen! SP delen startade inte och likaså MP delen. Hittade servrar men kunde inte gå in på någon.

Börjar att bli lite irriterad på att det är ganska mycket strul med BC 2 för egen del. Får testa i kväll igen!

Medlem

Alltså det går ju inte ens att spela skiten, är inte värt allt problem för att komma in på en server.

Man klickar att man ska joina servern, står "waiting" sen försvinner den rutan bara.

Tack dice till ett värdelöst serverbläddrar system.

Skrivet av RozZy:

Alltså det går ju inte ens att spela skiten, är inte värt allt problem för att komma in på en server.

Man klickar att man ska joina servern, står "waiting" sen försvinner den rutan bara.

Tack dice till ett värdelöst serverbläddrar system.

Fortfarande EA som håller i servrarna. Och har du testat att starta BC2 som administratör? Fungerar oftare då att komma in på en server...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jäkligt kul spel, när det fungerar att komma in på någon server.

Men som många har märkt så var betan bättre och dessa problem som spelet har skall självklart inte finnas i en retail. Det är helt jävla fel.

Det verkar även som om vissa uppdateringar som gjordes i betan är borta nu i retail. Hur bra är det..

Nej, man skall inte behöva betala 500 spänn för att klicka join i 90 minuter och få en 2-3 olika felmeddelanden.

Men i övrigt, jäkligt bra.

Medlem

hmm jag måste ha tur för jag har inte alls problem att spela, visst det har varit flera tillfällen när man inte kan logga in men det har varit för EA server maintenance.

Serverbrowsern är ju kass ja och eftersom jag har steamversionen sa har jag extrema problem att se ping, men brukar leta upp servrar som berättar i namnet att dom ligger pa US east coast eller närheten för bästa ping.

Efter det har det funkat som en klocka och jag har fraggat på lite varje dag sedan release.

Vet inte om det är skillnad att jag lever i USA och inte europa men det borde det inte vara tycker man?

Well... ett till problem kom jag på men det är ATI's fel som jag förstår, trotts att jag har en MYCKET kraftfull dator med SSD disk så tar det sjukt lång tid att ladda kartorna.

Det har tydligen med med laddningen av DX11 att göra för ställer jag spellet att köra DX9 så laddar kartorna på 1 sekund. Men, men, igentligen spelar det mig inte så stor roll, jag brukar bara spawna på en squadmate som brukar vara lagom framme vid en flagga.

URK
Medlem

undrar om EA servern ligger i usa? efter som jänkare(EA) enbart tänker på sig själva så förvånar mej inte om de prioriterar sig själva.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

(PC)
Funkade klockrent för mig. Tar ca en minut att uppdatera servrarna. Grafik o "flytet" i spelet är mycket bättre än betan. Sen hur kul spelet är eju en annan fråga. Tycker man om att få 34 sniperskott i munnen varje runda så älskar man spelet..

Medlem

Tycker att det bara blir bättre och bättre vad gäller servrarna. Men problemet är att spelet stängs ner och ibland försvinner bilden från spelet men ljudet finns kvar (som om jag vore kvar i spelet). någon som har samma problem?


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem
Skrivet av GoDSPEED:

(PC)
Funkade klockrent för mig.

Nu ljög jag lite... Har flugit ut i windows utan anledning 2 ggr..

Inaktiv

signatur

PSN: SKITSPEL | I:et är ett litet L

Medlem

yeayea, nu börjas de mjölka....varför... huuur kan dom göra såhär.. fixa spelhelvetet innan.. blir snart bojkott på de här..

Medlem

Hur ändrar man grafikinställningar? Spelet går bra för mig på mitt 8800GT i singleplayer, men i multiplayer är det segt som fan. Har försökt ändra t.ex. texture detail, men det finns liksom ingen apply-knapp.

Inaktiv

kan inte heller lira de online helt sjukt att de släpps fast de inte fungerar online samma problem som bf2 komme

man får väl vänta då som vanligt men fixas nog snart hoppas ja

Medlem

Jag vågar inte använda UAV:n för då kraschar alltid spelet ut till windows.

Inaktiv

hur updaterar man spelet ? nån som vet

Medlem
Skrivet av Elder_:

yeayea, nu börjas de mjölka....varför... huuur kan dom göra såhär.. fixa spelhelvetet innan.. blir snart bojkott på de här..

Ja hur kan dom ge oss nya kartor och sammtidigt gå ut med ett uttalande att dom aldrig kommer ta betalt för dom nya karton som kommer i framtiden för att förhindra att kommunityt splittras?

Skandal enligt dig alltså?

Nu handlar det ju inte om två helt nya banor heller utan redan existerande banor fast i annat spelläge. Det gillar vi för i ärlighetens namn är det på gränsen till för några kartor även om jag tycker dom håller mycket god kvalitet.

Så det lär ju inte ha tagit dem allt för mycke arbete helt enkelt och även om det finns en del i framförallt gränsnittet som dom skulle kunna fixa en hel del med så tycker jag inte alls det är några alvarliga problem med spelet i sig.
Lätt det roligaste MP jag spelat sedan CS va i beta 5.2.

EA serverproblem är en annan femma. Den är lite pinsam faktiskt även om jag kan tänka mig dom missbedömde spelets popularitet och liksom alla andra företag i hela världen så vill dom ju tjäna så mycke pengar som möjligt och hade inte satt på både livrem och hängslen vad gäller serverparken (vilket dom borde ha gjort ja).

Medlem

Har ett "nytt" problem. När jag trycker på "Join game" så laddar den en stund men efter 7 sek så återvänder den till sidan där jag kan trycka join igen! Fattaar problemet?

Xbox 360

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Har ett "nytt" problem. När jag trycker på "Join game" så laddar den en stund men efter 7 sek så återvänder den till sidan där jag kan trycka join igen! Fattaar problemet?

Xbox 360

Har precis samma problem. Börjar bli riktigt jävla drygt. Köpt ett spel som man inte får spela. PRIO ETT DICE OCH EA! Låt oss använda vår produkt ni har tagit betalt för!

Medlem

HjälP1!!!1onE!!1!!

Det är något fel på mitt BF BC2, jag kan inte köra MP, jag kan spela singleplayer. Varje gång jag ska logga in så kommer en skylt som säger unbel to log in. Jag har bettlat pengar för deta spelt -.-

PS: JÄtte dålig skrivet jag vet men jag är sååååååå trött


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Faaaaaan va less jag börjar att bli på BC2. Tycker att spelet är grymt men jag kan bara spela MP i typ 15 minuter och sedan blir jag kickad till windows. Har varit så här sedan releasen! Piss dåligt Dice, riiiiktigt pissigt!

Inaktiv

Har också problem med att hela spelet stängs ner ibland???

Längtar efter patchar till detta spelet.

Men måste säga, att jag verkligen gillar spelet.


signatur

Swat till you drop

Medlem

Kompisen tipsade mej om att en avinstalation kanske skulle göra susen, och det gjorde det. Funkar kanon nu!!

Medlem

Måste säga att jag har inte haft ett enda problem med mitt fast ifs så lirar jag på PS3:an men är grymt nöjd med BC2. Men tycker det är tråkigt att så många har haft problem men spelet är nytt och som BF2 så lär det fixa sig i framtiden

Skriv svar