Medlem
BF3 Jets

Hallå!

Måste fråga en grej. När man från marken försöker skjuta ner flygplan med javelinen eller med något annat vapen man kan låsa på flygplanen så har jag märkt att så fort missilen lämnar vapnet så skjuter planen ut sina flares. Har planen någon typ av automatiska flares som åker ut eller har jag missat nåt?

Lyckas i stort sett aldrig få ner nåt plan från marken vilket kan bli lite frustrerande.

Medlem

Flares är något man själv aktiverar, efter att man har låst upp dem, inte konstigare än så

Ett tips, lås på med Igla/Stinger, vänta tills Jet/Helikopter slänger iväg Flares, och skjut några sekunder efter att Flares blivit avfyrade så får du en disable direkt.

Det går förövrigt inte att låsa på Jet/Helikopter med Javelin om de inte är "målade" med Laser Painter

Skrivet av Lord:

Hallå!

Måste fråga en grej. När man från marken försöker skjuta ner flygplan med javelinen eller med något annat vapen man kan låsa på flygplanen så har jag märkt att så fort missilen lämnar vapnet så skjuter planen ut sina flares. Har planen någon typ av automatiska flares som åker ut eller har jag missat nåt?

Lyckas i stort sett aldrig få ner nåt plan från marken vilket kan bli lite frustrerande.

Det piper för dom när du har lockat på dom så det vet "ungefär" när skott kommer. Som NoName sa får du finta dom och vänta lite längre


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tack för svaren!

Jag förstår hur ni menar och jag har försökt med "finter" men det slår alltid fel. Varenda så släpper dom flares så fort mina missiler lämnar geväret. Tvivlar på att det är en slump efter 70 gånger..

Medlem
Skrivet av Lord:

Tack för svaren!

Jag förstår hur ni menar och jag har försökt med "finter" men det slår alltid fel. Varenda så släpper dom flares så fort mina missiler lämnar geväret. Tvivlar på att det är en slump efter 70 gånger..

Det är bara att fortsätta försöka, ladda om och lås på igen.

Har du tur kan du få en träff ändå, även om dem använder sina flares, men räkna inte med det.

phi
Medlem
Skrivet av Lord:

Tack för svaren!

Jag förstår hur ni menar och jag har försökt med "finter" men det slår alltid fel. Varenda så släpper dom flares så fort mina missiler lämnar geväret. Tvivlar på att det är en slump efter 70 gånger..

Förstår inte riktigt ditt problem. Spelare som flyger jets väntar ju på att du ska skjuta så att dom kan släppa flares för du att ska missa dom, det är ingen slump.

Medlem

Tricket är som sagt att hålla vapnet låst på flygplanet såpass länge att de blir.... Nervösa eller nåt, och släpper sina flares innan du skjutit. Då tvingas de vänta på att deras flares ska bli uppladdade igen, och du kan då skjuta av och få in en träff.

Ca en och en halv - två sekunder efter att de släppt sina flares brukar funka bra. Annars kan man vara två. En som skjuter och tvingar piloten att använda flares, och en som skjuter direkt efter och träffar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Något orelaterat, men på vissa banor finns det inget värre än duktiga flygplanspiloter. Alla havens orkaner vad irriterande två duktiga Flankers kan vara på exempelvis Operation Firestorm.

OT: Det bästa tipset mot jets: LAV-AD.

Medlem

Precis som 73mpl4R säger. Enligt min erfarenhet så har man endast riktiga problem med jets när lagets MAA åker runt och skjuter infanteri. Rikta den uppåt och använd den på rätt sätt så hjälper man laget enormt, samt att man tjänar bra med poäng.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det är väldigt simpelt egentligen, om vi snackar taktik. Om man utgår från att spelarnivån är hyffsat jämn i de båda lagen, så gäller det att motverka varandra på alla plan. Har de andra air superiority, så kommer man få ett helvete på marken, och är markenheterna överlägsna, så vinner man på tickets. Det handlar om balans i större utsträckning. Om fler hade spelat det laget behöver istället för att 10 killar väntar på helikoptern, eller ligga på en kulle och leka scoutkår, så skulle fler matcher vara jämna och spännande.

Medlem

Jag flyger endast Jet i BF3 både public men även 8v8 på hög nivå.
Jag använder inte flares utan ECM, men principen är nästan densamma.
Om du låser med stinger på en jetpilot med flares sticker en hyfsad pilot bara rätt upp och släpper flares när du har släppt iväg missilen och han är på >400m höjd då räckviden för stingers ej är högre. LAV når lite högre, ca 500m. Man hör skillnad på när man blir låst och när missilen faktiskt är efter en.
jag använder ECM för att jag dogfightar i 8v8, då man möter bättre piloter.
Det går även att dodga missiler utan flares/ECM om man vet hur man gör.


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar