BF2: Project Reality

Medlem
Skrivet av Eottt:

Måste man ha 0874 för att lira med 1.5??

Svar ja

Geeks Gaming

God kväll FZ's.

Kul att hitta denna tråden efter såpass lång tid på FZ, kul att läsa novellen i början. Mycket rolig

Också kul att se BodyBag rekommendera LP (Lost Platoon) och TB (Thors Brigade) som ett bra exempel på teamwork.

Mitt ingame nick är antingen *=LP=*[twl]Lan eller [PR]CATA|Lan. Jag är alltså medlem i Lost Platoon och deltager också i den officiella Project Reality Turneringen som pågår.

Har ni frågor om klanspel, turneringen, bra server eller Project Reality i allmänhet, så hjälper jag gärna Bodybag i hans pro-PR-kampanj


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Geeks Gaming
Skrivet av bodybag:

Dom håller ju i ett LAN i England den 13 September. .. skulle inte förvåna mig om det bli release partyt.. . va tror ni?

Jag var där i Bovington, enda svensk. Också enda reporter, skrev en artikel men tack vare att någon dumskalle filmade Challenger 2 tanken när den släppte ut rök i sin generator på Youtube så blev det locket på med all publicering.

Fanns en norsk tjej där som andra skandinaviska representant.

Bovington LAN 2008


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Har spelat ett gott tag nu. Kul att se att det uppmärksammas.

Ser ni =NaD= TheWhaleHunter kan ni ju alltid säga hej. Alltid kul med folk att spela med.

Medlem
Skrivet av Lannovar:

kul att se BodyBag rekommendera LP (Lost Platoon) och TB (Thors Brigade) som ett bra exempel på teamwork.

Woow, lite bly i det inlägget bro!

Vart man än är så ser man alltid LP och TB och blir välbemött med bra teamplay och suveräna befäl, sådant skapar rykte och förtroende... . så är det bara. Kul att du skrev i tråden, uppskattas!

Va hände med "alla" TB servers, hittar bara träningservern numera?

Geeks Gaming
Skrivet av bodybag:
Skrivet av Lannovar:

kul att se BodyBag rekommendera LP (Lost Platoon) och TB (Thors Brigade) som ett bra exempel på teamwork.

Woow, lite bly i det inlägget bro!

Vart man än är så ser man alltid LP och TB och blir välbemött med bra teamplay och suveräna befäl, sådant skapar rykte och förtroende... . så är det bara. Kul att du skrev i tråden, uppskattas!

Va hände med "alla" TB servers, hittar bara träningservern numera?

Återigen, tackar tack för berömmet. Det var länge sedan vi kom underfund med vad vi gillade, att vi helst spelade med likasinnade och vips gick man med i LP. Att vi utöver samma spelstil mot pubbare är ju bara naturligt och ngt som också hjälper PR genren.

Deras PR sektion tappade lite i intresse, de orkade inte starta servern på kvällarna. De i TB som fortfarande spelar sitter oftast med oss om kvällarna på LP TS eller spelar i PRT turneringen.

Mycket 10th, Heros, MIF och Skyttegrav blir det förstås.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Tjo. Eftersom Lan har vart här och härjat måste jag också härja lite ^^.

Btw mycket trevlig läsning detta thx a bunch

*=LP=*2332granis

Geeks Gaming

Hehe, snart kommer väl hela LP's skandinaviska skvadron in här och säger hej


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

jag längtar till 0.90

Geeks Gaming

Lite nyheter, om ni inte sett det så har Lost Platoon ingått samarbete med Skyttegrav. Skyttegrav #1 är numera administrerad av LP med avsikten att erbjuda både deras #1 och #4 (fortfarande administrerad av SG admins) till alla spelare. Vi lyckades sätta rekord för någon vecka sedan då vi hade hela 128 spelare på båda servrar samtidigt.

Båda organisationerna ser ömsesidiga förmåner och en hel del vinst för communityn.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Killar vänta bara http://www.realitymod.com/forum/f10-pr-general-discussion/642...

Project Reality 2 dom har redan skafat sig en Spel motor
dom har börjat arbetet och det ser ut som att den kommer komma 2011.

Geeks Gaming

Ta en kik på denna filmsnutt om ni vill se sant lagarbete.

http://www.youtube.com/watch?v=rmOAvjEC2Q8&feature=player_emb...

Detta är en video som gjordes av en spelare på en av de stora events nu i december som gick av stapeln. Den innehåller några av de stora namnen inom genren och de visar verkligen hur man ska spela spelet.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem
Skrivet av Lannovar:

Ta en kik på denna filmsnutt om ni vill se sant lagarbete.

http://www.youtube.com/watch?v=rmOAvjEC2Q8&feature=player_emb...

