BF2 disconnect efter 1 minut!

Inaktiv
BF2 disconnect efter 1 minut!

Ända sen patch 1.4 har jag haft ett stort problem med BF2. När jag kommer in på en server kan jag bara spela i en eller en halv minut innan jag blir "Disconnected by server". Är det nån annan som har det här problemet sen 1.4 eller har sett en lösning?

Vill kunna spela igen


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Kan vara din punkbuster som antingen är avstängd eller så uppdateras den inte som den ska, då får du göra det själv. Gå in på www.evenbalance.com/ och klicka dig fram. Funkar det inte efter det så har jag ingen aning.


signatur
Medlem

står det bara "Disconnected by server"??..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Japp Fanster, kan det vara pb?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

hmm.. ja.. det kan vara det har du laddat ner den nya pb?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Problemet löst, det var Dual-Core


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Vaddå Dual-Core?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Gissar processorn som menas med dual-core. Frågan är varför det ska påverka spelet.


signatur

Videomupp

Medlem

bf2 kan inte hantera flera kärnor. Man måste ställa in att bf2.exe bara får använda en kärna (varje gång man startat bf2.exe).

Visst är det sjukt fel att man blir disconnectad, jag har själv haft samma problem. Och bara använda en kärna hjälper faktiskt.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

fan vad skjukt.. fan vad drygt oxå.. att ändra det heeela tiden.. tycker synd om er..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Nä, det behövs inte ändras hela tiden om man bara har rätt program och man bör inte tycka synd om folk med dual-core processorer


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Åh, stackars satar med kraftiga processorer!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Nä, det behövs inte ändras hela tiden om man bara har rätt program och man bör inte tycka synd om folk med dual-core processorer

Vad är rätt program då?

Jag har ett liknande problem med BF2. Har införskaffat en Dual Core (AMD X2 4600+) som jag installerade igår. Spelade BF2 i ca 2 timmar igår och blev utslängd till skrivbordet ett par, tre gånger under den tiden. Upplevde även lite problem med ljudet (X-Fi Fatal1ty FPS) som stundtals fick en högpitchande ljudglitch, inte ofta, men tillräckligt för att vara störande. Tyvärr hade jag inte tid igår kväll att testa om samma fenomen uppstod i andra spel. Uppdaterade ljuddrivisarna, utan framgång.

Kan problemet bero på det som diskuteras i denna tråd, dvs att BF2 inte stödjer dubbla kärnor och man ställa in så att BF2 endast använder en kärna?

Medlem

Jag är också intresserad av vilket program du anser vara 'rätt' program. Jag har inte sådana problem med bf2 att det krashar (ja, jag har oxå dual-core) men det vore intressant ifall man kunde ställa in sådant en gång för alla.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Jag använder WinLauncherXP till att ändra från dualcore till singelcore.

http://www.majorgeeks.com/WinLauncherXP_d870.html

Medlem

men jag har beställt ny dator med AMD Athlon 64 X2 3800+.. kan jag inte köra bf 2 då ??:S

Medlem
Skrivet av brosnan:

men jag har beställt ny dator med AMD Athlon 64 X2 3800+.. kan jag inte köra bf 2 då ??:S

jo, men kör med WinLauncher eller gör som beskrivet ovan.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

Jag har en E6300 klockad till 3.2ghz (dualcore) och jag har inte behövt mer än att starta spelet för att spela det.

1
Skriv svar