BF4-betan ute, vad tycker ni?

Medlem
BF4-betan ute, vad tycker ni?

BF4-betan är släppt (för oss som köpt BF3 Premium, WarFighter alt. förhandsbokat spelet), vad är era första intryck och uppfattningar om spelet?

(Låter bli att skriva ner min åsikt i detta inlägget för att hålla tråden så neutral som möjligt)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag önskar jag kunde testa det men blir kickad varje gång jag ska in i ett game, alternativt allting fryser sig. Har installerat om drivrutiner, Battlefield 4 och hela rasket men inget verkar hjälpa.

Finns commander-mode i betan??


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Owe
Medlem

Tyckte det var skittråkigt!
Snarare ett battlefield 3.000001 än något nytt.
Ser ingen skillnad alls.. Bara spelat en timme dock..
Det kan ju vara just för att det är en beta, Men det spel jag sett fram emot i över ett år blir nog förmodligen inte ett köp över huvudtaget.

Medlem

Jag tycker, levelution my ass, var mer levolution i bad company 2. Och all destructive enviroment på shanghai mappen är typ pelaren dom visade i trailern som raserar gatan lite, och skyskrapan, som scriptat faller on the mark.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Jag tycker, levelution my ass, var mer levolution i bad company 2. Och all destructive enviroment på shanghai mappen är typ pelaren dom visade i trailern som raserar gatan lite, och skyskrapan, som scriptat faller on the mark.

Kom ihåg att det är en beta. Minns du BF3-betan? Där var nästan all destruction avstängd också. Men ja, levolution är bara scriptade events med nytt buzzname :S

Medlem
Skrivet av zoid:
Skrivet av Loltron:

Jag tycker, levelution my ass, var mer levolution i bad company 2. Och all destructive enviroment på shanghai mappen är typ pelaren dom visade i trailern som raserar gatan lite, och skyskrapan, som scriptat faller on the mark.

Kom ihåg att det är en beta. Minns du BF3-betan? Där var nästan all destruction avstängd också. Men ja, levolution är bara scriptade events med nytt buzzname :S

Jag minns betan, och jag minns även att destruction på operation metro inte ändrades nämnvärt.
Dessvärre hade bad company 2 mer att ge på det hållet, nog för att det var mindre hus. Men ack så mycket mer avnjutning det var att kunna blåsa hål i dom alla ..

Medlem

Jag tycker att BF4 var riktigt bra, det hade allt det där som BF3 inte hade.

Bara en sådan sak som bättre nätkod och 120 FoV fick mig att förbeställa spelet.

Men som personer ovan har skrivit.. Levolution var ok.. inget märkvärdigt.. hade hoppats på att kunna spränga alla byggnader i luften.

Medlem

Jag har spelat det i någon timme nu och jag gillar det inte alls. Mest för att det är extremt chunky, spelar på lägsta grafik och då flyter det rätt så ok men det fryser till rätt så ofta. Jobbigt när man är i en strid och det bara fryser till helt plötsligt i en sekund. Visst, det är beta... Men jag hade inte dessa problem under BF3 betan som, enligt mig, såg bättre ut (mest troligtvis för att jag kunde köra på högre grafik) men även flöt bättre. Har dragit upp allting på högsta och jag tycker nästan det ser sämre ut än vad BF3 gör (spelet tyckte även att jag skulle defaulta till ultra på grafiken).

Sen gillar jag inte hur de har gjort med ammunitionen till fordon och hur de "regenereras". Det gör det bara... segt, för att använda ett snällt ord. Det känns inte rätt alls.

Sen att jag fastnade i all terräng som fanns hjäper inte heller. En liten kant på 12cm gick inte att springa över, var tvungen att sprinta för att sedan hoppa över den. Fick mig att klia mig på huvudet litegranna.

Det finns dock saker som jag gillade med spelet. Om jag, till exempel, ville spawna på en squad mate så kunde jag se en liten video feed av vad han såg på spawn menyn. Sen att jag kunde spawna in i fordon som till exempel tanks, direkt på kartan istället för att springa till dem var också någonting jag gillade.

Det finns dock mycket mer negativa saker att säga om "betan" än possitiva så spelet lämnade mig med en väldigt bitter smak i munnen. Just nu kommer jag inte att införskaffa Battlefield 4 alls men kanske om det kommer en uppdatering till denna "beta" som faktiskt ger oss en inblick på hur spelet kan vara istället för det som den gett mig just nu.

