BC2 multiplayer problem..

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

Kompisen tipsade mej om att en avinstalation kanske skulle göra susen, och det gjorde det. Funkar kanon nu!!

Eller nej, funkade en dag sen va det samma skiten igen. Hittar servrar men kan inte komma in på någon. Kaaaaaaast!! Såååå jäääävla kaaaaaaast!

Inaktiv

samma här kommer inte in heller jag lyckades komma in en gång för nån dag sen men de gick inte ens spela laggade som FAAAN kunde inte ens köra på lägsta kan köra cryzis fc2 på max så de va riktigt skumt nån som har bra förklaring på de får fram seervrar men går inte att komma in på dom finns de ingen patch eller nå måste man ladda hem nvidia drivrutiner eller ?

Medlem

Nu verkar det som om det äntligen kommer börja hända nåt.

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Inaktiv

finns de nån patch att ladda hem nån som vet / eller hittat nån

Medlem

simpon: Jag tror spelet själv säger till när det kommer en uppdatering.

Inaktiv

de skulle ju komma ut en i dag ja tor man bara måste hitta den på nätet

Inaktiv

ni som kan spela spelet va har ni för ram och grafik kort
jag har bara 2 gig i ram och geforce 285 gtx 1024 MB GDDR3 win xp proffesional

har kopia på windows så har ba service pack 2

Medlem
Skrivet av simpon:

de skulle ju komma ut en i dag ja tor man bara måste hitta den på nätet

Jo, men det är många timmar kvar på "idag". De kanske menar USA-tid.

Inaktiv

fick uppdatering nyss fungerar de för dig eller ?
komme in på servers men laggade som fan

Medlem

simpon: Hur fick du ner uppdateringen? Jag köpte mitt genom Steam och där kan man inte tvinga en uppdatering vad jag kan se.

Medlem

Nevermind. Jag upptäckte att man kunde använda nyckeln från steam och ladda hem det med EA Download Manager för en "vanlig installation".

Inaktiv

va har du för dator ?

Medlem

jag kan fan inte komma in på en enda server!

Alla servrar får jag medelandet

"Server is full try Another server" typ.Fastän det finns platser kvar 24/32 osv...

Grymt besviken!

Inaktiv

Varför försvinner folk från min vänner lista hela tiden?

Inaktiv

samma här har kommit in 2 gånger laggat som satan och sett förtaskigt ut hmm fick en updatering för nåra timmar sen men de blev då inge bättre bara för en kort stund så den lyckan dog ut snabbt vad har ska de spela nån roll om man har luft buret eller inte fc2 funkar kanon

Medlem

Nån mer som har problem med lagg och CTD efter uppdateringen?
Upplever som att spelet blivit mkt långsammare med?

Medlem
Skrivet av *Impaled*:

Nån mer som har problem med lagg och CTD efter uppdateringen?
Upplever som att spelet blivit mkt långsammare med?

Japp, samma här. CTD och även freezes där jag märkligt nog kan styra (spelets) muspekare, men jag kan inte komma åt processen via ctrl-alt-delete eller döda med alt-f4 eller växla med alt-tab..... Och samtidigt så funkar min Mumble fortfarande och jag kan snacka med polarna via push to talk, vilket indikerar att datorn fortfarande tar emot input från tangentbordet....
Tycker mig skönja viss ökad lagg också.

Upplevde inget sånt innan dagens patchning.

Nån mer?


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Själv har jag lyckats spela ett par timmar utan problem ikväll/inatt. Jag har dock upptäckt att om jag går fram till UAV-kontrollen och trycker på E, så kraschar mitt spel. Spelar ingen roll på vilken bana, det händer alltid.

Inaktiv
Skrivet av *Impaled*:

Nån mer som har problem med lagg och CTD efter uppdateringen?
Upplever som att spelet blivit mkt långsammare med?

Mitt funkade bättre, men två nära vänner fick problem direkt så dom får nog fixa patchen

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av PurreSnurre:

Tycker att FZ ihop med DICE skall posta på sidan vad som orsakat problemen. Att endast recensera ett spel och sedan sitta i spelutvecklarens knä är skitdåligt. FZ har bidragit till hypen som blivit och borde därmed hålla oss läsare med uppdaterad info.