Detta är en video som gjordes av en spelare på en av de stora events nu i december som gick av stapeln. Den innehåller några av de stora namnen inom genren och de visar verkligen hur man ska spela spelet.

Åh fyfan va coolt!

Geeks Gaming

Japp, det var en öppen event så de kommer igen, vem som helst får vara med men rekommenderar att man har mic och liiiite vana vid PR.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Geeks Gaming

PR 0.9 kan komma i månadskiftet jan/feb, om all testning blir klar. Läs nyheten på PR forumet nedan. Vi kan se fram emot mycket godsaker, inte minst den nya radio funktionen för SL.

Källa: PR Newsreel

http://www.realitymod.com/forum/f380-project-reality-news/736...


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem
Skrivet av Lannovar:

Hehe, snart kommer väl hela LP's skandinaviska skvadron in här och säger hej

Hej!

*=LP=*HJS|>ara

GG som vanligt från PRDEVSen. Ny update 0.9, sen förmodligen 1.0 strax innan BFBC2 release.

Geeks Gaming

Ny release!

PR version 0.9 finns ute för preload nu, password släpps på fredag kl 10:09:09 am svensk tid (PRT tid - 09:09:09)

http://www.realitymod.com/forum/f380-project-reality-news/745...

Detta är ändå bara en summering! Kolla hela changeloggen på länken!

PS: Tjena |>ara!


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Testade detta igår. Verkar vara lite dåligt med servrar. Nån som känner till en bra (gärna svensk) server med gott om folk på?

Geeks Gaming
Skrivet av Fargo:

Testade detta igår. Verkar vara lite dåligt med servrar. Nån som känner till en bra (gärna svensk) server med gott om folk på?

Dåligt med server?

Mig veterligen var det minst 10 servers igång igår med 64 medlemmar online...?

Skyttegrav är de enda svenska serverna just nu. Vi startade dock lite för sent på dagen igår för att samla folk plus att på fredag släpps PR version 0.9 vilket gör att det är lite avtänt med intresse nu sista dagarna innan.

Jag rekommenderar att du kikar in på www.skyttegrav.se och går med i Xfire gruppen så kan du enklare haka på svenska PR spelare. Iof sig spelar många mer än bara PR.

http://www.xfire.com/communities/skytte/

Server jag rekommenderar;
Skyttegrav 1 och 4 (när de är uppe)
Hero
NwA
MIF
Pelitutka (finska & ryska dominerar servern dock)
10th (kan vara lite kinkiga på sistone)
Tactics & Teamwork (dock inget för nybörjare - de sparkar folk som inte vet vad de gör)

Kan också vara värt att kolla in dessa;

http://www.realitymod.com/forum/f376-pr-event-news/74032-week...


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

W00t. 10? Jag hittar bara ett fåtal med mer än 50 pers... Och bara en var det hyffsad ping på. 0874 är väl senaste? Skumt.

Geeks Gaming

I skrivande stund är det 8 st med 10+ spelare, detta innebär att de har mkt god chans att komma igång senare idag när det blir prime game time Europe.

http://www.game-monitor.com/search.php?=undefined&showEmpty=N...

Kolla din serverbrowser mot denna senare ikväll om du är fundersam?'

0.874 är senaste.

Ping är inte så viktigt i BF2:PR som i andra spel, CS till exempel. Det går att spela bra i upp till 80 i ping, jag brukar givetvis föredra att spela på bättre men undviker gärna sämre. Skyttegrav.se har man ju sällan mer än 12-15 i ping på


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Geeks Gaming

Jag ska köra denna sökningen på fredag kl 10.09 am svensk tid då passwordet för version 0.9 släpps. På kvällen räknar jag med 30+ fulla 64 manna servers...


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Allt under 100 är bra ping för mig. Men de flesta jag såg låg en bra bit över 100. På den sidan hittar jag bra många fler servers som ligger nära sverige.. Skumt. Använder den nästa gång då.

Geeks Gaming

Lösenordet för PR 0.9 nerladdningen släpps inom 20 minuter

Ikväll kommer det att vara smäckfullt, så många spelare som varit på PR forumen och sagt att de ska vara ute. Förväntar mig en explosion

Detta ska bli kul!!


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Geeks Gaming

PW är;

Zu3bCFxq9BdeoDA0QJEINYiHgOSVsKkjnaW78RTrmh6P4fMzyG

Kopiera till install fönstret.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Oj vad det ska spelas ikväll :).

Medlem

Spelas detta fortfarande ? Skyttegravens servrar verkar helt döda. hade hoppats på minst 30+ där. Hade varit kul att lira med lite fler svenskar och köra en squad på någon server.

Skriv svar