Jag gillar det mesta och är övertygad om de saker vi anmärker på nu är fixade i den riktiga versionen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Youtube-proffs
Skrivet av Loltron:

Jag tycker, levelution my ass, var mer levolution i bad company 2. Och all destructive enviroment på shanghai mappen är typ pelaren dom visade i trailern som raserar gatan lite, och skyskrapan, som scriptat faller on the mark.

För att ge dig svar på ditt uttalande. Skyskrapan faller när någon har skjutit sönder de fyra stora stöttepelarna som finns längst ner vid entrén. Alltså är det inget som behöver hända vid en viss tid i rundan, utan kriget avgör om det står kvar eller ej.

Min åsikt om BF4 är följande. Fantastiskt.

Jag förväntar mig inget demo eller färdigt spel när man får spela "open beta". Rent allmänt bör folk kolla upp vad beta står för.

Jag saxar från Wikipedia så ni slipper - "Beta, named after the second letter of the Greek alphabet, is the software development phase following alpha. It generally begins when the software is feature complete. Software in the beta phase will generally have many more bugs in it than completed software, as well as speed/performance issues and may still cause crashes or data loss."

Med andra ord, alla problem med grafik\buggar och dylikt är just på grund av att det är en BETA. Öppen BETA betyder att alla får spela. Stängd BETA betyder att enbart utvalda individer får spela för att förtydliga.

Anywhore. Spelet är fantastiskt. Gubbarna känns tyngre i rörelserna, hitreggen har förbättrats enormt, vapnen känns kraftfulla och det är helt otroligt tryck i ljudet. A+ på allt det jag nämnde. Fordonskontrollerna känns mer precisa och tyngre likaså. Reloadsystemet i tankar och helis ger den taktiska striden ännu en dimension då man inte bara kan gå in guns blazin utan man har X antal skott innan den behöver reloada.

Utöver detta har vi den förbättrade battleloggen med otroligt bra översyn över statistik bland vänner, städer, länder och världen. Vad mer kan man begära om man gillar statistik? Vem gillar INTE statistik?

Performance-issues har jag med. Men det kan jag med och klaga på när jag har betalat pengar för spelet och det inte är spelbart. The end.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Skrivet av Polish:
Skrivet av Loltron:

Jag tycker, levelution my ass, var mer levolution i bad company 2. Och all destructive enviroment på shanghai mappen är typ pelaren dom visade i trailern som raserar gatan lite, och skyskrapan, som scriptat faller on the mark.

För att ge dig svar på ditt uttalande. Skyskrapan faller när någon har skjutit sönder de fyra stora stöttepelarna som finns längst ner vid entrén. Alltså är det inget som behöver hända vid en viss tid i rundan, utan kriget avgör om det står kvar eller ej.

Min åsikt om BF4 är följande. Fantastiskt.

Jag förväntar mig inget demo eller färdigt spel när man får spela "open beta". Rent allmänt bör folk kolla upp vad beta står för.

Jag saxar från Wikipedia så ni slipper - "Beta, named after the second letter of the Greek alphabet, is the software development phase following alpha. It generally begins when the software is feature complete. Software in the beta phase will generally have many more bugs in it than completed software, as well as speed/performance issues and may still cause crashes or data loss."

Med andra ord, alla problem med grafik\buggar och dylikt är just på grund av att det är en BETA. Öppen BETA betyder att alla får spela. Stängd BETA betyder att enbart utvalda individer får spela för att förtydliga.

Anywhore. Spelet är fantastiskt. Gubbarna känns tyngre i rörelserna, hitreggen har förbättrats enormt, vapnen känns kraftfulla och det är helt otroligt tryck i ljudet. A+ på allt det jag nämnde. Fordonskontrollerna känns mer precisa och tyngre likaså. Reloadsystemet i tankar och helis ger den taktiska striden ännu en dimension då man inte bara kan gå in guns blazin utan man har X antal skott innan den behöver reloada.

Utöver detta har vi den förbättrade battleloggen med otroligt bra översyn över statistik bland vänner, städer, länder och världen. Vad mer kan man begära om man gillar statistik? Vem gillar INTE statistik?

