BF2: Project Reality

Medlem
Skrivet av Lerner:

Fan vad jag älskar detta spelet, satt o lirade hela natten igår. Var med om ett sånt jävla fett bakhåll också när vi skulle försvara en bas. Vi ligger 100 meter framför basen i en linje på en kulle bakom några stenar, mitt auto MG är deployat, tät djungel överallt och en väg nedanför. Så ser vi rörelser nedanför oss intill vägen, då är det en amerikansk squad som närmar sig oss. Vi väntar liksom tills alla e framme innan öppnar vi upp som in i helvete på dom, de va så jävla ballt Efter de var ja såld

HAHA! Du är biten, nu är det kört!!

Medlem

En av de bästa moddar jag ha spelat :D, riktigt roligt att spela lan på det :). mitt nick på bf är Sergeant.isaksson bara hojta till om ni vill ha lite teamwork

Medlem
Skrivet av sgt.eagle:

hojta till om ni vill ha lite teamwork.. .

Vilken server lirar du mest på?

Inaktiv

Har testat PR nu en vecka och är helt såld, fan vilket bra team play. är det någon som vill lira så har jag Narrath som nick i spelet, jag brukar lira på Thors brigade.

Medlem

Verkar som att jag är bannad från Thors Brigade (blir alltid kickad när jag försöker ansluta). Ingen aning varför. Någon som vet hur man blir av med en banning där?

Medlem
Skrivet av Johan:

Verkar som att jag är bannad från Thors Brigade (blir alltid kickad när jag försöker ansluta). Ingen aning varför. Någon som vet hur man blir av med en banning där?

Kan det vara så att du joinar när det är 62/64 inne på servern? Dom har förbokade admin-slots på den servern och då står det att man blivit kickad fast det igentligen inte är så. Ett andra alternativ kan vara "hand shaking faild" från din punkbuster, ett vanligt fel i.o.m v0.8.

Vad får du för felmeddelande?

Medlem
Skrivet av bodybag:
Skrivet av Johan:

Verkar som att jag är bannad från Thors Brigade (blir alltid kickad när jag försöker ansluta). Ingen aning varför. Någon som vet hur man blir av med en banning där?

Kan det vara så att du joinar när det är 62/64 inne på servern? Dom har förbokade admin-slots på den servern och då står det att man blivit kickad fast det igentligen inte är så. Ett andra alternativ kan vara "hand shaking faild" från din punkbuster, ett vanligt fel i.o.m v0.8.

Vad får du för felmeddelande?

Nej för tusan, så grön är jag inte. Det kan vara 20 spelare och jag blir kickad direkt när jag har anslutit "admin decision". Inga problem med punkbuster alltså. Eftersom jag blir kickad innan jag ens har börjat spela måste det vara en banning. Vad göra???

Medlem
Skrivet av Johan:

Eftersom jag blir kickad innan jag ens har börjat spela måste det vara en banning. Vad göra???

Du, detta hände mig också tidigare, men jag kunde nästan alltid ansluta på 2:a eller iaf 3:e försöket. Har ingen aning om varför jag fick dessa "kickar", men jag är ganska övertygad om att det inte var nån som kickade mig, trots meddelandet.

- maggot.se


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Indeed, det är ett kanon mod.

Jag har alltid tröttnat på att krigs spelen som görs är så orealistiska men med tiden så har jag förstått att spel säljer inte så bra om man gör såna. Men dom realistiska spelen som finns som tex. PR gör det hela lite mer vuxen anpassat. Tar tid att hitta det sköna spelläget dock, först gäller det att hitta en bra server, finns många tyska som är så jobbiga ;p, men thors eller nån engelsk är bra. Sen ska man söka upp en bra squad med en SL som ser framåt på rundan, finns många squads som använder voice men det kan vara väldigt dött. Finns många knepiga personer som är SL, igår hade jag en bla. som påminde om han i serien band of brothers, lol, han var högljudd och tog ton mot alla medlemmarna och hans taktik och alla flankar gick åt skogen och var rent självmords benägna, och så varje gång han dog så hade han mage att skrika på dom övriga i gruppen, en efter en droppade squaden.

PR tycker jag kanske är lite FÖR realistiskt nu efter nya versionen, rekylen är lite för mycket, jag undersökt lite och tittat runt på internet om det. Har du single fire på och sikta mitt på en fiende så missar du, på långa avstånd är det ok, men rätt nära avstånd så är det orealistiskt. RPGn har dom skärt ner lite på nu. Vissa Banor är ok, vissa är för stora, för många flaggor eller bara rent tråkiga. När jag spelade RP för nåt år sen så hade jag för mig att det var mer fart i spelet och mer adrelin kickar än nu.