Calle fick nog både svälja och köra lotion efter denna recension. ^^

haha din sjuke fan

Har läst om problemen på ett flertal olika forum nu. Skulle vara mkt intressant om FZ lyckades få till en sittning med DICE (de verkar ha goda relationer och känner flertalet av personerna där) för att få reda på vad det är som har gått så snett med MP-delen. OK att responsen från marknaden blev större än väntat, men spelet har varit ute ganska länge nu och som jag förstått det har det inte blivit bättre.

Inaktiv

vars fick dom patchen från mitt fungerar inte längre har installerat om spelet fungerar fortfarande inte efter de heller

Inaktiv

vart kan man se vad man använder för dx ? ser de ingenstans under settings på spelet ?

Medlem
Skrivet av simpon:

vart kan man se vad man använder för dx ? ser de ingenstans under settings på spelet ?

Från en annan tråd i detta forum:

"men vill ni byta till DX9 så skall ni leta upp en fil som heter Settings.ini som ligger i Mina Dokument/BFBC2. Där bytar ni DxVersion=auto till DxVersion=9."

Medlem
Skrivet av VaDeR:

Har läst om problemen på ett flertal olika forum nu. Skulle vara mkt intressant om FZ lyckades få till en sittning med DICE (de verkar ha goda relationer och känner flertalet av personerna där) för att få reda på vad det är som har gått så snett med MP-delen.

Jag skulle vilja sitta ner med killen som programmerat server browsern. Eller rättare sagt, de killar som gjort samtliga server browsers i Battlefield-serien. Att det ska vara så jävla svårt.

1. Kontakta nån master-server och tanka hem en lista på servrar (gzippad så den bara tar några kb). Cacha listan lokalt i nån timme.
2. Starta upp en tråd som uppdaterar gränssnittet.
3. Starta upp ett antal trådar som pingar servrarna på listan.
4. Allt eftersom listan uppdateras, spara ner informationen i en lokal databas så att man kan filtrera och joxa hur man vill med de servrar som redan uppdaterats.

Från det att man klickar på refresh så ska det inte behöva ta mer än någon sekund för att servrar skall dyka upp i listan, sorterade efter ping.

Problemet med server browsern i BC2 misstänker jag är att den skall snacka med EA:s servrar stup i kvarten och att de är totalt överbelastade. Lösningen från deras sida är att köpa mer servrar, men det är att polera en bajstolle. Fixa problemet på klientsidan istället.

Edit: Jag hörde förresten från en kompis vars kompis jobbar på Dice att hela GUI:t i spelet (inkl server browsern) är gjort i Flash. WTF?

Medlem

Man tycker ju de kunde rekryterat folket som gjorde ASE, dvs den bästa serverbrowsern som gjorts.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Man tycker ju de kunde rekryterat folket som gjorde ASE, dvs den bästa serverbrowsern som gjorts.

Ja, eller vilken student som helst med mer än 1 poäng programmering bakom sig

Medlem

haha
sen om de där nya kartorna, eller gamla kartorna på nya spelsätt.
någon som spelat dem på det nya spelsättet ?
inte jag iaf :S
skit skumt

Inaktiv
Skrivet av Rickard:

massa text

all hail Rickard!

skulle så gärna se att Dice svarar på detta med serverbrowsers, dom kan göra skitgrymma spel men varför varför alltid alltid sabba browsern? lär dom sig inte?

Inaktiv

Hej!
jag har ett stort problem, när ja fick mitt bfbc2 idag så installerade jag det, och fixade ett konto. Sen när jag ska spela på en server, så kommer jag dit där det laddar, med en bild på banan man ska spela, då bara stannar allt till och allt stängs ner o jag kommer tillbaka till skrivbordet!! någon som vet varför? SNÄLLA HJÄLP!!!

Blir likadant när jag ska spela singelplayer!!

ps.har kunnat spela call of duty modern warfare 2 på datorn utan problem. ds

Har redan installerat om spelet en gång!!

Processor: Intel core 2 CPU 6400 @ 2.13GHz
Minne:2046mb RAM
365mb tillgängligt
Bildskärm: Nvidia Geforce 7950 GT

Inaktiv

är de nån som har börjat få spelet att gå som de ska eller ?

mitt fungerar då inte att ens lite till multiplayer

Skriv svar