Performance-issues har jag med. Men det kan jag med och klaga på när jag har betalat pengar för spelet och det inte är spelbart. The end.

+10 för positivt inlägg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Polish:
Skrivet av Loltron:

Jag tycker, levelution my ass, var mer levolution i bad company 2. Och all destructive enviroment på shanghai mappen är typ pelaren dom visade i trailern som raserar gatan lite, och skyskrapan, som scriptat faller on the mark.

För att ge dig svar på ditt uttalande. Skyskrapan faller när någon har skjutit sönder de fyra stora stöttepelarna som finns längst ner vid entrén. Alltså är det inget som behöver hända vid en viss tid i rundan, utan kriget avgör om det står kvar eller ej.

Min åsikt om BF4 är följande. Fantastiskt.

Jag förväntar mig inget demo eller färdigt spel när man får spela "open beta". Rent allmänt bör folk kolla upp vad beta står för.

Jag saxar från Wikipedia så ni slipper - "Beta, named after the second letter of the Greek alphabet, is the software development phase following alpha. It generally begins when the software is feature complete. Software in the beta phase will generally have many more bugs in it than completed software, as well as speed/performance issues and may still cause crashes or data loss."

Med andra ord, alla problem med grafik\buggar och dylikt är just på grund av att det är en BETA. Öppen BETA betyder att alla får spela. Stängd BETA betyder att enbart utvalda individer får spela för att förtydliga.

Anywhore. Spelet är fantastiskt. Gubbarna känns tyngre i rörelserna, hitreggen har förbättrats enormt, vapnen känns kraftfulla och det är helt otroligt tryck i ljudet. A+ på allt det jag nämnde. Fordonskontrollerna känns mer precisa och tyngre likaså. Reloadsystemet i tankar och helis ger den taktiska striden ännu en dimension då man inte bara kan gå in guns blazin utan man har X antal skott innan den behöver reloada.

Utöver detta har vi den förbättrade battleloggen med otroligt bra översyn över statistik bland vänner, städer, länder och världen. Vad mer kan man begära om man gillar statistik? Vem gillar INTE statistik?

Performance-issues har jag med. Men det kan jag med och klaga på när jag har betalat pengar för spelet och det inte är spelbart. The end.

+10 för positivt inlägg.

Håller med, BF4a är riktigt bra.

Men då gillade jag verkligen BF3a för det faktiskt kändes chaos artat och stundtals som ett riktigt krigsspel jämfört med alla andra skillbaserade shooters där ute.

Men då jämfört jag ju allting med Red orchestra spelen i sin helhet.

Det jag gillar mest i BF4a är spawn systemet, spawna på fordon utan o springa och vyn du har på dina gruppmedlemmar etc.

Skägg.
10 Chambers

Hoppa ner från högsta huset, dra fallskärmen, slita fram rpg, spränga en tank från luften, landa och skjuta ihjäl två fiender. Det är svårt att inte bli underhållen av sådana händelser.

Däremot har vi prestandaproblem, får köra på low trots high-end-dator.


signatur
Medlem

Favorit i serien är fortfarande 1942/BF2/BC2. Inte jätteglad i 3an, ändå 230 timmar spelat något sådant... Tycker det känns som det lika gärna kunde varit ett av map packsen / DLC. Inte sådär jättemycket nytt på någon front...BF 3.1

Owe
Medlem

Jag har läst mycket om prestandaproblem,
Men det var ingenting som jag märkte något av( Ultra Inställningar )

Medlem
Skrivet av Owe:

Tyckte det var skittråkigt!
Snarare ett battlefield 3.000001 än något nytt.
Ser ingen skillnad alls.. Bara spelat en timme dock..
Det kan ju vara just för att det är en beta, Men det spel jag sett fram emot i över ett år blir nog förmodligen inte ett köp över huvudtaget.

Håller med, det mesta är exakt likadant. Känns som de nappt ansträngt sig. Det enda jag tycker är rikigt najs är det nya systemet till att anpassa utrustningen och det nya commander mode (trots att man inte kan testa det så verkar det fett.)

Medlem
Skrivet av Owe:

Jag har läst mycket om prestandaproblem,
Men det var ingenting som jag märkte något av( Ultra Inställningar )

Det verkar vara väldigt individuellt. Själv har jag enormt lagg, processorn är uppe på 100% i princip hela tiden och det spelar ingen roll vilken grafikinställning jag har.