Medlem

Svar ja.. .. PR är inte var det en gång var!

Min erfarenhet av PR v0.8 var att hela mitt tagteam (37th) dog ut och alla andra jag känner via spelet lackade ur. Jag spelar WiC och CoD4 numera, säger kanske sitt. Vi kanske ses.. .. nästa VU

Medlem
Skrivet av nils45:

PR tycker jag kanske är lite FÖR realistiskt nu efter nya versionen, rekylen är lite för mycket, jag undersökt lite och tittat runt på internet om det. Har du single fire på och sikta mitt på en fiende så missar du, på långa avstånd är det ok, men rätt nära avstånd så är det orealistiskt. Vissa Banor är ok, vissa är för stora, för många flaggor eller bara rent tråkiga. När jag spelade RP för nåt år sen så hade jag för mig att det var mer fart i spelet och mer adrelin kickar än nu.

Håller med. Det är nästan omöjligt att träffa någon numera. Dessutom är allt vääääldigt stelt och långsamt. Man känner sig som ett stelopererat fläskberg när man försöker röra sig.

EDIT: Men roligt är det. Spelade precis en grym runda med en bra squadleader som delade upp uppgifterna i gruppen och hade grymt upplägg. Ruggigt jäkla kul!

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av nils45:

PR tycker jag kanske är lite FÖR realistiskt nu efter nya versionen, rekylen är lite för mycket, jag undersökt lite och tittat runt på internet om det. Har du single fire på och sikta mitt på en fiende så missar du, på långa avstånd är det ok, men rätt nära avstånd så är det orealistiskt. Vissa Banor är ok, vissa är för stora, för många flaggor eller bara rent tråkiga. När jag spelade RP för nåt år sen så hade jag för mig att det var mer fart i spelet och mer adrelin kickar än nu.

Håller med. Det är nästan omöjligt att träffa någon numera. Dessutom är allt vääääldigt stelt och långsamt. Man känner sig som ett stelopererat fläskberg när man försöker röra sig.

EDIT: Men roligt är det. Spelade precis en grym runda med en bra squadleader som delade upp uppgifterna i gruppen och hade grymt upplägg. Ruggigt jäkla kul!

Ja precis. Det värsta man kan göra och vad man ska undvika när man gör realistiska krigs spel är att göra det seeeegt. PRs tempo på allt är anpassat för långa avstånd vilket är komiskt när en insurgent maxar sin ak47 på nära avstånd och man ska dra upp det seega långa siktet och sen spriinga låång tbakom en sten och slänga seeega tråkiga field dressings, som buggar.
Man ska kunna ta upp saker snabbt, man ska kunna få upp iron sight snabbt, allt ska vara snabbt och smidigt. Jag har ingen aning om vad som händer när man ligger i prone med ironsight inne eller med kikare och man reser på sig och allt börjar skaka, varför har dom det så.

Men det är nästan alla negativa grejjer jag tog upp där, Spelet är grymt bra. Men jag ser fram imot Operation Flashpoint 2, ny grafik/motor, realism, yummie!

Medlem

Japp, detta sög getpung! Fy satan va besviken jag blev på v0.8 :evil:

Medlem

Idag är det signup for C7 PR tournament. Någon annan som tänker signa? jag kommer finnas på battleforce training server för inf training

Medlem

kan bara hålla med om att v0.8 blev en försämring, men jag tycker fortfarande att PR är roligt, trots 08:an.


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem
Skrivet av bodybag:

Japp, detta sög getpung! Fy satan va besviken jag blev på v0.8 :evil:

Vad exakt var det som blev sämre??


signatur

B lup

Medlem

Fattar ej varför det inte gå o köra v0.8 efter jag har laddad ner dem något bra tips???

Jag har tagit bort alla gamla filar...:\

Medlem

Du måste ge mer info för att kunna svara på din fråga, vad exakt är det som händer? För att hitta servrar så får inte "rankad" vara ikryssad i ditt filter. Står det "PR v0.809" längst ner till vänster i ditt PR-fönster efter inloggning?


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Sorry ok...

Efter jag laddad ner filerna från FZ låser sig datorn när jag forsöker köra dem...? Dortorn är nästan ny och körs med Vista!

Jag har jo varit borta i ett halv år från PR och har nu fått gnistan till baks så jag ser otroligt mycket fram emot att logga in igen...

Synd bare inte jag kan komma ihåg hur jag loggar in min gamla karaktär... minnet när man är på gränsen till 40....;) For jag har just installerad BF2 på den nya datorn med samma skiva som jag har haft i alla år! dec 2005 tror jag det var jag köpte spelet...

