karbon skrev:
kan loggain ibland men för det mästa står det bara cant connect now try agin later, någon med samma problem?, har nyss formaterat om datorn så har inga beta filer kvar. Och brandväggen är avstängd.
Welcome to the club!
Så grymt irriterande, alla dessa "connection"relaterade problem.
EA har verkligen strulat till även denna releasen,.. ett sådant fantastiskt bra spel och så kan man inte spela.
Jag har nog spenderat lika många timmar på att försöka ta mig in på en server som jag har spelat.
Och pingen i browsern kan jag tala om stämmer inte för fem öre. Det märks direkt väl inne i spelet att det är mycket högre ping än vad browsern visar.
Testat pinga servrar och där såg man direkt beviset. browsern säger kanske 60, en ping säger sedan det dubbla.. .hmm..
Gjorde ett gäng tappra försök att spela idag, lyckades ta mig in på två servrar. Den ena droppade mig efter ett par minuter,.."check your internet connection,.bla bla.." typ det vanliga, den andra hade säkert en latency på 5 sekunder (skrev i chatten, väntade ,..väntade...väntade.. flera sekunder senare visades meddelandet). Även denna servern hade ca 60 i ping i browsern.
Spelet får av mig i dagsläget 7 av 10. Den dagen det går att logga in på en server och spela 9,5 av 10 (saknar ett rent deathmatch-läge, alla mot alla. Vore sjukt kul med denna spelmotor där "allt" går att skjuta sönder + att ett co-op läge hade varit som löken på laxen, med tanke på att singleplayer kampanjen är av spelbranchens absolut bästa ever)
*back to the "trying-to-connect-to-a-bfbc2-server-mini-game*