Medlem

Hade lägsta inställningarna på allt och fick 30 fps när jag spelade igår. Har förvisso inte den bästa datorn men inte den sämsta heller.

I övrigt gillade jag spelet, både conquest och domination. I conquest kändes det som stor skillnad i det mesta om man jämför med bf3. Domination var ungefär samma fast ändå najs!

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Loltron:

Jag tycker, levelution my ass, var mer levolution i bad company 2. Och all destructive enviroment på shanghai mappen är typ pelaren dom visade i trailern som raserar gatan lite, och skyskrapan, som scriptat faller on the mark.

För att ge dig svar på ditt uttalande. Skyskrapan faller när någon har skjutit sönder de fyra stora stöttepelarna som finns längst ner vid entrén. Alltså är det inget som behöver hända vid en viss tid i rundan, utan kriget avgör om det står kvar eller ej.

Min åsikt om BF4 är följande. Fantastiskt.

Jag förväntar mig inget demo eller färdigt spel när man får spela "open beta". Rent allmänt bör folk kolla upp vad beta står för.

Jag saxar från Wikipedia så ni slipper - "Beta, named after the second letter of the Greek alphabet, is the software development phase following alpha. It generally begins when the software is feature complete. Software in the beta phase will generally have many more bugs in it than completed software, as well as speed/performance issues and may still cause crashes or data loss."

Med andra ord, alla problem med grafik\buggar och dylikt är just på grund av att det är en BETA. Öppen BETA betyder att alla får spela. Stängd BETA betyder att enbart utvalda individer får spela för att förtydliga.

Anywhore. Spelet är fantastiskt. Gubbarna känns tyngre i rörelserna, hitreggen har förbättrats enormt, vapnen känns kraftfulla och det är helt otroligt tryck i ljudet. A+ på allt det jag nämnde. Fordonskontrollerna känns mer precisa och tyngre likaså. Reloadsystemet i tankar och helis ger den taktiska striden ännu en dimension då man inte bara kan gå in guns blazin utan man har X antal skott innan den behöver reloada.

Utöver detta har vi den förbättrade battleloggen med otroligt bra översyn över statistik bland vänner, städer, länder och världen. Vad mer kan man begära om man gillar statistik? Vem gillar INTE statistik?

Performance-issues har jag med. Men det kan jag med och klaga på när jag har betalat pengar för spelet och det inte är spelbart. The end.

Okej.

Duh, vet exakt vad en beta står för deltagit i ett bra gäng nu. Klagade på "levelution" på shanghai mappen, och att det var för lite. Såg inte att operation metro förändrades nämnvärt när bf3 gick från beta till retail, så varför skulle denna.
Man borde kunna rasera alla skyskrapor, det som irriterade mig mest är pelaren där man kan rasera gatan, varför har inte alla pelarna där omkring samma effekt.

Spelade bf3 endast i hardcore, så det känns inte som att jag fått känna på spelet "betan" på riktigt med normal servrar, ang tex hitreg och sånt skit som jag inte tycker borde existera, vilket det inte gör i hc.

Ljudet är bra ja, det bästa bland fps.
snipers har grovt fula rök traces dock.
Vehicles är bra gjorda, allt är bra, performance är vad man förväntar av en beta

Medlem

Känns som spelet är helt horribelt optimerat för vissa hårdvarukonfigurationer.
Sitter på följande maskin:
CPU: I-7
Ram: 16GB
Grafikkort: Geforce GTX690

Har utan problem kunnat köra på Ultra settings i BF3, recommended settings enligt BF4 är ULTRA.
Har minst sakt urusel FPS på dom flesta servrar.
Tycker gott att borde kommer över 55-60 i FPS med denna, med drops ner till 15fps ibland. Verkar vara samma oavsett om jag kör ultra eller low på settings.
Hade väldigt skoj i BF3 (runt 500 timmar eller så), men det blir ju verkligen inget köp av BF4 om DICE inte kan fixa till detta.
Edit: har uppdaterat till nyaste nvidia drivrutinerna men det blev om möjligt sämre resultat med dom.