Medlem

ok, tolkar det som om att du inte kan installera varken "levels" eller "core". Får du något felmeddelande, isåfall vad, eller hänger sig datorn så att du måste starta om den helt? Fungerar ditt vanliga BF2 (av version 1.41)?

PR hemsida = http://www.realitymod.com (för egen felsökning)

Edit: Har du följt anvisningarna i nedan installationsguide?
http://www.realitymod.com/guide/Installation_Guide


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Nej jag får inget felmaddelande! När jag kör filerna så händer inget bara....? Har även provat med att stänga av antiviruset men utan framgång....
Jag provade även att hämta ner filarna fr en annan server men lika dant där inget händer när jag kör dem?!

Jag har installerat pachen till BF2 1.41 och följd beskrivningen på http://www.realitymod.com/guide/Installation_Guide men nej???

Men jag ger inte upp har lite kontakter i staterna från min gamla squard TEAMPLAY ska höra med dem... på X-fire

Medlem

Ok! Nu lyckades det mig att få installerat "Core" och "levels" Nu skulle jag villja ha lite tips hur jag får tag i PR.exe filen då den som fins på mitt skrivbord tydligen inte fungerer koreckt...?

När jag acktiverer den får jag upp en bild i PR där det står att jag ska trycka "alt+F4" och välja PR.exe och inte BF2.exe för att starta PR...? Konstigt... för det är jo vad jag HAR gjort!!!?

På mitt skrivbord har jag nu: en ikon med PR, en PR manual, en PR Wiki + 2 ikoner för BF2 sedan tidigare.... Hur många PR ikoner ska man ha???

Medlem

Så här ett extrakt av min PR-genväg ut:

"...\Battlefield 2\mods\pr\pr.exe" +modPath mods/pr +menu 1 ...

"pr.exe"-filen ligger alltså i pr-mappen under mods.


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Jo så lång så rätt... Men när jag klicker på PR ikonen inne i programmet (enl din beskr. ovan) får jag upp ett felmeddelande att bf2.exe inte existerer... Det är en PR (program) ikon och den ända PR ikonen som fins i PR mappen.

Så här ser sökvägen ut från PR ikonen på skrivbordet:

"C:\Program Files (x86)\EA GAMES\Battlefield 2\mods\pr\pr.exe" +modPath mods/pr +menu 1 +fullscreen 1

Det går ej att använda den, för då kommer det bara upp en skärm där jag ombeds att trycka "alt+F4" och välja PR.exe och inte BF2.exe för att starta PR...???

Ka det va så att nogåt är fel i söktexten kanske?

PS: Stort tack för att du tar dig tid att hjälpa mig maggot.se!!!

Medlem

Detta är jo helt otroligt!!!

Har nu provat (nästan) allt och testat dessa råd: http://www.realitymod.com/forum/f27-pr-help-hardware-support/...

Men inget händer.... fa...

Ska se om v 0756 funkar istället for jag vill spela PR!!!

Medlem

Hmm nu ger jag up....!

Inget fungerer vare sig vanliga BF2 (v 1.41) eller PR v0809 eller v 0756 .....????????????????

Kan inte förstå varför har suttit nu i 6 timmar och forsökt lösa det utan ressulltat

När jag loggar in bå vanliga BF blir jag kickad direkt med Punk Buster Error message:

Restriction: Inadequate O/S Privileges.

Snälla nån hjääälp mig ur detta dilemma!!!!

Medlem

du, kika här. Där står lite om ditt problem. jag vet att det är ganska många som råkat ut för detta, dock inte jag själv, så jag har aldrig lagt en ev lösning på minnet. Finns säkert nån annan på detta forumet som borde kunna hjälpa mer med just detta problemet. Hoppas det löser sig snart.

http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=1985


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Puhhh.....!!!!!

Äntligen fick jag PR o funka! Tack!

Mitt problem var att "PR.exe" genvägen på skrivbordet inte var markerat som admin!

Löste det vid att höger klicka på genvägen välja egenskaper...Klicka på fliken "kompatibilitet" och bocka för "Kör det här programmet som administratör"

länk till lösningen:
http://www.realitymod.com/forum/f27-pr-help-hardware-support/...

Och vips var jag midt i stridens hetta!!!

Än en gång tack för all hjälp!

Hällsningar "SWE_RAMSES" (nick i PR).

Medlem

gôtt moos - vi får hålla utkik efter varandra, alltid kul med fler PR-lirare. Jag heter förresten "maggot.se" överallt .. ibland med [RNG] framför, ibland inte ..


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

det kändes för första gången att jag var inne i självaste berättelsen:D det har jag aldrig känt förut:D. Väldigt bra skrivet!:D

Skriv svar