BF2 och Vista fungerar det?

Medlem
BF2 och Vista fungerar det?

Fungerar BF 2 ihop med Vista?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Självklart.


signatur
Medlem

Härligt kan inte vara utan det


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Jag vet att det inte gick spela på punkbuster servrar för mig.. men det var demot så jag vet ej riktigt finns väll patch eller nått.

Medlem

Funkar utan problem för mig...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Jadå bf2 funkar perfekt i vista :).

Har lagt upp en server i hamachi skulle vara kul om lite mer folk joinade.
ghostbf2.se
Pw: bajs

funderade även på om någon är sugen att lira lite cod 4med.
Skulle vara roligt om man är ett gäng killar/brudar som spelar utan att någon är taskig för att någon är kass osv.

Får jag veta av sådant på serven är det kick utan förvarning.
Servern är till för alla och alla ska behandlas med respekt.

Peace

Inaktiv

får ej att bf2 funger till min data med vista

Medlem

funkar för mig me


signatur

Mvh/Lastbil94

Medlem

Japp det funkar fast du får ladda ner o uppdatera Punkbuster så du kan lira på Punkbuster servrar!

http://websec.evenbalance.com/downloads/windows/pbsetup.exe

Medlem
Skrivet av thedude:

Japp det funkar fast du får ladda ner o uppdatera Punkbuster så du kan lira på Punkbuster servrar!

http://websec.evenbalance.com/downloads/windows/pbsetup.exe

tackar

Inaktiv

hur ska man göra med det punkbuster?
http://websec.evenbalance.com/downloads/windows/pbset
up.exe hur ska man göra?

Inaktiv

Jag lånar den här tråden lite. Jag har problem med PB i BF2. När jag hade XP fungerade BF2 felfritt. Nu har jag Vista, och spelet i sig fungerar bra, men inte punkbuster.

Jag har även ET:QW, (med Punkbuster aktiverat), och spelar på PB-servrar, och det går fint, karta efter karta.
Men Bf2 och pb vill inte samsas i min burk. :evil:

Jag uppdaterade PB manuellt via en sådan där länk. Och det gick bra, med BF2, ETQW och Crysis.

Här har ni två bilder på problemet:

Meddelande i BF2

Problemlösaren i Vista säger så här om det

Medlem

Har ingen aning det ända jag vet är att du inte är ensam om det min kompis har samma problem.

Medlem

Lösning:

Stäng av UAC. (den som gör att du måste godkänna allt)

Användarkonton -> Aktivera eller inaktivera Kontroll av användarkonto(UAC)

Inaktiv

kör vista 32bit och det funkar bra för mig.
men jag måste uppdatera punkbuster manuellt.

Medlem

jag har liknande problem men för mej står det:
punkbuster has kicked player ' dda jeppeake' (for 0 minutes)...
restriction: service connection failure pnkbstrA.exe

har instalerat om BF2 flera gånger men det e kvar ändå...


signatur

TJOLLAHOPP

Medlem

brandväggen?


signatur

Squeeze the trigger...

eak
Medlem

Jag installerade nyss bf2 i vista sp1 med dendära beta patcen. spelet vill inte starta. skärmen blinkar baratill och det startar inte. har ställt på admin läge och xp läge i compability menyn. någon som vet vad jag behöver göra mer ? Jag har spelat de tidigare i vista så vitt jag mins. Har aldrig haft XP överhuvudtaget på mina datorer.

Medlem

Har samma problem som eak. Har dock inte kört det med Vista tidigare.

Konstigt att det ska vara svårt och hitta en lösning till detta problemet, tycker ju att det borde vara ett rätt vanligt problem.

Söker man på google så får man bara fram några trådar där massa idioter skrivit typ.

Ingen som vet lösningen så BF2 funkar med Vista?


signatur

-

Medlem

har samma problem som eak och bluesky, dock har jag inte använt 1.5 beta patchen men är kvar på 1.41, BF2 har fungerat otroligt bra på min burk som kör Vista ultimate x64, inga problem sedan juni förra året då jag byggde min burk, tills nu i juni när spelet inte fungerat precis som eak och bluesky beskriver, den startar till svart skärm och sedan hoppar den ut i Windows igen, jag provade även att omformatera och installera om allt från start, mycket riktigt funkar inte, köpte även nytt grafik kort funkar hur bra som helst med alla spel utom just BF2, tror dock att detta har med nån uppdatering från M$ som givit en smäll nånstans

Medlem

samma med mig funkar inte. har testat allt. en del säger att det inte fungerar med ddr3 minnen?

Medlem

Ni som har problem med Vista och Battlefield 2..
Kör Battlefield 2 som administrator, (högerklicka på iconen).
Samma sak med Ventrilo om ni kör det tillsammans med Bf2.

Medlem
Skrivet av IMercy:

Ni som har problem med Vista och Battlefield 2..
Kör Battlefield 2 som administrator, (högerklicka på iconen).
Samma sak med Ventrilo om ni kör det tillsammans med Bf2.

Näe det funkar inte heller för mig, inte om man kör komabilitetsläge för XP heller. Jag har 64bits ultiamte, blä! HJÄLP! Vill ju in och testa betan

Medlem
Skrivet av callert:
Skrivet av IMercy:

Ni som har problem med Vista och Battlefield 2..
Kör Battlefield 2 som administrator, (högerklicka på iconen).
Samma sak med Ventrilo om ni kör det tillsammans med Bf2.

Näe det funkar inte heller för mig, inte om man kör komabilitetsläge för XP heller. Jag har 64bits ultiamte, blä! HJÄLP! Vill ju in och testa betan

Installera Windows XP.

1
Skriv svar