Medlem
Skrivet av Khorney:

Känns som spelet är helt horribelt optimerat för vissa hårdvarukonfigurationer.
Sitter på följande maskin:
CPU: I-7
Ram: 16GB
Grafikkort: Geforce GTX690

Har utan problem kunnat köra på Ultra settings i BF3, recommended settings enligt BF4 är ULTRA.
Har minst sakt urusel FPS på dom flesta servrar.
Tycker gott att borde kommer över 55-60 i FPS med denna, med drops ner till 15fps ibland. Verkar vara samma oavsett om jag kör ultra eller low på settings.
Hade väldigt skoj i BF3 (runt 500 timmar eller så), men det blir ju verkligen inget köp av BF4 om DICE inte kan fixa till detta.
Edit: har uppdaterat till nyaste nvidia drivrutinerna men det blev om möjligt sämre resultat med dom.

Well, det är ju beta, och eftersom det är som du säger, att bara vissa konfigurationer laggar extremt medan vissa inte laggar alls, så kommer det mest troligt att fixas. Jag har inte den bästa datorn men inte den sämsta heller.

i5 3750k klockad till 3,8 Ghz
GTX 570 Sli
12 GB ram

Med detta laggar jag helt bedrövligt på alla inställningar, spelar ingen roll om det är ultra eller low. Kollade CPU usage och den ligger aldrig under 95% och spikar i 100% hela tiden.

Medlem

Är det med betadrivisarna, Nvidia-resultaten?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

I like it!

Självklart en hel del buggar kvar och prestandaproblemen är väl det mest kritiska. Jag bryr mig inte så mycket om fancy grafik och kör just nu det mesta på low och har oftast 80-110 fps. Ibland dippar fpsen ner till 50-60 vilket är störande.

Sitter med följande:
AMD FX-Series X8 8120 @ 4,2GHz
ASUS GeForce GTX 680 2GB - DirectCU II TOP OC Betadrivrutinen
16GB Ram
Asus VG278HE 144Hz

Om man gillade BF3 så kommer man antagligen gilla detta, det mesta verkar ha förbättrats. Inställningsmöjligheterna är riktigt bra, 120 i fov kanske blir bra på CQ banorna

Det känns lite snabbare, lite mer quake!

DET ÄR EN BETA !!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad är det som ni inte förstår med dom 4a bokstäverna?
Bertil, Erik, Tina, Anna = BETA !!

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

DET ÄR EN BETA !!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad är det som ni inte förstår med dom 4a bokstäverna?
Bertil, Erik, Tina, Anna = BETA !!

Brukar inte vara en meme fantast men den här bilden kan summera när man säger att en beta är en beta till folk

Medlem
Skrivet av saru:

Jag önskar jag kunde testa det men blir kickad varje gång jag ska in i ett game, alternativt allting fryser sig. Har installerat om drivrutiner, Battlefield 4 och hela rasket men inget verkar hjälpa.

Finns commander-mode i betan??

Du bör testa att uppdatera Punkbuster. Commander-mode i betan är låst. Hardcore med.

Medlem

Ett tips för de som har stora fps problem:

Gå in i aktivitetshanteraren när BF4 är igång och sedan under processer högerklickar ni på bf4 och ändrar dess prioritet till låg.

Detta funkade för mig när jag hade problem då spelet var mer eller mindre ett bildspel.

Däremot så måste man göra detta varenda gång du går in i bf4.

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

DET ÄR EN BETA !!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad är det som ni inte förstår med dom 4a bokstäverna?
Bertil, Erik, Tina, Anna = BETA !!

En så kort beta som det är, är ingen beta. Fast att de har skrivit så, så är du fri att försöka tänka själv.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Well...känns helt klart bättre än BF3, så borde nog skippat BF3 och köpt detta istället.

Svårt att bedöma efter bara lirat betan i någon timme, men inte den uppföljare jag hade hoppats på. Mer BF 3.5 eller valfritt DLC paket..för allvarligt, hade dom släppt detta och kallat det för Commander DLC +mappack hade vi reagerat då? nja...

Värt sina pengar? Ja säkerligen, men jag hade hoppats på mer. Kul pangande dock, men får ingen speciell känsla.

Medlem

har problem att komma in....
har reparerat och uppdaterat betan men komemr bara till Origin och trycker på play men inget händer? Nån som vet varför det inte händer nåt?

12
Skriv svar